Webserver
Fra : Tommy Ketscher

Dato : 26-04-02 21:50

Hej alle jer kloge hoveder
Jeg har en win2000 server kørende med IIS. det kører også fint med et
domæne, men kan jeg få det til at køre med flere domæner P.S jeg har kun en
fast IP-adresse

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-04-02 23:28

> Jeg har en win2000 server kørende med IIS. det kører også fint med et
> domæne, men kan jeg få det til at køre med flere domæner P.S jeg har kun
en
> fast IP-adresse

Det er intet problem - du skal bruge det, der hedder hostheaders. Dette kan
du læse mere om på
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q190008>

--
Mvh. Jesper

Fra : Marc Lykke - InteliT~

Dato : 13-06-02 20:42

Du kan også blot vælge at installere windows 2000 advanced server, den
klarer det problem.

Untitled Document

Fra : Claus Bækgaard

Dato : 13-06-02 21:16

"Marc Lykke - InteliTech" <info@intelitech.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan også blot vælge at installere windows 2000 advanced server, den
> klarer det problem.

Det er da ikke særligt god reklame for dit firma, at give sådant et råd.

IIS' funktionalitet har ikke noget at gøre med om den kører på en 2000
Server eller en 2000 Advanced Server. Manden vil være i nøjagtigt samme
situation, bare en del fattigere.

Se f.eks. denne beskrivelse: http://www.hanno.dk/VisArtikel.asp?ID=83

Princippet er, at browseren selv overfører information om hvilket domæne den
spørger på.

vh
Claus

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-02 13:59

Marc Lykke - InteliTech wrote:
> "Tommy Ketscher" <tommy@edbfreak.dk> wrote in message
>
> Du kan også blot vælge at installere windows 2000 advanced server, den
> klarer det problem.

"Blot"...? Ved du egentlig hvad prisforskellen er imellem Win2000Pro og
Win2000AdvancedServer....?

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-06-02 14:30

> "Blot"...? Ved du egentlig hvad prisforskellen er imellem Win2000Pro og
> Win2000AdvancedServer....?

Spørgeren har en Windows 2000 Server. Der er stadig en ret stor forskel i
prisen, men det er ikke engang nødvendigt at anvende AS for at opnå den
ønskede funktionalitet - se Claus' indlæg.

--
Mvh. Jesper

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-06-02 16:02

Jesper Nielsen wrote:

> Spørgeren har en Windows 2000 Server. Der er stadig en ret stor
> forskel i prisen, men det er ikke engang nødvendigt at anvende AS for
> at opnå den ønskede funktionalitet - se Claus' indlæg.

I know.
Personligt er jeg slet ikke i tvivl om at løsningen på hans problemer er
at udskifte IIS med f.eks. Apache, men det er der så mange andre tråde
der handler om