Artikelnummerering i Agenten
Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-04-02 08:42

Er der nogen der kan fortælle mig , hvordan man får Forte Agent til
at vise artikelnummereringen.

dk.edb.internet.software.mail+news [4678-12432]

--
Henrik

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 26-04-02 17:50

Henrik K Hansen <usenetspam@get2net.dk>'s posting:

>Er der nogen der kan fortælle mig , hvordan man får Forte Agent til
>at vise artikelnummereringen.

Mener ikke, du kan komme tættere på, end hvad ShowArticleDetail=1
bibringer dig.

--
/CBH

Ingenting: http://vwv.t35.com/nothing/

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-04-02 20:45

Chr. Bohr-Halling skrev:

> Mener ikke, du kan komme tættere på, end hvad ShowArticleDetail=1
> bibringer dig.
>
> Ingenting: http://vwv.t35.com/nothing/

Hvad er det der gør, at når jeg læser Christains indlæg (i
indholdsruden), så forsvinder næsten hele indlægget ? Dvs. kun hvis jeg
læser det i OE 6.0 med Quotefix, og jeg har sat tjek i den der hedder
Visning, Reformat. Tilsyneladende en bug i Quotefix? Eller er der et
andet bud?

--
Mvh.
LarsK

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-04-02 20:18

Chr. Bohr-Halling, du skrev:

> Mener ikke, du kan komme tættere på, end hvad ShowArticleDetail=1
> bibringer dig.

http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Agentnummerering.JPG

Vedkommende kan bare ikke huske hvordan han fik den til det.

--
Henrik

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 26-04-02 21:25

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid>'s posting:

>http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Agentnummerering.JPG
>Vedkommende kan bare ikke huske hvordan han fik den til det.

Ok - nu tjekkede jeg så lige det, der først lige ringende min klokke
før, men som jeg faktisk ikke mente if. min husker viste de numre,
men som faktisk ser ud til at gøre det: ShowUID=1

Dog, jeg kan ikke umiddelbart få den nedre nr.grænse til at passe.
Men det ved du måske noget om?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-02 21:41

Henrik K Hansen skrev:

>Vedkommende kan bare ikke huske hvordan han fik den til det.

Men vedkommende er sikker på, det var noget så enkelt som at rette en
værdi i .ini.
Måske et 0 til et 1-tal eller lignende.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Madsen

Dato : 26-04-02 21:50

Lars Klintholm skrev:

> Hvad er det der gør, at når jeg læser Christains indlæg (i
> indholdsruden), så forsvinder næsten hele indlægget ?

Godt spørgsmål. Det eneste jeg ser af Christians indlæg med OE og
Quotefix 1.15.2 er følgende:

Henrik K Hansen <http://vwv.t35.com/nothing/

Madsen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-04-02 22:36

Madsen skrev:

> Godt spørgsmål. Det eneste jeg ser af Christians indlæg med OE og
> Quotefix 1.15.2 er følgende:
>
> Henrik K Hansen <http://vwv.t35.com/nothing/

Præcis samme her. Hvad er der specielt ved Chr.s indlæg? Alt med
karaktersæt ol. ser ud til at være i orden?

--
Mvh.
Lars

Fra : Lars Klintholm

Dato : 26-04-02 22:46

Lars Klintholm skrev:

> Præcis samme her. Hvad er der specielt ved Chr.s indlæg? Alt med
> karaktersæt ol. ser ud til at være i orden?

Der er også noget galt med ældre indlæg fra Chr.:
<lqdcbusvfm3ihbqte3m5cjmnabht9bm0jo@dtext.news.tele.dk> og flere indlæg
i denne tråd, kan QuoteFix ikke lide. Der forsvinder noget, hvis
Reformat (beta) er hakket af.

--
Mvh.
LarsK

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 26-04-02 23:22

Lars Klintholm <spamfilter@nospam.dk> posting:

>Præcis samme her. Hvad er der specielt ved Chr.s indlæg?

Måske kan det I bruger (ved ikke helt, hvad det går ud på) ikke lide
min ' efter afsender i toppen? Det ser ud til, det er der omkring,
der går noget galt. Fjernet i dette indlæg.

>Alt med karaktersæt ol. ser ud til at være i orden?

Der burde ikke være noget galt.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-04-02 00:01

Chr. Bohr-Halling skrev:

> Måske kan det I bruger (ved ikke helt, hvad det går ud på) ikke
> lide min ' efter afsender i toppen? Det ser ud til, det er der
> omkring, der går noget galt. Fjernet i dette indlæg.

Det ser ud som om tampen brænder. Nu kan det læses. Det vi bruger er
denne her (FYI only): http://home.in.tum.de/~jain/index.html

> Der burde ikke være noget galt.

Som jeg skrev regnede jeg ikke med fejlen var hos dig. Kun at du var
den eneste vi havde problemet med. Men tak fordi du fjernede den '
alligevel.

