SU og obligationer
Fra : Thomas U. Thygesen

Dato : 26-04-02 22:07

Hej!

Investering af SU lån i obligationer - er det noget der kan svare sig? Man
skulle vel tro, at hvis man laver en investering hvert andet år eller hvert
år (for at undgå kurtage) burde det kunne løbe rund? Nogen der har nogen
erfaring - så venligst del denne!

På forhånd tak.

Mvh.

Thomas.

Fra : Keld Nielsen

Dato : 26-04-02 23:07

denne være svær meget. du prøve et dansk kursss ude på vejrn

Fra : Thomas U. Thygesen

Dato : 27-04-02 14:32

"Keld Nielsen" <keldnielsen@image.dk> skrev i en meddelelse
> denne være svær meget. du prøve et dansk kursss ude på vejrn

Tak for det gode svar. Man behøver vel ikke, at vende alle sætninger korrekt
og sætte et hvert komme korrekt for at poste her?

/T.

Fra : Keld Nielsen

Dato : 27-04-02 15:18

Nej, og en stor undskyldning fra min side. Der var nogle andre
omstændigheder
som gjorde udslaget.

Igen, beklager meget. Skal ikke ske igen.

Fra : Duggi

Dato : 28-04-02 17:33

> Investering af SU lån i obligationer - er det noget der kan svare sig?

For lang tid siden regnede jeg ud, at det med nød og næppe kunne betale sig,
men at det gav så lidt, at den eneste fidus er det billige lån man stadig
har efter studietiden. Jeg sprang dog hurtigt over på aktievognen istedet
for $-)

Der er en margin at give af, men der er jo usikkerhed med udsving af kursen.
Hvis du køber kortsigtede obligationer og lader dem udløbe, er der stadig et
risiko moment omkring renten, da dit SU lån følger diskontoen. Minimale
risici, men fortjenesten er jo også minimal.

> Man
> skulle vel tro, at hvis man laver en investering hvert andet år eller
hvert
> år (for at undgå kurtage) burde det kunne løbe rund?

Lidt oftere tror jeg, men det må du selv regne ud. Et slag på tasken må dog
være ca. hver tredje eller fjerde måned, hvis kurtagen er 65-75kr. Du skal
jo huske at modregne alternativ renteindtægt.

mvh. Klaus

Fra : Thomas U. Thygesen

Dato : 02-05-02 22:02

Tak.