Adoptionssag
Fra : Kenn Gerdes

Dato : 25-04-02 23:15

En af mine venner står i følgende situation:

Han og kæresten har delt folkeregisteradresse i snart 3 år. Hun har 2 børn
fra et tidligere forhold. De har indgået ægteskab i efteråret 2001. Han vil
gerne have fælles forældremyndighed over børnene. Hans kone deler
(naturligvis) hans ønske. Hun har pt. alene forældremyndighed over børnene.
Børnenes biologiske far har over for en dommer frasagt sig
forældremyndigheden. De har henvendt sig til statsamtet for at få kørt
adoptionssagen i gennem. Det viser sig at børnenes biologiske far skal give
sit samtykke. Den biologiske far har ikke nogen folkeregisteradresse og
politiet kan ikke finde ham. Han er så at sige gået under jorden.

Hvilke muligheder har de for at få kørt adoptionssagen i gennem uden den
biologiske fars samtykke?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 26-04-02 12:52

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en meddelelse

[KLIP]

> Hvilke muligheder har de for at få kørt adoptionssagen i gennem uden den
> biologiske fars samtykke?

Et _hurtigt_ vue ned over adoptionslovens § 7, stk. 2 synes at åbne op
for, at I kan adoptere uden om faderen, da han er uden del i
forældremyndigheden [OT: Det er jeg godt nok ret chokeret over, at man
kan...]. Der er dog stadig nogle aldersmæssige og andre betingelser i §§
2f.f., der skal opfyldes.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Fra : Biker-Man

Dato : 27-04-02 10:37

Jeg blev i sin tid adopteret af min stedfar, uden min biologiske fars
samtykke.
Det var i 74, min biologiske far fik forældre mydigheden over min storebror,
og vores mor fik over mig, da min stedfar og mor blev gift, blev jeg
adopteret.
Min biologiske far fandt ud af at jeg var blev adopteret ved at vi var til
middag ved dem engang, jeg ville ikke spise min mad, han sagde "spis din mad
Thomas Clausen", hvortil jeg svarede "jeg hedder ikke Thomas Clausen jeg
hedder Thomas Vandsted Nielsen".
Det har ikke været sjovt for ham.
I starten af 70´erne begyndte manden at kunne få forældre mydigheden over
børnene, så de syntes at min storebror og jeg skulle skilles fra hinanden,
de syntes jeg er for dårligt, jeg har ikke noget specielt tæt forhold til
min storebror p.g.a. det.
Nå men det var dengang jeg ved ikke hvordan det er i dag.

Mvh
Thomas