Flaskesamling på offentligt areal?
Fra : Thomas Demant

Dato : 26-04-02 09:16

Jeg faldt over en stump tekst inde på
http://www.doellefjelde-mussemarked.dk/, og jeg må indrømme at jeg har tænkt
(og for den sags skyld grinet) en del over det. Kan man forbyde
flaskesamling på et frit tilgængeligt areal? Det skal siges at
Døllefjelde-Musse Marked ikke sælger flasker, men kun enegangs krus, så hvis
der er flasker, må man gå ud fra at folk selv har medbragt disse. Og hvis
det endeligt var at de skulle sælge flasker, må man da gå ud fra at der er
betalt pant, så det derved ikke er tyveri. Eller hvad?
Kan man forvente at politiet vil gøre noget ved det, ud over at grine af
det?

FLASKESAMLING FORBUDT

Der gøres opmærksom på at flaskesamling er strengt forbudt på Døllefjelde
marked. Overtrædelse medfører en påtale efter politivedtægten.

--
Thomas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-04-02 14:06

Hviken politivedtægt?

Jesper

Fra : Thomas Demant

Dato : 26-04-02 18:57

> Hviken politivedtægt?
Politikreds 20 - Nykøbing Falster.
Måske skulle jeg smutte forbi politistationen i Nykøbing F. og finde ud af
det. Jeg syntes det lyder sygt at der skulle stå noget om, at det er forbudt
at samle flasker.

--
Thomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-02 21:55

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tænkt
> (og for den sags skyld grinet) en del over det. Kan man forbyde
> flaskesamling på et frit tilgængeligt areal?

Markedet er godt nok frit tilgængeligt, men ikke desto mindre kan man ikke
bare gøre som man vil. Det er Markedskomiteen som råder over arealet og
derved også bestemmer, hvordan man gebærder sig. Herunder kan man bortvise
folk fra hele markedspladsen, give dem forbud mod at komme der m.m.
Så vidt jeg husker hænger det sammen med, at hele pladsen mere eller mindre
opfattes som et stort værtshus, hvorfor man bl.a. kan bruge
Restaurationslovens bestemmelser.
Flaskesamling og pvt. skal jeg lade være usagt, men Politivedtægten for
Nykøbing F. kan du finde på Retsinfo, ligesom alle de andre politivedtægter.

Kurt

Fra : Thomas Demant

Dato : 27-04-02 06:15

> Markedet er godt nok frit tilgængeligt...<SNIP>
> Flaskesamling og pvt. skal jeg lade være usagt, men Politivedtægten for
> Nykøbing F. kan du finde på Retsinfo, ligesom alle de andre
politivedtægter.
Mange tak for hjælpen.

--
Thomas