Hvad koster det at gå til diætist?
Fra : H&C \(slet 1234 i ad~

Dato : 27-04-02 10:25

Hej, jeg er ny i gruppen, og det siger vel næsten sig selv, at jeg er
interesseret i at tabe mig.

Jeg overvejer at konsultere en diætist, men hvad løber sådan et forløb op i?
Min mand vil også gerne tabe sig, men er prisen så dobbelt op hos diætisten?
Og vil vores kost blive så forskellig, at jeg skal stå og lave individuel
mad til både ham, mig og børnene?

Jeg har en reel overvægt på ca. 20 kg, og det pynter ikke på situationen, at
jeg stort set ikke motionerer, da jeg lider af bækkenløsning.

mvh Hellemor

Fra : Karen

Dato : 27-04-02 10:42

On Sat, 27 Apr 2002 11:24:54 +0200, "H&C \(slet 1234 i adressen\)"
<hellemor@1234rudekuvert.dk> wrote:

>Hej, jeg er ny i gruppen, og det siger vel næsten sig selv, at jeg er
>interesseret i at tabe mig.
>
>Jeg overvejer at konsultere en diætist, men hvad løber sådan et forløb op i?

hej
Jeg har set nogen diætister, der tager omkring 4-600 kr for en
konsultation og så lidt mindre for kontrolvejningerne..

Se her http://www.diaetist.dk/ og find jeres lokale diætist. De fleste
har en hjemmeside, hvor I kan se prisniveauet.

Hvis det er for dyrt kunne I måske overveje at melde jer til
vægtkonsulenterne (www.vaegtkonsulenterne.dk) eller for den sags skyld
vægtvogterne,. Hos begge kan I í hvert fald spise det samme mad, og
begge tabe jer.
Hos Konsulenterne koster det 200 kr i indmeldelse og 45 kr pr uge for
kontrolvejning og opskrifter og råd osv.

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Merete

Dato : 28-04-02 18:51

Hej Helle

Lad nu være med at hoppe på den med pulverkuren - vægttabet holder ikke, det
er usundt og en diætist er både billigere og bedre!

Jeg går hos diætisterne på Frederiksberg. De koster 900 kr for første
konsultation (45-60 min) og 160 kr for de efterfølgende (15 min). Alt efter
dit behov kommer man hos hende hver anden, tredje eller fjerde uge. Man
laver en individuel kostplan sammen med diætisten den første gang, hvor hun
tager hensyn til ens aktivitetsniveau, hvor meget man skal tabe, hvad man
kan lide at spise og overkomme at lave, hvor hurtigt man vil tabe sig, hvad
du kan få på dit arbejde i kantinen, samt evt. allergier eller sygdomme
relateret til kost. Derfor kommer du ikke til at spise noget du ikke kan
lide (som hos vægtkonsulenterne, der insisterer på lever en gang om ugen
*G*), og din kostplan bliver så rummelig og 'normal', at familien sagtens
kan spise samme mad. Hvis ikke din lokale diætist har "familiepakker", kan
du starte med selv at få lagt kostplan og blive ernæringsbevidst... så skal
din mands kilo nok også forsvinde stille og roligt (hvis du laver maden).

Primært handler det om at få færre kalorier samtidig med at man bliver mæt.
Min diæt har et højt indhold af proteiner og ikke ret mange kulhydrater, så
jeg spiser meget lidt brød og meget kød og grøntsager. Det er også en kur,
der passer godt til mænd, for man kan stadig spise røde bøffer med fritter
og bernaisesovs *GGG*

Jeg tabte 10 kg på de første 10 uger, og i alt 19 kg nu, og det er den
første og eneste og bedste kur, jeg har været på i de 11 år, jeg har været
på on and off slankekure. Jeg mangler stadig de sidste 5 kg, men de skal nok
komme. Jeg har prøvet vægtkonsulenterne tidligere, men de kunne ikke hjælpe
mig - jeg fulgte deres plan slavisk, men tabte kun ½ kg om ugen, og da jeg
havde tabt 9 kg kunne jeg ikke holde det ud længere. Det tog 5 måneder at
tabe kiloene, og 3 at tage dem på igen + 5 til - øvøvøv. Diætistens kostplan
har jeg fulgt i snart et år, og jeg har det rigtig godt med den og kan holde
den.

Du må endelig spørge, hvis der er noget, du vil have uddybet.

Hilsen
Merete

Fra : H&C \(slet 1234 i ad~

Dato : 28-04-02 21:28

Hej Merete

Du har overbevist mig!
Det er min fødselsdag i morgen, og gaven fra mig til mig skal være en aftale
hos en diætist!
Også tak til Henrik B-P, og pøj-pøj med vejningen imorgen!

Helle