Runa´s blackliste
Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-04-02 13:34

Damn, fik en kopi af den liste som Runa har over deres "uønskede" mcér.

Det er ikke mange de vil have ind.

Den "vildeste" MC man kan få ind nu er vel en Yamaha XJ600 eller lign.

Alle FZR modeller er bandlyste. Det samme med GSXér på 600ccm eller over.

BMWér fra efter 1989 vil de slet ikke have.

Jeg har så kun en XJ600s div, og den kan godt komme ind.

Så de har lukket ret godt af.

Har de haft problemer med for mange udbetalinger på de andre maskiner ?

Thomas
XJ600s div ´96
"(De fleste) Motorcyklister er lidt klogere "

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-02 13:58

?!?!?!? Hvornår er den liste kommet ?

Fik da tegnet forsikring på min CBR1000 sidste år. Der var ovenilkøbet en
sælger ude og alt muligt

Jeg sprang dog fra, da jeg fik et bedre tilbud

mvh Albert

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-04-02 14:16

> ?!?!?!? Hvornår er den liste kommet ?

april 2002

Fra : Kim K

Dato : 26-04-02 14:27

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
> Damn, fik en kopi af den liste som Runa har over deres "uønskede" mcér.
den vil vi så gerne se
kan du ikke skanne den?

mvh Kim

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-04-02 14:56

> den vil vi så gerne se
> kan du ikke skanne den?
>
> mvh Kim

er gjort.

Uploadet til dk.binaer.motor

Navn på post: runa´s liste

Fra : Christian Knudsen

Dato : 26-04-02 21:55

Jeg sidder og kigger på den nu, men hvad betyder det at de skal have
dispensation fra HK (TK) ved tegning af kasko, og vil det så sige, at de
tager imod alle maskiner uden kasko???

mvmch
christian

Fra : Lars Eckberg

Dato : 27-04-02 06:16

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg sidder og kigger på den nu, men hvad betyder det at de skal have
> dispensation fra HK (TK) ved tegning af kasko, og vil det så sige, at
de
> tager imod alle maskiner uden kasko???

Om de gør det med alle uden kasko, ved jeg ikke, men jeg har fået
kaskoforsikret en Ducati 748 i Marts... Det var ikke svært. =)

Mvh Lars

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-04-02 06:31

> Om de gør det med alle uden kasko, ved jeg ikke, men jeg har fået
> kaskoforsikret en Ducati 748 i Marts... Det var ikke svært. =)

Nej, listen gælder også først fra april.

Fra : Christian Nedergaard

Dato : 01-05-02 11:27

"Christian Knudsen" <dsl24585b@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder og kigger på den nu, men hvad betyder det at de skal have
> dispensation fra HK (TK) ved tegning af kasko, og vil det så sige, at de
> tager imod alle maskiner uden kasko???

HK betyder sandsynligvis hovedkontoret, og TK er sikkert synonymt med Thomas
K som har udarbejdet listen (det er altså kun et gæt), så hvis man kan
argumentere er der vel stadigvæk muligheder...

Fra : Michael H.

Dato : 26-04-02 14:59

> Damn, fik en kopi af den liste som Runa har over deres "uønskede" mcér.
>
> Det er ikke mange de vil have ind.

Jeg tror at det bliver sværere og sværere at få forsikret sports-mc'ere, og
hvis der er nogen der vil forsikre dem skal man være mindst 50 år, haft
kørekort i 100 år og kørt skadefrit i 500 år, og så kan man få lov at ligge
1 mill. ved kasse 1 hvert år.

Michael GSX-R 600 '00

Fra : Thomas Makro

Dato : 26-04-02 15:18

On Fri, 26 Apr 2002 15:58:43 +0200, "Michael H."
<mhNOSPAM@smorumnet.dk> wrote:

> [...]
>kørekort i 100 år og kørt skadefrit i 500 år, og så kan man få lov at ligge

Det er ihvertfald den retning de går...

Den liste indikerer at de ikke er interesserede i MCere - for den ser
umiddelbart ud til at omfatte en temmelig stor del af markedet. Kun
Norton'er og lign. der kører < 100 km/året er mulige at forsikre.

