Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon's New 5.47-Megapixel D1X and the Wor~
Fra : Morten Winther

Dato : 04-02-01 17:05

Nikon D1x:
5.47 million total pixels;
5.32-million effective pixels (4,024 x 1,324 array);
captures 12-bit full-color image
3 fps for up to 9 consecutive shots

Nikon D1H:
2.74 million total pixels;
2.66-million effective pixels (2,014 x 1,324 array);
captures 12-bit full-colour image
5 fps for up to 40 consecutive shots, 2.74-megapixel resolution.

Bliver spændende at se de første test pics.

/morten

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 04-02-01 17:36

"Morten Winther" <mw.news@mwi.dk> wrote in message
> [...]
> captures 12-bit full-colour image
> 5 fps for up to 40 consecutive shots, 2.74-megapixel resolution.

Nogen links, så vi kan kigge med?

mvh Steffen

Fra : Morten Winther

Dato : 04-02-01 19:11

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in
message

http://www.dpreview.com

http://www.steves-digicams.com/diginews.html

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 04-02-01 19:16

> "Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> wrote in
> message
>
> http://www.dpreview.com
>
> http://www.steves-digicams.com/diginews.html

OK, der var jeg opdateret fra ..

Havde håbet der var et par test-skud fra den et sted .. no problemo.

mvh Steffen

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 04-02-01 21:06

http://www.geocities.com/khoking/myphotography/myphotography.htm

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 13-02-01 11:07

"Morten Winther" <mw.news@mwi.dk> writes:

[...]
> Bliver spændende at se de første test pics.

ingen billeder endnu, men flere detaljer.

http://www.robgalbraith.com/diginews/2001-02/2001_02_12_d1x.html

- ask (der overvejer om han skulle saelge sit D1 og faa et D1x.. eeewwp)

--
ask bjoern hansen - http://ask.netcetera.dk/

Fra : McRepsej

Dato : 13-02-01 19:03

Prisen på D1x'eren er fra forskellige sider oplyst til at ligge på omkring
80.000 - 100.000 + moms.
Så må den dælme også være blevet forbedret udover den større chip.

Jesper

Fra : PER BRUUS

Dato : 13-02-01 22:57

> Prisen på D1x'eren er fra forskellige sider oplyst til at ligge på omkring
> 80.000 - 100.000 + moms.
> Så må den dælme også være blevet forbedret udover den større chip.
>
> Jesper

Hvor har du hørt de priser. ?
Den officielle pris er opgivet til 5500 Dollar
Så hvis de har tænkt sig at tage 80-100 K
i Danmark, tager jeg gerne "over there"
og henter et og holder ferie for resten af pengene. ;))))

Per Bruus
Danlux@get2net.dk

Fra : McRepsej

Dato : 15-02-01 06:36

Pris på 80.000 - 100.000 + moms kommer fra pålidelige kilder fra både Foto/C
prof. og Photo AV Engros. Jeg syntes at det er en del i overkanten.
Udviklingen går for det meste i retningen af større chip og samme pris, så
jeg ved ikke hvem eller hvad der er kommet galt i halsen.

Kontakt mig lige inden du begynder storimport fra USA.

Jesper

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 23-02-01 00:00

"McRepsej" <mail2me@email.dk> writes:

> Prisen på D1x'eren er fra forskellige sider oplyst til at ligge på omkring
> 80.000 - 100.000 + moms.
> Så må den dælme også være blevet forbedret udover den større chip.

der var en dansker der skrev paa d1sussion mailinglisten at han havde
hoert (fra Nikon Danmark?) en pris der var en del lavere end
det. (mener det var ~55k, men jeg kan ikke lige finde mailen nu).

--
ask bjoern hansen - http://ask.netcetera.dk/