Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
GF3 Ti200 128Mb vs. 64MB DDR ram
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-02 20:14

Hejsa,

jeg leder efter tests hvor disse 2 kort er sat op imod
hinanden:

Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 TV-Out
AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / GeForce3 Ti200
1.349 kr.

Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 TV-Out
AGP / 128MB DDR / 2048x1536 / GeForce3 Ti200
1.234 kr.

Kortet skal hovedsageligt bruges til 2D, men bruges af og
til til 3D spil og må derfor ikke slække der.
Prisen er en væsentlig faktor, det samme er TV-out
kavliteten.

Jeg har kigget på GF4 MX440, men performancen er
bedre i disse kort ifølge:
<http://makeashorterlink.com/?M17D35AA>

På denne side kan man også se, at GF4 Ti4200 64MB
er hurtigere end 128MB versionen, forholder det sig
også således med de 2 kort jeg nævner?

Venligst
Mikael

Fra : BentBent

Dato : 26-04-02 22:19

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message
> [...]
> 1.349 kr.
>
> Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 TV-Out
> AGP / 128MB DDR / 2048x1536 / GeForce3 Ti200

http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/02/01/29/0266345

Jeg ville, som altid, vælge det billigste

> Kortet skal hovedsageligt bruges til 2D, men bruges af og
> til til 3D spil og må derfor ikke slække der.
> Prisen er en væsentlig faktor, det samme er TV-out
> kavliteten.

Nu kan jeg ikke se forskel på et GF2 MX og GF4 MX på min 19" Sony monitor,
men dem der påstår de kan se forskel, siger at GF4s billedkvalitet er i
absolut topklasse.

Hvis du har en 1 GHz CPU (eller bedre og DDR ram så overvej at købe et
GF4 Ti4200 når det engang udkommer. Pris ca. 2000,- ellers måske et ATI
Radeon 8500 med 128 mb.

> [...]
> <http://makeashorterlink.com/?M17D35AA>
>
> På denne side kan man også se, at GF4 Ti4200 64MB
> er hurtigere end 128MB versionen, forholder det sig

Nej, det er ikke forskel på GF3 Ti200 versionerne.

GF4 Ti4200 m. 64 MB er hurtigere fordi ram hastigheden er højere end på GF4
Ti4200 128 MB.