Dagpenge / momsregistreret
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-04-02 19:31

Min kone er netop kommet på dagpenge, og jeg overvejer at starte nyt firma
og blive momsregistreret.

Naturligvis vil jeg udnytte min kones ledighed, men frygter at jeg/vi kan
komme i klemme i systemet.

Det er klart, at hvis hun ikke er til rådighed på arbejdsmarkedet skal
A-kassen have det at vide. Og jeg kan også fint betale hende et par timers
løn i opstartsfasen. Mere er ikke nødvendigt.

Men hvordan er reglerne? Kan hun miste alle sine dagpenge, hvis jeg
momsregistrerer mig?

Der må da også være ordninger for iværksættere på dagpenge?

Jesper

Fra : TGD

Dato : 26-04-02 00:42

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Min kone er netop kommet på dagpenge, og jeg overvejer at starte nyt firma
> og blive momsregistreret.
<KLIP>

Din kones A-kasse burde have en foldere/pjece omhandlende din/jeres
situation, jeg har selv engang fået en fra min A-kasse da jeg meldte mig
ind...

Fra : ab

Dato : 26-04-02 18:13

Du (hun) skal selvfølgelig oplyse sin a-kasse om forholdet. Derefter skal
hun angive løbende, hvor mange timer hun bruger i dit firma.

Endvidere er der en 78-ugers regel, der siger at dagpengeretten ophører
efter 78 uger, når ens ægtefælle er selvstændig / momsregistreret.

ab

Fra : Peter G C

Dato : 26-04-02 20:20

ab <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev:

[klip]

> Endvidere er der en 78-ugers regel, der siger at dagpengeretten ophører
> efter 78 uger, når ens ægtefælle er selvstændig / momsregistreret.

Hvor kan man læse om den regel?

> ab

cd

/Peter
--
http://www.grauslund.com

Fra : Claus Henriksen

Dato : 27-04-02 11:17

www.hk.dk - søg på momsregistreret

Claus Henriksen

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-04-02 17:33

"Claus Henriksen" <claus.henriksen@bigfoot.com.nospam> skrev i en meddelelse

> www.hk.dk - søg på momsregistreret

Det kan jeg overhovedet ikke læse ud af den side du henviser til.
For det første omhandler den dagpengeret, når man selv er momsregistreret.
For det andet siges der ikke lige ud, at man kun kan få dagpenge i 78 uger,
når man er mens regstreret.

Jeg vil anbefale den oprindelige spørger, at hans kone tager kontakt til sin
a-kasse, og der for en grundig orientering, om situationen.

/Per

Fra : TGD

Dato : 27-04-02 21:31

<KLIP>> Det kan jeg overhovedet ikke læse ud af den side du henviser til.

Prøv med dette link:
http://www.lederne.dk/A_kassen/Selvstaendig_virksomhed/selvstaendig_virksomh
ed.html

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-04-02 08:35

"TGD" <mkp"remove"@dk2net.dk> wrote in message

> "Per Christoffersen" <christoffersen@comonto.dk> skrev i en meddelelse
> <KLIP>> Det kan jeg overhovedet ikke læse ud af den side du henviser til.
> [...]

Stadig intet om, når man selv er selvstændig, og ens kone er på dagpenge...

/Per

Fra : TGD

Dato : 27-04-02 21:32

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Min kone er netop kommet på dagpenge, og jeg overvejer at starte nyt firma
> og blive momsregistreret.
<KLIP>