Afgift stigning efter vurdering
Fra : Henrik

Dato : 27-04-02 09:48

Hej NG...

Er der nogen der har erfaring med om man risikere
at skulle betale mere i afgift efter vurdering hos
Told & Skat i for hold til det betalte depositum ?

Mvh
Henrik - Suzuki 1100 katana -83

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-02 10:24

i teorien ja, men jeg har aldrig hørt om at det skulle være sket for
nogen...

mvh Albert (der fik 5.500 tilbage efter vurdering)

Fra : Peter

Dato : 27-04-02 10:46

"Henrik" <autophone@c.dk> skrev i en meddelelse

> .......Er der nogen der har erfaring med om man risikere
> at skulle betale mere i afgift efter vurdering hos............

Ja nu har vi jo været inde på det emne ca 239 gange her i gruppen.

Svaret er
JA MAN KAN GODT RISIKERE AT SKULLE AF MED FLERE PENGE, MEN DET ER SJÆLDENT.

Det sker ofte med specielle HD og sjældnent for de nyere Gold Wing, men
ellers skal MC'en være i en

"tydeligt bedre stand"

end man kan forvente af en Mc af tilsvarende årgang.

Med en "alm." japansk MC ville jeg ubetinget vælge at gå til vurdering (hvis
du ikke har fået plader på kan du altid fortyde).

Og lad nu være med at proppe Mc'en med ekstraudstyr og højglaspolere den før
du møder op, vurderingsmanden bruger typisk to minutter på dig så det er
førstehåndindtrykket der gælder..

Du vil typisk få fra 500 kr til 3000 kroner tilbage viser min erfaring efter
56 vurderinger (hvor jeg to gange har skulle af med mere end depositum)

MVH
Peter (som med dette indlæg kun repræsenterer sig selv)

Fra : james

Dato : 27-04-02 14:51

> Og lad nu være med at proppe Mc'en med ekstraudstyr og højglaspolere den før
> du møder op, vurderingsmanden bruger typisk to minutter på dig så det er
> førstehåndindtrykket der gælder..

Kan du "låne" en gammel tank, med buler osv, fjern en sidedæksel (de er
simpelthen ikke til at få fat i!) montere en gammel udstødning og den gamle
sæde med syning som er gået i stykker.....ja, så bliver det beløb man får
tilbage endnu større!

-james

Fra : Peter

Dato : 27-04-02 16:24

................. en gammel tank, med buler osv, fjern en sidedæksel.........

Ja og vurderingsmænd læser jo ikke nyhedsgrupper, vel???.

Overlad dog lidt til fantasien, ikke. De vil altså helst ikke opfattes om
rene idioter.

Fra : Jens Didriksen

Dato : 27-04-02 23:12

.... og så er der jo også lige den lille detalje, at jeg bestemt mener at
mc'en rent faktisk skal være i køreklar stand (synsklar) for at kunne blive
vurderet korrekt.

Derfor kan man altså ikke fjerne alt for mange "løsdele" for at sænke
afgiften, selv om en af mine bekendte lige har rullet en HD gennem vurdering
uden gearkasse...

Jens
65' HD

Fra : james

Dato : 28-04-02 10:54

> De vil altså helst ikke opfattes om
> rene idioter.

Så synes jeg at de skal se bort fra egen kort-sigtet interesse, og nægte at
deltage i hele vurderingssystemet. Det er jo imod så mange EU regler, at det er
til at væmmes over. Nu er jeg ikke EU tilhænger, men skal man være med, kan man
forvente et par fordele og fair behandling. At deltage i sådan noget lort er et
personligt valg. T&S venter bare på en afgørelse i retten som går dem imod. Min
lokale T&S mand smiler bare og siger: "Indtil I bringer en sag for EU og vi får
afgørelsen, kører vi bare på...det tager flere år" -"Så I er godt klar over at
vurderingssystemet ikke harmonerer med EU-lovgivning?" "Træk dine egne
konklusioner...vi vurderer ud fra dansk markedspris inklusiv afgift og MVA..."

Og det skal man respektere.....? Ligner AMBI-sagen mv.

-james

Fra : Morten Juel

Dato : 28-04-02 11:06

100% enig !

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : Armand

Dato : 28-04-02 19:37

Morten Juel <mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> 100% enig !

I hva'?

--
Armand.

Fra : Torben Ballegaard

Dato : 02-05-02 15:26

Jeg har dags dato fået bekræftet afgiften på min Kawa 15 VN som er indkøbt i
Schweiz. Den er ikke besigtiget, men der er oplyst hvad nyprisen var og
hvilke annoncerede priser der er sammenlignet med - så de læser annoncer.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-05-02 15:36

> Jeg har dags dato fået bekræftet afgiften på min Kawa 15 VN som er indkøbt
> Schweiz.

Og hvad blev den (og hvilkern årgang km-stand) ?