Nå, men godt man nåede at komme med før den liste blev lavet...

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-04-02 15:31

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkieFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Norton'er og lign. der kører < 100 km/året er mulige at forsikre.
>
> Nå, men godt man nåede at komme med før den liste blev lavet...

Ja, det var liv og glade dage den gang hvor Runa kun skelnede imellem MC'er
på under 150CC og over 150CC. Under 150CC var det lidt billigere, ellers var
der frit slag.
Jeg ser at den MC jeg har for øje at købe også er blacklistet; vmx 1200
vmax. Det er sgu noget lort.

Thomas
SV650S som er forsikret i.....Runa og som stadig kan forsikres? Der står
ikke noget om 650'er så vidt jeg ka' se?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-04-02 15:36

> SV650S som er forsikret i.....Runa og som stadig kan forsikres? Der står
> ikke noget om 650'er så vidt jeg ka' se?

sshhhhh ikke så højt så de hører det )))

Fra : Niels S.

Dato : 26-04-02 15:39

Thomas Jensen skrev

> sshhhhh ikke så højt så de hører det )))

HVAD?! Er væltepeteren ikke med på listen?! Det må da være forfatterens
største brøler

--
Niels S.
VFR800FI (sortlistet)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 26-04-02 17:47

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> Thomas Jensen skrev

> HVAD?! Er væltepeteren ikke med på listen?! Det må da være forfatterens
> største brøler

Er den kendt som en væltepeter?
Er der mange der er væltet på den? (og her tænker jeg ikke på folk der laver
wheelier for de vælter og dør jo med det samme;))

Thomas

Fra : Niels S.

Dato : 27-04-02 10:51

Thomas Hjort skrev

> Er den kendt som en væltepeter?
> Er der mange der er væltet på den? (og her tænker jeg ikke på folk der
laver
> wheelier for de vælter og dør jo med det samme;))

De seneste par års "another one bites the dust"-indlæg har haft en del
SV'ere i blandt sig. Måske netop fordi den er så let opfordrer den til frisk
kørsel. Egentlig tror jeg at netop SV'eren er et rigtig godt eksempel på
hvorfor forsikringsselskaberne fravælger visse modeller (og Runa åbenbart de
fleste), og derfor undrede det mig at lige præcis den ikke stod derpå.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 26-04-02 18:02

> [...]
>
> Den "vildeste" MC man kan få ind nu er vel en Yamaha XJ600 eller lign.
>
> Jeg har så kun en XJ600s div, og den kan godt komme ind.

Hvad koster det så, at få såå'n en bette vild ting ind ( jahh altså , vi
snakker mc'er ikk' )

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-04-02 05:57

> Hvad koster det så, at få såå'n en bette vild ting ind ( jahh altså , vi
> snakker mc'er ikk' )

Det med den var vild, var jo ironisk ment

Jeg skal give 3800,- med kasko med 3 års ancennitet.

Jeg skulle give ca det samme i TopDK, men jeg kan ikke lide deres selvrisiko
ved tyveri på 20%.

Derfor skiftede jeg.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-04-02 16:25

> [...]
>
> Jeg skal give 3800,- med kasko med 3 års ancennitet.
>
> Jeg skulle give ca det samme i TopDK, men jeg kan ikke lide deres

Den er faktisk også "lidt" grim! ( selvrisiko'en ), men jeg håber på at
maskinen er så kedelig at jeg kan få lov til at beholde den,
til jeg selv syntes at nu skal den sælges

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Niels S.

Dato : 28-04-02 12:29

Dennis Hellan Pedersen skrev

> Den er faktisk også "lidt" grim! ( selvrisiko'en ), men jeg håber på at
> maskinen er så kedelig at jeg kan få lov til at beholde den,
> til jeg selv syntes at nu skal den sælges

Nu skal tyvene jo også være lidt hurtige hvis de skal nå det, inden du
plejer at have solgt igen

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-04-02 17:56

> Dennis Hellan Pedersen skrev

> Nu skal tyvene jo også være lidt hurtige hvis de skal nå det, inden du
> plejer at have solgt igen

Ha-ha !! 'Bolschehoved' )

Nå, spøg til side , den forrige cykel havde jeg _meget_ gerne set
forsvinde, de 20% i selvrisiko havde været billigere end det jeg rent
faktisk
tabte på det l....*

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 28-04-02 20:14

Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en

> Nå, spøg til side , den forrige cykel havde jeg _meget_ gerne set
> forsvinde, de 20% i selvrisiko havde været billigere end det jeg rent
> faktisk tabte på det l....*

De 20% rækker velsagtens også omkring det du faktisk tabte af(!) det
l...*
?

