'Fremtidssikret' med 8310, 6510 eller 6310
Fra : Thomas Rybak

Dato : 25-04-02 20:06

Jeg går og overvejer følgende 3 nokia telefoner: 8310, 6510 & 6310

Hvad er bedst mht til teknologi fremover: 6310 har jo bluetooth og java men
den er noget større end de andre man har ikke FM radio som kan være meget
rart ?

Det lyder smart med Java applikationer, men hvorfor dælen har de ikke
inkluderet det i 8310 eller 6510 ???

Hvad er iøvrigt forskellen mellem 6310 og 6310i ?

Mvh Thomas

Fra : M.S.R.

Dato : 25-04-02 20:35

> Hvad er iøvrigt forskellen mellem 6310 og 6310i ?

Brug Nokia's site til sammenligning

http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6310i/faq_comparison.html

Iøvrigt har 6310 ikke java. Dette er forbeholdt 6310i.

6310 er en typisk erhvervstelefon, hvilket 8310 ihvertfald ikke er. Det er
jo en børne telefon :)

/msr

Fra : Dr. Ralph

Dato : 26-04-02 02:56

>Jeg går og overvejer følgende 3 nokia telefoner: 8310, 6510 & 6310

Jeg ved dette er et Nokia forum - og jeg har da også selv en 6510 -
som jeg er glad for. Men til business brug er der kun én mobil: T68i -
med det nye sony-ericcson design i sølv hvid, hurtigere sms og flest
funktioner på markdet samlet i éen mobil - er der kun et valg - T68i.
I modlelen har fået forbedret tastatur, krafigt blåt lys i tasterne og
større bogstaver/tal på tasterne. Køb dig en T68i - og du vil aldrig
fortryde det :)

Min 6510 er da kæk i designet, hurtig i menuen, lille og kompakt - men
helt ærlig, når jeg står med den i hånden og min T68i i den anden - så
er der bare kun én mobil: T68i

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 26-04-02 12:35

> Jeg ved dette er et Nokia forum

Say what dér?
Hvad mener du med det?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Medlem af TNKD

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-04-02 09:52

>Say what dér?
>Hvad mener du med det?

Undskyld, men jeg troede et øjeblik, jeg befandt mig i
alt.cellular.nokia - defor - og så spurgte han jo på Nokia - og jeg
foreslog ham S///E T68i !

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : N. Pedersen

Dato : 26-04-02 13:12

> med det nye sony-ericcson design i sølv hvid, hurtigere sms og flest

Hurtigere SMS? Selv en gammel 868 er hurtigere end det. Jeg havde T68i
hvis SMS funktionen i telefonen var bedre. Den er mildest talt elendig.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-04-02 09:51

>Hurtigere SMS? Selv en gammel 868 er hurtigere end det. Jeg havde T68i
>hvis SMS funktionen i telefonen var bedre. Den er mildest talt elendig.

T68i har fået væsentligt forbedret fart i sms T9 i forhold til T68m -
er du sikker på, at du har prøvet T68i og ikke T68m - for T68m er
MEGET langsom - mens T68i er næsten Nokia hurtig ?

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : N. Pedersen

Dato : 28-04-02 20:40

> T68i har fået væsentligt forbedret fart i sms T9 i forhold til T68m -
> er du sikker på, at du har prøvet T68i og ikke T68m - for T68m er
> MEGET langsom - mens T68i er næsten Nokia hurtig ?

Ja det er jeg. T68i er absolut ikke Nokia-hurtig. Og så har jeg endda kun
slået den danske ordbog til. Den er direkte ringe at skrive beskeder fra
syntes jeg.

