Onboard grafikkort skiftes til RIVA TNT2 3~
Fra : Niels Solskin

Dato : 27-04-02 09:50

Hej NG !

Jeg er ikke den store ekspert i grafikkort.

Jeg har et problem med billederne, som viser sig i hakkende bevægelser,
er langsomme, f.eks. hvis jeg starter winamp, samtidig med at jeg er på
nettet, så går billederne ind i hinanden, for efter lidt tid at være Ok.

Jeg overvejer om jeg skal købe et Riva TNT2 32mb PCI kort, og om det vil
afhjælpe mit problem. Jeg bruger ikke computeren til spil, så det er
ikke det der er problemet.

Er der noget med strømforsyningen skal være stor på sådan et kort ?

På forhånd mange tak for hjælpen

Niels

Min computer:
Gigabyte GA-5SMM MicroATX bundkort,Processor AMD K6-2-500MHz
RAM 376 MB 133MHz RAM -MED ONBOARD GRAFIKKORT - SiS 530 AGPset
ITE 8661 I/O chip,ESS ES1898 lyd-del,SiS 530 integreret 2D/3D AGP
grafik-del 3 x Dimm168 ram sokler,3 x PCI slots,2 x ISA slots (ét delt
med PCI) 2 x USB porte

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-02 13:12

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev:
> Jeg har et problem med billederne, som viser sig i
> hakkende bevægelser, er langsomme, f.eks. hvis jeg
> starter winamp, samtidig med at jeg er på nettet, så går
> billederne ind i hinanden, for efter lidt tid at være Ok.

Har du kørt defragmentering?

> Jeg overvejer om jeg skal købe et Riva TNT2 32mb
> PCI kort, og om det vil afhjælpe mit problem. Jeg
> bruger ikke computeren til spil, så det er ikke det der er
> problemet.

Det kunne være en mulighed, jeg tror bare ikke det
udelukkende er grafikkortet der er problemet.

Har din maskine været "støvsuget" på det seneste?
- Altså formatering - oprydning af software mv.?
- Prøv evt. regCleaner.

> Er der noget med strømforsyningen skal være stor på
> sådan et kort ?

Der er ingen strømforsyning på kortet og nej, der skal
ikke bruges en meget stor strømforsyning til sådan et kort
, en 200-235w burde være nok, i nogle tilfælde vil en
145w være nok.

> På forhånd mange tak for hjælpen

Var så lidt.

/Mikael

Fra : Niels Solskin

Dato : 27-04-02 16:07

Hej Igen !

Har købt et Riva TNT2 M64 og det virker nu fint.

Billederne kommer hurtigt og flot.

Jeg fornemmer bare billedet lidt sløret......

Nogen ideér til hvorfor ???

Mange tak for hjælpen !

Niels

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-02 16:20

"Niels Solskin" <solskin@oncable.dk> skrev:
> Jeg fornemmer bare billedet lidt sløret......
>
> Nogen ideér til hvorfor ?

Måske opdateringsfrekvensen er for lav, prøv at sæt
den op hvis du kan.
Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Avanceret ->
Skærm.

> Mange tak for hjælpen !

Det var skam så lidt.

/Mikael

Fra : Niels Solskin

Dato : 27-04-02 16:34

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> Måske opdateringsfrekvensen er for lav, prøv at sæt
> den op hvis du kan.
> Kontrolpanel -> Skærm -> Indstillinger -> Avanceret ->
> Skærm.

Hej Mikael !

Har prøvet optimal, kortstandard, 70,75,85 uden held.

Har jo et onboard grafikkort, har deaktiveret det i enhedshåndteringen,
men kan ikke finde et sted i bios´en - hvor jeg kan deaktivere den....
samt deaktiveret sis til Agp porten - ligeledes udenheld.

Har du nogen andre gode ideer ???

Tak

Niels

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-02 16:38

> [...]
> bios´en - hvor jeg kan deaktivere den....
> samt deaktiveret sis til Agp porten - ligeledes udenheld.

Ikke andet end www.nvidia.com for nyeste driver.

/Mikael

Fra : Niels Solskin

Dato : 27-04-02 17:09

> Ikke andet end www.nvidia.com for nyeste driver.
>
> /Mikael

Har prøvet den nyeste driver, lige meget hjalp det........

Nogen der har en god ide til hvorfor billedet nu er sløret `?????

Ellers bliver jeg nød til at pille kortet ud igen, det er irreterende
for øjet
at se på skærmen.

Mange tak for hjælpen

Niels

Fra : P.Sørensen

Dato : 27-04-02 17:45

Bare en tilføjelse:
Jeg prøvede at udskifte et onboard lydkort med et nyt, men måtte tilsidst gå
tilbage til at bruge det onboard, da det nye skulle indstalleres forfra,
hvergang computeren blev startet. Og jeg havde endda været i bios og
deaktiveret onboard lydkortet, men det var åbenbart ikke nok.
Nu pønser jeg på at udskifte grafikkortet i samme pc, ligesom dig, men da
det også er onboard, er jeg lidt betænkelig. Kan det virkelig passe, at det
ikke er muligt totalt at deaktivere onboard udstyr??
Preben
http://www.Mailgate.ORG