/
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 28-04-02 21:30

> Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en

> De 20% rækker velsagtens også omkring det du faktisk tabte af(!) det
> l...*
> ?

Ja !, det har du sq nok ret i

Var der godt besøgt på Karoline i dag ?, Niels og jeg snakkede om at køre en
tur over til jer, meeeeeeen vejret,vejret

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 29-04-02 16:03

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Var der godt besøgt på Karoline i dag ?, Niels og jeg snakkede om at
> køre en tur over til jer, meeeeeeen vejret,vejret

Mine kørelejligheder var dels på værksted (italieneren, du ved!) og dels
på klubbens årlige bededagstur, så jeg var (lykkeligvis) afskåret
derfor.
Istedet fik jeg lagt gulv på min terrasse (hvilket det forøvrigt også
var for vådt til om søndagen!)

--
Armand.

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 02-05-02 00:49

> [...]
> derfor.
> Istedet fik jeg lagt gulv på min terrasse (hvilket det forøvrigt også

Jeg var en tur på karoline, og fandt da også ud af jeg havde glemt at give
min læderdragt fedt.

Jesper Hvalsøe
GS 750
GSX 1100

Fra : Niels S.

Dato : 29-04-02 12:53

Armand skrev

> De 20% rækker velsagtens også omkring det du faktisk tabte af(!) det
> l...*
> ?

*GGGGGGGGGGGGG*

Av min mave - det er f....... humor der vil noget ))))))

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Niels S.

Dato : 29-04-02 12:58

> [...]

> Nå, spøg til side , den forrige cykel havde jeg _meget_ gerne set
> forsvinde, de 20% i selvrisiko havde været billigere end det jeg rent

Tja, det kan der måske være noget om. Men igen skulle de have været hurtige,
for du havde vist allerede tabt det inden den var leveret (hvis jeg husker
rigtig)

--
Bismarck

Fra : Allan jørgensen

Dato : 26-04-02 18:34

> Damn, fik en kopi af den liste som Runa har over deres "uønskede" mcér.
>
> Det er ikke mange de vil have ind.

Suk..... så fik Armand ret ((:-I

Allan(fzr600us) forsikret hos Runa

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-04-02 18:49

> Så de har lukket ret godt af.

Ja det skal jeg love for! Kunne de ikke bare melde ud og sige at de ikke er
interesserede i at forsikre MC'er i stedet?

Jeg synes forsikringsselskaberne driver rovdrift på vores drømme. Nu hvor
uhelds-statistikken er blevet bedre så ville det da være på sin plads hvis
man fik dem til at sætte priserne ned forholdsmæssigt. Måske man skulle tage
fat i forbrugerombudsmanden eller anden instans?

Suk!

Tony
XJ600S (hos TopDK)

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 26-04-02 19:56

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tage
> fat i forbrugerombudsmanden eller anden instans?

Tjae gør de det... forsikringsselskaber er firmaer som alle andre, de skal
indrive et overskud... Nu kan jeg fortælle dig at et kø uheld kan koste
f.eks. 75000 på en TL1000R.... det skete med max 30 km/t
Kan man forstå de ikke er interesserede i det... der skal gå 10 år, før at
runa har tjent på ham!!! (her regner vi ikke ud hvad de 75K kunne havde
givet firmaet i renter i den tid)

En anden morale kan være hvor krakilske vi kan havde lov at være.... hvis
der kommer en ridse på 3 mm på vores bremse hoved cyl, og lidt på låget til
denne.... skal man så skiftet hele cyl. eller bare låget, og så evt lige
male det blanke over på hoved cyl.????? tjae... lad det stå lidt i
baghovedet, og gæt selv hvad der sker i den virkelige verden..

