Solarierør
Fra : Nick

Dato : 26-04-02 18:30

Hvor køber man dem billigst?

Er der nogle der er bedre end andre (ja, sikkert.... men hvilke?) ?

Jeg bliver glad for hver en kommentar!

--

Mvh / Best Regards

Nick

Fra : René Jørgensen

Dato : 28-04-02 16:46

"Nick" <nick@keller.nu> skrev i en meddelelse
> Hvor køber man dem billigst?
>
> Er der nogle der er bedre end andre (ja, sikkert.... men hvilke?) ?
>
> Jeg bliver glad for hver en kommentar!

Jeg ved ikke hvor man køber rørene billigst.

Men jeg vil anbefale at du køber rør med indbygget reflektor, så lyset kun
kommer i den retning du ønsker. Dette giver bedre brunning.

Derudover kan det gamle tricks med at afspritte rørene engang imellem give
bedre brunning.

Husk også at købe nye glimtændere samtidig med at du skifter rørene.

Hilsen

René

Fra : Brian Skaarup

Dato : 29-04-02 06:58

On Sun, 28 Apr 2002 17:46:27 +0200, "René Jørgensen"
<renerj@hotmail.com> wrote:

> [...]
Jeg købte hos min elektriker.
Jeg købte professionelle 12 min rør, da der ikke var den store forskel
i prisen mellem denne type og den type som solariet var født med (30
min rør)

>Husk også at købe nye glimtændere samtidig med at du skifter rørene.
Nemlig - vigtigt!

Fra : Nick

Dato : 29-04-02 21:28

"Brian Skaarup" <brian@nocannedmeat.skaarup.org> skrev i en meddelelse

> Jeg købte hos min elektriker.
> Jeg købte professionelle 12 min rør, da der ikke var den store forskel
> i prisen mellem denne type og den type som solariet var født med (30
> min rør)

Hvilke rør var det så, og hvor meget gav du for dem? (Med forlov)

/Nick

Fra : Brian Skaarup

Dato : 05-05-02 20:19

On Mon, 29 Apr 2002 22:27:36 +0200, "Nick" <nick@keller.nu> wrote:

>Hvilke rør var det så, og hvor meget gav du for dem? (Med forlov)
Hmmm
Philips Profressional står der på dem
Jeg købte dem gennem en bekendt der kan købe ved grossisten
Mon ikke jeg gav kr. 1400 for 10 stk incl glimrændere
Der er et stykke tid siden, så jeg kan huske forkert.

Fra : Nick

Dato : 28-04-02 19:16

"René Jørgensen" <renerj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Nick" <nick@keller.nu> skrev i en meddelelse
> Men jeg vil anbefale at du køber rør med indbygget reflektor, så lyset kun
> kommer i den retning du ønsker. Dette giver bedre brunning.

Dér har jeg fundet på en idé: Jeg laver et forhæng hele vejen rundt om
solariet (det er sådan et der kan vippes op og stå i et hjørne, når man ikke
lige vipper det hen over sengen) og det sætter jeg fast med velcro hele
vejen rundt. Det skal være ca. ½ meter højt, så det går fra solariet ned til
sengen. Fidusen er, at når det laves at pailetstof med blanke pailetter (a -
det er gyseligt...) så reflekterer de helt vildt, og jeg får udnyttes det
meste lys - og bliver brun i siderne også...

> Derudover kan det gamle tricks med at afspritte rørene engang imellem give
> bedre brunning.

Okay - hvorfor?

/Nick

Fra : René Jørgensen

Dato : 29-04-02 22:55

> [...]
> det er gyseligt...) så reflekterer de helt vildt, og jeg får udnyttes det
> meste lys - og bliver brun i siderne også...

Giver mere lys -> bedre brunning. Rørene bliver som nye. Det er samme tricks
nogle solcentre bruger.

Hilsen

René