Værkstedsregning
Fra : Mikael

Dato : 27-04-02 11:01

Jeg havde problemer med motoren på min traktor, jeg sender bud efter
mekanikeren.
Først tror han det er dyserne det er noget galt med men han har ikke
dysetesteren med fordi den er til reparation.
Så finder han ud af at det må være en ventil der er brændt af så derfor skal
motoren skilles ad.

To dage senerer er traktoren færdig og jeg kører hjem fra værkstedet. På
vejen hjem begynder der igen at komme en mærkelig lyd fra motoren nøjagtig
som før reparationen.

Jeg sender igen bud efter mekanikeren denne gang har han dysetesteren med og
finder ud af at det er en dyse der er galt med.

Mit spørgsmål er nu skal jeg betale for den første reparation pris ca.15000
kr.?

Havde han testet dyserne inden han skiller motoren ad havde det ikke været
nødvendig.

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 27-04-02 22:19

"Mikael" <mikaelh@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr.?
>
> Havde han testet dyserne inden han skiller motoren ad havde det ikke været

Skal det forstås således, at der _intet_ var i vejen med ventilen? Hvis
der _var_ noget galt med ventilen, er det så blevet dyrere for dig at få
repareret dysen efterfølgende i forhold til at få det hele repareret på
samme tid - m.a.o. har du lidt et tab?

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen