Slår med bagenden........
Fra : Gundersen

Dato : 26-04-02 20:51

Hejsa

Jeg har nu fået drønet et par tusinde km på Banditen! =)
Jeg synes ind i mellem at den kan finde på at slå med bagenden, i
slutningen af 2-3 gear, når den virkelig får noget gas.....
Kan det passe eller er det bare mig der fejler noget?

Ligesom hvis jeg køre over de hvide streger med en 1-200km/t, synes jeg
den sejler (ikke stejler).... Er det bare sådan det føles, eller skal
jeg til doktoren med svinet?

Mvh Emil
Er der nogle der har erfaring med at rykke en Bandit på baghjul? Jeg
synes at den er svær i 3 gear.... =)
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : M Poll

Dato : 26-04-02 21:20

> Ligesom hvis jeg køre over de hvide streger med en 1-200km/t, synes jeg
> den sejler (ikke stejler)....

Det kunne være at dækket er slidt fladt på midten pga for mange ligeud
kilometere, sådan opfører min sig også efter ca 5000 km ,hvoraf de fleste er
kørt på motorvej.

>Er det bare sådan det føles, eller skal jeg til doktoren med svinet?
her kan jeg henvise til http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/gonore.htm

Med venlig hilsen
Martin Poll
SL1000 falco
www.martinpoll.dk

Fra : Gundersen

Dato : 26-04-02 23:15

Hejsa

> Det kunne være at dækket er slidt fladt på midten pga for mange ligeud
> kilometere, sådan opfører min sig også efter ca 5000 km ,hvoraf de fleste er
> kørt på motorvej.

Tja... Det er nede omkrin den kriminelle grense.... altså omkring 1mm.
på mitten...

> her kan jeg henvise til http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/gonore.htm

Mega GRINER
Men jeg tror nu ikke at det er det der er problemet.....
Non nærmere; http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/diarre.htm

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : james

Dato : 27-04-02 02:31

> Tja... Det er nede omkrin den kriminelle grense.... altså omkring 1mm.
> på mitten...

Skift dæk for helvede!

-james

Fra : Mads Stetter

Dato : 27-04-02 08:51

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skift dæk for helvede!
>
> -james

For helvede alligevel, syntes bare han skulle gøre det for hans egen skyld
og andres sikkerhed!

Mads Stetter
DT125R (Med masser af slidbane)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-04-02 10:52

> Skift dæk for helvede!

Det sprog det sprog, James

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 27-04-02 08:51

Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en
> [...]
jeg
> den sejler (ikke stejler).... Er det bare sådan det føles, eller skal

Nedslidte (á fladslidte!) dæk giver typisk de reaktioner du nævner, så
mon ikke at du skulle øve dig lidt mere på at komme ud på siderne i
kurverne, end at komme op på bagfætteren :-/

--
Armand.

Fra : Gundersen

Dato : 27-04-02 13:20

Hejsa

> Nedslidte (á fladslidte!) dæk giver typisk de reaktioner du nævner, så
> mon ikke at du skulle øve dig lidt mere på at komme ud på siderne i
> kurverne, end at komme op på bagfætteren :-/

Tja... Nu var dækket sådan da jeg købte dyret......

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Skyrider #1

Dato : 27-04-02 15:15

On Sat, 27 Apr 2002 14:19:43 +0200, Gundersen <Gundersen@tdcadsl.dk>
wrote:

>Tja... Nu var dækket sådan da jeg købte dyret......
Og
har du ikke Kørekort til MC da ?!?
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' nu på 6 sæson og mener jeg har meget at lære endnu !!

Fra : Gundersen

Dato : 27-04-02 23:46

Hejsa

> Og
> har du ikke Kørekort til MC da ?!?
> Mvh.
> MCP_Poul-M Olsen
> CBX750F 88' nu på 6 sæson og mener jeg har meget at lære endnu !!

Undskyuld mig, men jeg forstår ik helt hvad du mener?

Jeg har da pap'et.... Min dækmønster er 1mm...... Der er ca 1,4mm i nu....

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Morten Dahl -

Dato : 29-04-02 08:07

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Undskyuld mig, men jeg forstår ik helt hvad du mener?
>
> Jeg har da pap'et.... Min dækmønster er 1mm...... Der er ca 1,4mm i nu....

Ja men som du selv har erfaret, så det ikke sjovt at bruge dækket til det
sidste (med mindre de sidste 1,5mm bliver brugt til koger)

Et bakdæk til din koster maks.800.- hos Wilhelmsen i oversee, hvad koster
din selvrisiko hvis du baldrer maskineriet? Det er altså ikke en scooter,
som du selv nævner kører den noget hurtigere,den er tungere, og kan lave en
hulens masse ravage hvis parkeret uhensigtsmæssig (a´la i en skoleklasse)

For at følge James´ eksemplariske, skift forhelvede dæk!!

-
Morten Dahl
- med spritnyt 120/60 BT010- men desværre ikke noget hjuæl at sætte det på

Fra : Gundersen

Dato : 29-04-02 15:56

Hejsa

> [...]

> Et bakdæk til din koster maks.800.- hos Wilhelmsen i oversee, hvad koster

> din selvrisiko hvis du baldrer maskineriet?

Selv risiko? Det er hele geden.... Jeg har kun råd til ansvar.....
Jeg køre med 150/70-17 mener jeg... de koster da normalt ca 1200,-!

Fra : Steen Schmidt

Dato : 29-04-02 21:25

> Jeg køre med 150/70-17 mener jeg... de koster da normalt ca 1200,-!

Og de kr. 400,- i forskel betyder mere end din førlighed eller dit liv? Man
har sgu ordentlige dæk på geden, ligesåvel som at bremserne selvfølgelig
virker osv...

Du kan købe et 160/60-17 i Tyskland for ~600 (touringdæk) eller ~1000
(sportsdæk). Mon et 150/70-17 er meget dyrere?

Mvh
Steen

Fra : Morten Dahl

Dato : 29-04-02 22:07

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan købe et 160/60-17 i Tyskland for ~600 (touringdæk) eller ~1000
> (sportsdæk). Mon et 150/70-17 er meget dyrere?

Nope, henholdsvis 100Euro og 132 Euro (Bridgestone "et-eller-andet" og et
BT020)

100+Kkr. for en maskine, intet problem. 15+Kkr. for forsikikring, diverse
gejl og smart læder ??Kkr. Men 1200 til et ordentlig gummi, nej det for
dyrt.. der er ikke noget at sge til at motorcyklister under 30 er en truet
dyreart.

-
Morten Dahl