spørgsmål til Fireblade kørere
Fra : Michael

Dato : 26-04-02 18:56

Hej så fik jeg endelig købt en Fireblade årg 97 km 23 k
total fed maskine , eneste minus er en måske ( ikke sikker) ventilklaprende
lyd mellem 2800-4000 omdr, er det rigtigt at Firebladen
har en mere rå motorgang end feks min gamle cbr 600 F3
skal den lyde sådan??? eller er det mon bare tid til at få
justeret ventilerne??? lyder jeres også sådan ???
håber at få nogle gode svar, er der nogen som ved hvad
sådan en ventiljustering koster ??? evnt et bud på en god mc mekaniker i
Nordjylland hilsen Michael

Fra : Flemming J Petersen

Dato : 26-04-02 19:47

[snip]
> [...]
> skal den lyde sådan??? eller er det mon bare tid til at få
> justeret ventilerne??? lyder jeres også sådan ???

Det kan være kaburatorne der klapre, den har de vist nok
en tendens til. Jeg har nu aldrig lagt mærke til det, men nu jeg har
heller ikke kørt på noget som man kunne sammeligne den med.
Og 2800 - 4000 omdr hvad laver den det??? ;^)

Mvh
Flemming J Petersen
CBR900RR som måske får startet motoren på søndag..... hvis den kan

Fra : stange

Dato : 26-04-02 20:13

"Michael" <ankerlund@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

evnt et bud på en god mc mekaniker i
> Nordjylland hilsen Michael

Ja da - TK Motor i Hjørring - 98902509. Honda-dealer og kvaliteten er bare
helt i top.

Knud Stange
TDM 850

Fra : Armand

Dato : 27-04-02 00:05

> [...]
> har en mere rå motorgang end feks min gamle cbr 600 F3
> skal den lyde sådan??? eller er det mon bare tid til at få

Hvis larmen ændres under opvarmningen af motoren er det givetvis
ventiljustering der skal til!

--
Armand.

Fra : Poul Dam

Dato : 27-04-02 07:59

Hej
En defekt knastkædestrammer sagde som din på min Blackbird, jeg tror din er
magen til.
Der sider en skrue i enden på den, afmonter den, kik ind i hullet er der en
kærv du kan sætte en skruetrækker i? Hvis der er så start motoren kør op i
de omdr. hvor den larmer og prøv at skrue på kærven ( jeg kan ikke huske
hvad vej, men det sker ikke noget ved at skrue forkert ) hvis lyden
forsvinder er det knastkædestrammeren. Den kan nem rep. Skriv igen hvis det
er det så skal jeg prøve at forklare hvordan den skal reps.
Hygge PD CBR1100

Fra : Michael

Dato : 27-04-02 07:57

lyden er lidt være ved kold motor ,men ikke meget.

Fra : Michael

Dato : 27-04-02 08:09

jeg prøver det med knastkædestrammeren,men lyden er klart værst når jeg
kører, knastkædestrammeren er vist nok justeret mekanisk på Firebladen ???,
på CBR 600 er trykket på kæden fjederpåvirket , den skiftede jeg på min
men jeg syntes ikke det var en lyd lignende den her hilsen Michael