Justering af Zeiss kikkert.
Fra : danhunters.dk

Dato : 26-04-02 20:46

Hej NG jeg håber der er nogen der kan hjælpe !!

Jeg har købt mig en zeiss kikkert model Davari Z 21/2 * 10 * 48 MC og været
på skydebanen for at skyde den ind, problem er bare at jeg ikke kan justere
trådkorset længere ned.... hvad gør jeg nu ??.

Gode råd modtages med kyshånd!

Mvh
John Reinau

Fra : Niels Riis

Dato : 26-04-02 22:49

danhunters.dk <john@danhunters.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc9aec5$0$3752$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> [...]
justere
> trådkorset længere ned.... hvad gør jeg nu ??.

Hej John,
der må være noget der ikke passer sammen, riffel eller montager?
Men hvis du ikke ønsker at lade en bøssemager kommer ind over, så er det et
problem der kan klares ved at hæve den bagerste montage. Sandsynligvis
drejer det sig kun en en brøkdel af en millimeter, så du tager en plastlomme
og skærer små stykker plast som du putter under den bagerste montage, om der
skal bruges et lag eller 5 må du prøve dig frem med.
Det her er ikke den bedste løsning, men en løsning der kan udføres af dig
selv (afhængig af montagetype) personligt ville jeg nok fortrække
bøssemageren, i hvert fald til at kigge på det, hvis du jævnligt kommer ved
en giver han sikkert gratis råd, og hvis det er en ny kikkert købt i en
butik hjælper de sandsynligvis gerne der.

Niels Riis

Fra : Kim Høj

Dato : 27-04-02 08:51

Hej john
Din kikkert er fejlmonteret forreste base er for høj, gør dig selv en
tjeneste henvend dig til en dygtig bøssemager, det er vigtigt at der er
stort set lige stor frigang til siden samt op og ned, er der ikke det vil
det give problemer fremover.
MVH Kim

Fra : danhunters.dk

Dato : 27-04-02 13:16

Jeg har fulgt jeres råd om at kontakte en bøssemager.

Jeg takker for de gode råd
John Reinau
www.danhunters.dk