Virus
Fra : Ravn

Dato : 26-04-02 21:36

Er der større risiko for virus, ved at modtage e-mail fra pop3 komponent som
WinShoes/Indy, en der er med Outlook Express. Jeg mener selv at det er det
ikke, såfremt man ikke prøver at åbne vedhæftede Exe-filer, men jeg vil
gerne være helt sikker.

På forhånd tak

Ravn

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 27-04-02 00:48

"Ravn" <Ravn@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke, såfremt man ikke prøver at åbne vedhæftede Exe-filer, men jeg vil

Rigtigt. Forskellen er 0. Hvilket program du åbner en evt virusbehæftet
exe-fil med, er irrelevant i forhold til den skade programmet har som
intention at gøre...Der er dog forskel på makro/script-vira, da disse skal
have et "miljø" de kan udfolde sig i.

Fra : R. A. Larsen

Dato : 27-04-02 09:53

"Ravn" <Ravn@esenet.dk> wrote:

> [...]
> ikke, såfremt man ikke prøver at åbne vedhæftede Exe-filer, men jeg vil

Risikoen er faktisk den samme (hvis du altså gør det samme som Microsoft).

Problemet med Outlook Express er, at programmet fra starten er sat op til at
være så nemt som muligt at bruge, hvilket gør det meget sårbart over for virus
mv. (og måske *kan* det slet ikke sikres).

MVH, René
--
Using Virtual Access
http://www.vamail.com