Erfaringer med dieselmotor
Fra : Wheeler

Dato : 25-04-02 22:42

Hej NG jeg har hørt en fugl synge om at Velo Solex kommer med en
dieseludgave til efteråret - er det bare helt hen i vejret - eller er der
nogle af jer der kan bekræfte det??

Er der i øvrigt nogle der ved hvor man køber støbte dæk til 17 tommer (puch
VZ 50?) - sidst måtte jeg til Flensburg, men ligger der en forhandler i
kbh-området?

Fra : John Kramme

Dato : 26-04-02 10:10

"Wheeler" <jdb@get2net.dk> wrote in message
> Hej NG jeg har hørt en fugl synge om at Velo Solex kommer med en
> dieseludgave til efteråret - er det bare helt hen i vejret - eller er der
> nogle af jer der kan bekræfte det??

Jeg kan hverken be- eller afkræfte den påstand .....meeenn, var det noget du
læste eller fik fortalt den 1. april ? ....tihih

prøv evt. at spørge i dette forum : www.velosolex.com for mere info

PS : det er jo ikke umuligt at lave en sådan knallert, så det ville da være
spændende.

John

Fra : Henning Lund

Dato : 26-04-02 11:22

Wheeler skrev:

> Er der i øvrigt nogle der ved hvor man køber støbte dæk til 17 tommer
> (puch VZ 50?) - sidst måtte jeg til Flensburg, men ligger der en
> forhandler i kbh-området?

Det ved jeg ikke men prøv at ring til AM Servicecenter i Viborg eller West
Import i Horsens de plejer at have 17" dæk.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : John Kramme

Dato : 26-04-02 15:52

Her er der også nogen der ved noget :
http://home0.inet.tele.dk/frees.andresen/velosolex

Fra : Michael Jensen

Dato : 28-04-02 15:57

Fandt i ud af om det var korrekt eller om det blot var et falsk rygte ?

Fra : IceCap

Dato : 08-06-02 10:07

> Er der i øvrigt nogle der ved hvor man køber støbte dæk til 17 tommer
(puch
> VZ 50?) - sidst måtte jeg til Flensburg, men ligger der en forhandler
> kbh-området?

Hvad mener du med støbte dæk? Jeg har selv en VZ'er, men den har ikke
kørt i 15 år. Dengang var der ingen problemer med at få dæk. Jeg kørte
med nogen, der hed Golden Boy. 2,75" for og 3" bag.

http://www.kandu.dk/

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 08-06-02 15:29

> Hvad mener du med støbte dæk? Jeg har selv en VZ'er, men den har ikke
> kørt i 15 år. Dengang var der ingen problemer med at få dæk. Jeg kørte
> med nogen, der hed Golden Boy. 2,75" for og 3" bag.

Hvad skal du have for den VZ'er?

//Troels

Fra : IceCap

Dato : 08-06-02 16:40

> Hvad skal du have for den VZ'er?

Jeg kørte frontalt ind i en sten med lav hastighed i '87, virkelig
tjekket. Men det bukkede forgaflen og jeg kunne ikke dengang financiere
en ny (brugt) gaffel. Da det ikke var nogen populær knallert dengang
hvor alle absolut skulle køre Yamaha 4 gear for ikke at ligne idioter,
besluttede jeg mig for at beholde den af frygt for, at den skulle falde
i hænderne på en der ikke kunne passe på den som jeg selv havde gjort.
(Det var nok den bedst holdte knallert i min omgangskreds). Siden
dengang har den ligget i kasser smurt ind i masser af olie. Nu er det
bare sjovt at se hvad entusiaster leder efter, der er ikke megen sjæl
over en Yamaha 4g.

Bottom line: den har en alt for høj affektionsværdi for mig til, at jeg
vil af med den... De sidste par år har jeg villet have den på vejen
igen, men tid og penge til garage/værksted har der været for lidt af.

http://www.kandu.dk/

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-06-02 06:21

Nå, men hvis du ombestemmer dig, må du gerne give mig en mail, jeg tror nok
at det eneste jeg mangler i "nyt" er et godt stel og en baglygte og er
efterhånden villig til at "give en del" for at få det. dvs jeg har også en
forgaffel.

mvh
Erling Jensen

Fra : IceCap

Dato : 13-06-02 10:05

"Erling Jensen" skrev d. 13-06-02 06:21 dette indlæg :
> Nå, men hvis du ombestemmer dig, må du gerne give mig en mail, jeg
tror nok
> at det eneste jeg mangler i "nyt" er et godt stel og en baglygte.

Det ville være synd at splitte en "matching numbers", men jeg kan
muligvis være dig behjælpelig trods alt, idet jeg også har en
reservedelsknallert. Den har så vidt jeg husker det et udmærket stel,
men jeg erindrer ikke hvordan baglygten har det. Alt hvad jeg har til
min VZ, incl. reservedele, ligger på min fædrende gård, hvor jeg ikke
kommer særlig tit. MEN jeg står overfor at skulle flytte til Silkeborg
indenfor 1 måneds tid, og i den forbindelse skal jeg have nogle
opmagasinerede møbler med, der netop står på gården. Jeg vil gerne kigge
på delene for dig. Hvis jeg kan finde et værksted i Silkeborg tager jeg
det hele med alligevel.

http://www.kandu.dk/

Fra : Erling Jensen

Dato : 13-06-02 19:27

Det ville være meget fint hvis vi kunne finde ud af noget, og jeg vil da
give dig ret at det ville være synd at splitte din VZ op til
reservedele,det var nu heller ikke det jeg havde tænkt mig. Men jeg skal
lige kigge efter engang for jeg tror at jeg har nogen gaffelrør liggende,jeg
har nogen men lige om de er til monza eller til vz er noget der skal
check'es efter. Men stik mig en mail der er lidt mere privat for så kan du
få mit tlf.nr.

mvh
Erling Jensen

Fra : IceCap

Dato : 13-06-02 20:14

Hej igen Erling. Nu ved jeg ikke helt hvordan jeg skulle kunne sende en
mere privat mail, men du kan maile mig på hhk@blegkilde.auc.dk

Jeg kommer ikke i nærheden af delene før engang i starten af næste
måned....

http://www.kandu.dk/

Fra : IceCap

Dato : 13-06-02 20:20

Hvilken nyhedsgruppe skriver I i, jeg er på kandu.dk og kan ikke finde
noget om oprindelsen af den gruppe her. 1st problemet.

http://www.kandu.dk/

Fra : IceCap

Dato : 13-06-02 20:58

Har fundet ud af, at det er fordi jeg sidder på AUC's netværk. De eneste
nyhedsgrupper jeg kan gå ind på er på Sunsite.. det er

http://www.kandu.dk/