database - delphi
Fra : e nielsen

Dato : 04-02-01 15:56

Hej jeg har et lille problem... alt db f.eks grid m.m. virker fint.
Men nu vil jeg gerne smide lidt mere data ind i en tabel her er opsætningen.

en access db som alias hedder db_test
med en tabel som hedder person og et felt der hedder navn.

Jeg har så en knap og et labelfelt. Er der en der liiige hurtigt vil smide
en insertsql sætning afsted samt være såå venlig lige at sige hvilke
komponenter der er nødvendige? Bare så alt er på det rene...
På forhånd tak

E. N.

Fra : Ken Madsen

Dato : 27-04-01 08:09

forudsat at det er Delphi du bruger og at det er din label der skal puttes i
databasen.

Håber dette kan bruges...

>__________________________________________<

Uses DB, DBTables;

procedure InsertPersonNavn;
var
Q: TQuery;
Database: TDatabase
begin
Database := TDatabase.Create(nil);
Database.AliasName := db_test;
Database.DatabaseName := dbtest;
Q := TQuery.Create(nil);
Q.DatabaseName := dbtest
try
Q.SQL.Text := 'insert into person (navn) values(''' + label1.Caption +
''');
Q.ExecSQL;
except
Raise YourOwnInsertException;