Online aktiehandel hvor er det billigst ??~
Fra : Sune Ravn

Dato : 27-04-02 13:40

Hej

Hvor er det billingst at lave online aktiehandel(kun danske aktier)pt.
betaler jeg 0,5 %.

på forhånd tak.

Sune

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-04-02 15:16

> Hvor er det billingst at lave online aktiehandel(kun danske aktier)pt.
> betaler jeg 0,5 %.

www.stocknet.dk
https://www.stocknet.dk/dansk_priser.html
Første 6 mdr. 20 kr. uanset handelsstørrelse.

Ellers 69-75 kr pr handel (alt efter hvor mange handler du laver pr. md.)
indtil handler på 68.000 kr. (Ellers et tillæg på 0.10-0.11% derover).

mvh
Johan

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 28-04-02 10:31

> www.stocknet.dk
> https://www.stocknet.dk/dansk_priser.html
> Første 6 mdr. 20 kr. uanset handelsstørrelse.

Det er pr. handel, ikke? Hvad koster det, hvis man, når man har solgt sine
aktier igen, skal have pengene overført til sin bankkonto?

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-04-02 11:21

> Det er pr. handel, ikke? Hvad koster det, hvis man, når man har solgt sine
> aktier igen, skal have pengene overført til sin bankkonto?

Gratis overførsel til den bankkonti man har skrevet under oprettelsen.
Mulighed for at ændre denne ved kontakt til Stocknet.
Så ingen problemer der...

Bruger dem selv... især da jeg kørte som daytrader fra lidt over ½ år siden...
men 5-10 handler om dagen....
Dog vil jeg anbefale amrikanske datek.com hvis man vil handle amerikanske
aktier...

mvh

Johan

Fra : Sune Ravn

Dato : 28-04-02 17:58

> [...]
>
> Ellers 69-75 kr pr handel (alt efter hvor mange handler du laver pr. md.)
> indtil handler på 68.000 kr. (Ellers et tillæg på 0.10-0.11% derover).

Tak for svaret!

Men er det ikke noget med, at de tager betaling for at overfører
aktierne til depot?

Mvh
Sune

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 28-04-02 19:30

> Men er det ikke noget med, at de tager betaling for at overfører
> aktierne til depot?

Jo, gør alle banker/mæglere faktisk.
Overførsel pr. fondskode 150 kr.

mvh
Johan

Fra : Duggi

Dato : 29-04-02 06:36

> Jo, gør alle banker/mæglere faktisk.
> Overførsel pr. fondskode 150 kr.

Nej det gør E*Trade faktisk ikke!

Ydermere koster salg/køb 75,- ved handler op til 75.000kr. Hvis du er medlem
i DAF koster det 67,50kr per handel.

Jeg vil godt anbefale E*Trade, da jeg aldrig har haft problemer med dem, og
da IMHO deres site er godt opbygget.

mvh. Klaus

Fra : Peter Sørensen

Dato : 29-04-02 19:54

In article <E_4z8.90$pc4.210637002@news.orangenet.dk>, NoM@il.com
says...

> Nej det gør E*Trade faktisk ikke!

Mmmmja, det er sådan set rigtig at E*trade ikke tager noget for at
modtage til depot, men det gør banken de skal overføres fra sikkert!

Jeg var selv ud for at komme til at betale gebyrer for at få 2
fondskoder overført til E*trade. Gebyrerne i Ualm. Klam Bank var større
end handles omkosningerne ved salg ville have været... (dvs. over
150kr/stk)

Jeg har ikke bankforretning hos Danmarks Investerings Bank nr sjok
mere...

Forøvrigt kan jeg kun tilslutte mig med positive erfaringer med E*trade,
de andre "blå huder" derimod skal man IMHO holde sig fra...

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : Duggi

Dato : 29-04-02 20:36

> Mmmmja, det er sådan set rigtig at E*trade ikke tager noget for at
> modtage til depot, men det gør banken de skal overføres fra sikkert!

Nu skal vi jo lige passe på at vi ikke forvirre en nybegynder mere end
nødvendigt er - du får det jo til at lyde som om, at det er normalt, at
overføre aktier fra andre banker. Det er det ikke.

At du har valgt at overføre aktier fra en bank til E*Trade er, som du
skriver, ikke så smart og det er der heller ikke rigtigt nogen grund til.

Når du sætter penge ind i E*Trade, tager din bank sikkert et lille gebyr på
1-2kr hvis den er fræk nok. E*Trade tager ikke penge for dette.

Når du køber aktier betaler du kun det tidligere omtalte gebyr (75/67,5kr)
.... And thats it!

At andre end Nordea og Spanske bank opkræver depotgebyr chokere mig faktisk
lidt, da det var disse to der i sin tid indførte det udskældte gebyr.

/Klaus

Fra : Peter Sørensen

Dato : 06-05-02 22:25

In article <zhhz8.193$Yi.260575358@news.orangenet.dk>, NoM@il.com
says...

> Nu skal vi jo lige passe på at vi ikke forvirre en nybegynder mere end
> nødvendigt er - du får det jo til at lyde som om, at det er normalt, at
> overføre aktier fra andre banker. Det er det ikke.
Nej korrekt, men mon ikke også de omtalte 150kr ved andre banker dækker
over et handels gebyr og _ikke_ for at indlægge netop indkøbte aktier i
eget depot?, ellers er det sq dyrt: handlesomkostninger+150kr til
overførelse?

> At du har valgt at overføre aktier fra en bank til E*Trade er, som du
> skriver, ikke så smart og det er der heller ikke rigtigt nogen grund til.
Udover at Alm. Brand krævede 60kr/år for internet bank/trading + høje
handelseomkostninger...
Det er gratis at have konto hos E*trade.

> Når du sætter penge ind i E*Trade, tager din bank sikkert et lille gebyr på
> 1-2kr hvis den er fræk nok. E*Trade tager ikke penge for dette.
Nope, Basisbank (som jeg bruger nu) tager ikke penge for at overføre til
E*trade, Alm. Brand skulle have 10kr/overførelse.

BTW, der virklig nogle banker der kræver gebyr for at der sættes penge
IND på en konto? - skræmmende

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com