--
Mvh.
Lars

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 27-04-02 00:16

Lars Klintholm <spamfilter@nospam.dk> post:

>Det ser ud som om tampen brænder. Nu kan det læses.

Så må jeg jo nok fjerne den permanent.

PS: kunne være I som brugere af dette burde oplyse forfatteren om
buggen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 27-04-02 09:08

Chr. Bohr-Halling skrev:

> PS: kunne være I som brugere af dette burde oplyse forfatteren om
> buggen.

Done

--
Mvh.
LarsK

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-04-02 21:54

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Men vedkommende er sikker på, det var noget så enkelt som at rette en
> værdi i .ini.
> Måske et 0 til et 1-tal eller lignende.

Der er temmelig mange steder hvor man kan gøre det.

--
Henrik

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-04-02 21:53

Chr. Bohr-Halling, du skrev:

> Ok - nu tjekkede jeg så lige det, der først lige ringende min klokke
> før, men som jeg faktisk ikke mente if. min husker viste de numre,
> men som faktisk ser ud til at gøre det: ShowUID=1

Det var lige det der skulle til, tak.

> Dog, jeg kan ikke umiddelbart få den nedre nr.grænse til at passe.
> Men det ved du måske noget om?

Ja, det bliver jo afgjort af hvor længe du beholder artiklerne.

--
Henrik

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 26-04-02 22:08

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid>'s posting:

>Ja, det bliver jo afgjort af hvor længe du beholder artiklerne.

Hvis du ser på http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/a-art.gif
kan du se det tidligste indlæg (der endnu ikke er nået
slettetgrænsen, her på 15 dage) i gruppen har nr. 1452, mens der i
gruppelisten står lige fra 1 og op til det nyeste indlæg, 1483.
Det er springet fra 1-1451 jeg ikke fatter optræder i gruppelisten.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 26-04-02 22:30

Chr. Bohr-Halling, du skrev:

> Hvis du ser på http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/a-art.gif
> Det er springet fra 1-1451 jeg ikke fatter optræder i gruppelisten.

Kan det være nummereringen fra man begyndte at abonnere på gruppen
og så til nu, der bliver vist.

--
Henrik

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-02 22:50

Henrik K Hansen skrev:

>Kan det være nummereringen fra man begyndte at abonnere på gruppen
>og så til nu, der bliver vist.

Det er vist alle indlæg Agent husker at have set.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 26-04-02 23:21

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk>'s posting:

>Det er vist alle indlæg Agent husker at have set.

Ja, det har jeg også læst et sted, men kan ikke få det til at passe.
Hvis jeg henter indlæg fra en gruppe, jeg aldrig har hentet i før,
fx de sidste 15 stk., så viser den "1 - nyeste" (som altså ikke er
nr. 15). EX: Hentet sidste 15 --> viser [1-200]

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-02 23:33

Chr. Bohr-Halling skrev:

>Hvis jeg henter indlæg fra en gruppe, jeg aldrig har hentet i før,
>fx de sidste 15 stk., så viser den "1 - nyeste" (som altså ikke er
>nr. 15). EX: Hentet sidste 15 --> viser [1-200]

Den får vel oplysningen fra serveren, og noterer sig alle numre for at
vide, at de første 185 har du valgt fra, til du evt henter alle.
Den har jo nok 'set' dem for at finde de 15 nyeste.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 27-04-02 00:01

> [...]

>vide, at de første 185 har du valgt fra, til du evt henter alle.
>Den har jo nok 'set' dem for at finde de 15 nyeste.

Ja, det kan du selvfølgelig have ret i.

I nogle grupper er det bare ikke muligt faktisk at hente de indlæg
tæt på bundnummeret, af en eller anden grund. Fx kan den vise fra
nr. 5000 og op, men fx 5000, 5001, og 5002.. er bare ikke til at
hente derfra.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-04-02 00:46

Chr. Bohr-Halling skrev:

> [...]
>tæt på bundnummeret, af en eller anden grund. Fx kan den vise fra
>nr. 5000 og op, men fx 5000, 5001, og 5002.. er bare ikke til at

Lige nr. 5000 forstår jeg ikke, men 5001 og 2 kunne jo være slettede,
altså huller i nummerordenen.

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 27-04-02 00:59

Kaj Svenningsen <newssvar@kajsvenningsen.dk> posting:

>Lige nr. 5000 forstår jeg ikke, men 5001 og 2 kunne jo være slettede,
>altså huller i nummerordenen.

Det er rigtigt, men så skulle det være underligt, det skulle være så
store huller. Uden at have teste alle nr.: i et konkret eks. var der
et hul på mindst 30 indlæg.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-04-02 01:22

Chr. Bohr-Halling skrev:

>store huller. Uden at have teste alle nr.: i et konkret eks. var der
>et hul på mindst 30 indlæg.

Underligt. Måske er serveren lidt for optimistisk mht. egne evner.