Telefonbog
Fra : Cem Bas

Dato : 26-04-02 20:32

Jeg har et problem med en telefonbog selskabet. Jeg købte en hel side til
mit menukort. Jeg sendte så alt det de ville vide angd maden osv. Jeg fik så
et papir tilbage hvori der var en udkast til hvordan siden ville se ud, og
der var en hel masse fejl. Vi lavede selvfølgelig de rettelser og så sendte
vi det med posten. Men da så telefonbogen udkom var fejlerne der stadigvæk.
De havde f.eks. ombyttet telefonnummeret med faxnummeret.

Kan vi på nogen måde sagsøge telefonbog-firmaet?

Med venlig hilsen
Cem Bas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-04-02 21:47

"Cem Bas" <Cem@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

stadigvæk.
> De havde f.eks. ombyttet telefonnummeret med faxnummeret.
>
> Kan vi på nogen måde sagsøge telefonbog-firmaet?

Tillad mig at komme med et bedre råd, jeg har selv været i ansat som
direktør ved et af de store telefonbogs selskaber. Ring til dem, bed om at
tale med den salgschef der har med dit område/kommune at gøre, forklar
vedkommende situationen og bed om at få samme placering (med de nye
rettelser)ved næste udgivelse selvfølgelig uden beregning. Du kan
alternativt helt sikkert også predde dem til at give dig samme eller
lignende placering i nabokommunens telefonbog. På denne måde opnår du langt
mere, for du er jo egentlig ret tilfreds med at være i telefonbogen med
menukort, ikke sandt?

Du kommer ingen vegne med at true med et søgsmål, det er ret ofte ikke
besværet værd da de tenmmelig sikkert vil kunne bevise at der er sendt
korrektur ud til din godkendelse rettidigt.

--
//Jesper

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 26-04-02 21:50

"Cem Bas" <Cem@post1.tele.dk> wrote in message
> Kan vi på nogen måde sagsøge telefonbog-firmaet?

Det kan Im, hvis I kan bevise, at det var noget andet, der var aftalt. Kan I
bevise, at I har indsendt rettelserne etc.?

Har I i det hele taget prøvet at rette henvendelse direkte til firmaet, med
henblik på at få et afslag?