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-04-02 21:03

> Jeg synes forsikringsselskaberne driver rovdrift på vores drømme.

Så kan du jo forsikre selv? Runa var ikke et af de selskaber der går 13 på
dusinet af - det er de blevet, fordi så mange i højrisikogruppen har meldt
sig ind.

Jeg snittede en næsten holdende bil med under 10 km/t for 2 år siden - det
kostede kr. 47000 (så vidt jeg husker) i reservedele til min SV650S. Det var
godtnok manden der kørte bilen der skulle betale, og han var ikke forsikret
i Runa, men det kunne han ligesågodt have været, og kørt på motorcykel.
Motorcykler er sindsygt dyre at købe reservedele til, i forhold til biler.
Bare se den diskusion der lige har været angående bremseskiver -. nogle
MC-ister skal betale op imod kr. 6500,- for to skiver til deres MC, jeg
giver under kr. 500,- for to originale til min bil (det halve hvis jeg købte
uoriginalt). Samtidig koster bilen nok 2-4 gange så meget fra ny som MC'en.

> Nu hvor
> uhelds-statistikken er blevet bedre

Hvor står det?

Mvh
Steen

Fra : Christian Raaby

Dato : 26-04-02 21:51

> Jeg snittede en næsten holdende bil med under 10 km/t for 2 år siden - det
> kostede kr. 47000 (så vidt jeg husker) i reservedele til min SV650S.

Og så prøv at se hvad en ny SV'er koster uden afgift! Der er vist lige i
underkanten af 40.000,- kr. Det var det, da den kom frem, så det stemmer nok
ikke helt længere.
En god ven af mig fik væltet sin SV'er af en varebil. Prisen for udskiftning
af ridsede og bulede dele(Tank, skærm, udstødning, dæksler, styr, etc.) var
vist ca 42.000,- kr.
Det er kun til at ryste på hovedet af! Havde forsikringen været interesseret
i at spare penge, så havde de købt en ny cykel uden afgift, og flyttet
delene over på den skadede cykel. Herefter kunne motor og resterende dele
sælges igen.

Christian
ex SV650
ex TL1000S

Fra : Steen Schmidt

Dato : 26-04-02 23:09

> [...]
> i at spare penge, så havde de købt en ny cykel uden afgift, og flyttet
> delene over på den skadede cykel. Herefter kunne motor og resterende dele

Enig.

Mvh
Steen

Fra : Skyrider #1

Dato : 27-04-02 10:29

On Sat, 27 Apr 2002 00:08:30 +0200, "Steen Schmidt"
<sschmidt@nospam.dk> wrote:

>interesseret
>
>Enig.
M2
Men var det ikke en ide at vi fortalte dem det ?
Mvh.
MCP_Poul-M Olsen
CBX750F 88' Også i Runa

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-04-02 10:51

> Men var det ikke en ide at vi fortalte dem det ?

Det gjorde jeg i mit tilfælde, men de sagde at det altså ikke var måden at
gøre det på - noget med at de ikke måtte tjene penge på at give én bestemt
form for erstatning i forhold til en anden. De må gerne *spare* penge.

De ville heller ikke gå med til at *jeg* bare overtog resterne af SV'eren
uden afgift - så slap de ellers for at tjene penge på handelen

Mvh
Steen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 30-04-02 10:53

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Hvor står det?

I danmarks statistik.

Tony

Fra : Jørgen Winther

Dato : 28-04-02 09:45

> Damn, fik en kopi af den liste som Runa har over deres "uønskede" mcér.

Hvorfor er listen delt i to? Står der måske noget i det afdækkede område,
der kunne kaste lys over dette?

--
Jørgen
CB 750 F (som Runa gerne vil have - og har

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-04-02 12:08

> Hvorfor er listen delt i to? Står der måske noget i det afdækkede område,
> der kunne kaste lys over dette?

¨
jeg ved ikke hvad der har stået i det område.

Listen er som jeg modtog den, jeg har ikke "klippet" i den

Fra : Maj & Kasper

Dato : 28-04-02 12:49

>Listen er som jeg modtog den, jeg har ikke "klippet" i den

Hvor har du fået den fra?

MVH Kasper