Temperatur alarm
Fra : Heini Guttesen

Dato : 25-04-02 22:08

Er der nogen som kan anbefale mig en billig og simpel løsning til at
overvåge temperaturen i et serverrum.

Det jeg tænker på er noget som kan sende en SMS eller give alarm på anden
vis hvis temperaturen stiger over en foruddefineret temperaur.

Alle forslag modtages!

Fra : Jesper Frank Nemholt

Dato : 26-04-02 16:51

"Heini Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Det jeg tænker på er noget som kan sende en SMS eller give alarm på anden
> vis hvis temperaturen stiger over en foruddefineret temperaur.

Hvis du kan nøjes med temperaturen inde i een eller flere maskiner så er der
jo muligheden for at aflæse LM75/78 chip data.
Det er ikke super præcist, men giver en nogenlunde idé om hvis der er noget
galt.
Vær opmærksom på at nogle af sensorerne varierer meget afhængig af maskinens
CPU belastning.

Jeg har lavet noget til Linux, ikke til alarm men til grafisk visning, på
http://sensors.dassic.com/ (forneden), men til alarm er det reelt bare at
parse outputtet fra LM sensors programmet og så sende en mail eller lignende
hvis temperaturen overstiger noget.

Hos mig er den første sensor (sort graf) den der evt. kunne bruges til noget
alarmering da den er rimelig ufølsom overfor CPU belastning. Som det ses er
det blevet sommer i Madrid den seneste uge

/Jesper

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 26-04-02 22:10

prøve at kigge her...... kender ikke prisen !
http://www.apcc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=AP9312THI&l
anguage=da&LOCAL.APCCountryCode=dk

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 26-04-02 22:54

"Thomas B. Johansen" <tooms@post1.tele.dk> wrote:

> prøve at kigge her...... kender ikke prisen !

Og her kan man også pille: http://testdrive.apcc.com/

Prisen på AP9312THI er omkring 3.000 + moms, og det er en ganske udemærket
box.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Heini Guttesen

Dato : 30-04-02 05:46

> prøve at kigge her...... kender ikke prisen !

<http://www.apcc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=AP9312THI&
language=da&LOCAL.APCCountryCode=dk>

Den ser OK ud.

Er der nogen som har erfaringer med den. Er der andre udgange end ethernet?
Jeg tænker her på om der er en udgang jeg kan få til at trigge afsendelsen
af en alarm pr. SMS (Jeg har en telefon som kan hjælpe mig med det).
Er der nogen som ved hvem der forhandler denne i DK?

PFT

Heini Guttesen

Fra : Heini Guttesen

Dato : 30-04-02 05:46

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-04-02 07:56

> [...]
> af en alarm pr. SMS (Jeg har en telefon som kan hjælpe mig med det).
> Er der nogen som ved hvem der forhandler denne i DK?

Jeg har ikke erfaringer med den, men søgte efter den på google og fandte
dette:
<http://www.proconsult.dk/katalog/tilb/til-ups/ups-til/upsapc-ap9312thi.html

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas B. Johansen

Dato : 30-04-02 20:08

ja, jeg har den model til indbygning i en APC UPS, men det skulle være det
samme

den box der har 4 indgang + 1 en temp. sensor og ikke nogen udgang

den APC mand som kommer i vores firma siger at en AP9312THI er det samme som
AP9606 og AP9612TH bygget sammen i en lille box
og det vil sige at den selv kan trigger på en værdi og der efter sende en
Email eller via SNMP

hvis du skal bruge udgange kan du købe disse ting og sætte sammen (men jeg
tror den bliver dyr)
1 stk AP9606 webkort
1 stk AP9612TH temp. sensor og 4 indgang
1 stk AP9610 Relay I/O Card
1 stk AP9604 smartslot triple chassis
1 stk power unit

eller også kan du kigge på sådan en her:
http://www.profitek.no/Produkter/rms.htm (kan ikke lige huske hvem der har
den her i danmark)
jeg tror nok jeg siste år har givet ca. 8K for sådan en, men den har alle
mulige ind og ud gang