Så jeg beholder min Nokia 6210 endnu. Bedste telefon jeg nogensiden har
haft.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 15-05-02 17:32

Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> [...]
>I modlelen har fået forbedret tastatur, krafigt blåt lys i tasterne og
>større bogstaver/tal på tasterne. Køb dig en T68i - og du vil aldrig

Jeg er ikke enig i, at T68(i) er den eneste til buisiness brug. En af
vore direktører kan ikke få alle sine kontakter ned i en T68.
Telefonbogen i T68 kan max indeholde 510 numre. Han har omkring 400
kontakter med tilsammen lidt over 700 numre. I en Nokia 8310 var der
ingen problemer. I dag ville jeg have anbefalet en 6510.

>Min 6510 er da kæk i designet, hurtig i menuen, lille og kompakt - men
>helt ærlig, når jeg står med den i hånden og min T68i i den anden - så
>er der bare kun én mobil: T68i

Selvom T68i er blevet meget hurtigere til T9, er den endnu ikke helt
oppe i Nokia hastighed. Det er til gengæld T66 - den hurtigste Ericsson
jeg endnu har prøvet. Og så ser en T68 helt stor ud ved siden af

Peter

Fra : GiWeo

Dato : 26-04-02 10:19

Hejsa

>Hvad er iøvrigt forskellen mellem 6310 og 6310i ?

i modellem er en tri.band telefon !
--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Tinky Winky

Dato : 26-04-02 16:23

> [...]
men
> den er noget større end de andre man har ikke FM radio som kan være meget

Kan man ikke få FM handsfree ligesom med Ericsson?

Hvis du vil være fremtidssikret, så køb T68(i). Den har MMS. Og alt andet
seriøst. Ellers T39 som kan det samme, men ikke MMS og farveskærm. Det
eneste problem med dem, er at de ikke er så hurtige til menunavigation og
SMS.

Nokia modellerne er lidt bagefter mht. teknologi, men er ved at komme efter
det med de nye Java telefoner de smider på markedet. Men lige nu er det kun
6310 der har bluetooth og triband.

> Det lyder smart med Java applikationer, men hvorfor dælen har de ikke
> inkluderet det i 8310 eller 6510 ???

Det er først kommet for kort tid siden. 8310 og 6510 er ældre.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 27-04-02 09:55

> [...]
>seriøst. Ellers T39 som kan det samme, men ikke MMS og farveskærm. Det
>eneste problem med dem, er at de ikke er så hurtige til menunavigation og

T68i er blevet væsentligt hurtigere til SMS end T68m og T39 - prøv det
selv - det er blevet næsten Nokia tempo.

Ydermere får T68i Ezi text- en smart rulle menu vælger, der dukker
frem, når der er flere valgmulighdder i T9 ordbogen.

Den kommer med nyeste software update til t68i !

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Tinky Winky

Dato : 27-04-02 13:53

> [...]
> frem, når der er flere valgmulighdder i T9 ordbogen.
>
> Den kommer med nyeste software update til t68i !

Er det bare det nye software der gør de hurtigere? Hvis man opdaterer sin
T68 (ikke i), vil den så svare præcis til en T68i mht. funktionalitet og
hastighed, dvs. bortset fra udseendet?

Kan man godt få en T68 opdatering nu, er den frigivet? Evt. hvilke service
points?

Hvis man kan få T68 opdateret til T68i, så skal jeg nok prøve det.

Fra : Brian Fisker

Dato : 28-04-02 21:36

> Er det bare det nye software der gør de hurtigere? Hvis man opdaterer sin
> T68 (ikke i), vil den så svare præcis til en T68i mht. funktionalitet og
> hastighed, dvs. bortset fra udseendet?

Yep, hardwaren skulle være den samme. Eneste forskel med den nye SW vil være
designet.

> Kan man godt få en T68 opdatering nu, er den frigivet? Evt. hvilke service
> points?

Nope, softwaren til T68m skulle efter sigende blive frigivet i uge 20.

> Hvis man kan få T68 opdateret til T68i, så skal jeg nok prøve det.

Til den tid (uge 20) vil dit normale Ericsson service-center kunne opdatere
telefonen. Afsæt dog et par timer til opdateringen, da al software i
telefonen udskiftes (alle dine indstillinger slettet - så tag backup!).

\Mandal