Rulletekst?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-04-02 19:57

Jeg har fornøjelsen at 'bestyre' et mindre web site for min
svæveflyveklub.
Jeg har ikke selv 'lavet' det, men overtaget det i færdig - omend ikke
ganske ajourført - form, så derfor rummer det stadig enkelte 'mysterier'
for mig! :)
På index-siden er der en nydelig, men enkel rulletekst, der bekendtgør
et 'godt tilbud'; problemet er imidlertid, at rulleteksten
tilsyneladende kun ses i Internet Explorer! :(
Er der én, der gider kigge på siden og fortælle mig, om jeg kan ændre
koden, så teksten kan ses i flere - helst alle! - browsere??

Og så ville jeg forresten gerne have sitet 'tilmeldt' nogle danske
søgemaskiner - hvordan bærer man sig lettest (og bedst) ad med det?

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-02 20:32

Thu, 25 Apr 2002 20:56:51 +0200, skrev h2vh@post6.tele.dk (Hans
H.V. Hansen):

>På index-siden er der en nydelig, men enkel rulletekst, der bekendtgør
>et 'godt tilbud'; problemet er imidlertid, at rulleteksten
>tilsyneladende kun ses i Internet Explorer! :(

Ja, som rulletekst, i andre browsere ses den som en fast tekst,
så jeg ville ikke bekymre mig om det.

(Og jeg ville foretrække den faste tekst)

Ellers f.eks.
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex2/cmarquee.htm> virker i
de fleste browsere.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-04-02 21:50

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:
> Ja, som rulletekst, i andre browsere ses den som en fast tekst,
> så jeg ville ikke bekymre mig om det.

Det glæder mig at høre - jeg har kigget (via to forskellige PC) i nogle
Linux-baserede browsere (Konqueror, Netscape og Opera), og der så jeg
slet ikke linien!(?)

> (Og jeg ville foretrække den faste tekst)

Ja, det ville også være helt fint!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-04-02 22:13

Thu, 25 Apr 2002 22:50:11 +0200, skrev h2vh@post6.tele.dk (Hans
H.V. Hansen):

>Det glæder mig at høre - jeg har kigget (via to forskellige PC) i nogle
>Linux-baserede browsere (Konqueror, Netscape og Opera), og der så jeg
>slet ikke linien!(?)

Jeg skal ikke kunne svare på, hvordan det ser ud i Linuxbrowsere
(eller Mac), men i de gængse Windowsbrowsere, er der ikke noget
problem.

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-04-02 22:36

Thu, 25 Apr 2002 21:32:21 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>i andre browsere ses den som en fast tekst,

I min opera 6.01 med java 1.4 ses det slet ikke.

pl

Fra : jopa

Dato : 25-04-02 20:38

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
> Og så ville jeg forresten gerne have sitet 'tilmeldt' nogle danske
> søgemaskiner - hvordan bærer man sig lettest (og bedst) ad med det?

Øhm du skal vel bare tilmelde dig manuelt de forskellige søgemaskiner.
Dernæst tilfør metatags. Kig ind på www.metatamaten.dk

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 25-04-02 20:39

jopa <j@jp-web.dk> wrote:

http://www.metamaten.dk/

således ))

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 25-04-02 21:50

jopa <j@jp-web.dk> wrote:
> Øhm du skal vel bare tilmelde dig manuelt de forskellige søgemaskiner.
> Dernæst tilfør metatags. Kig ind på www.metatamaten.dk

Tak, det prøver jeg så!

--
med venlig hilsen