Hvordan skal man lægge sine ord
Fra : Mr. D

Dato : 25-04-02 18:31

Forleden så jeg en nyhedsudsendelse. Jeg er ikke særlig god til at huske
navne eller tage notater, så jeg har glemt om det var etteren eller toeren,
ligesom jeg ikke husker journalisternes navne. Jeg husker kun indtrykket af
"manden i studiet" som igen og igen spurgte "manden på stedet" i Jenin
flygtningelejren, om ikke der var tale om en stor massakre. "Er det ikke
noget af det, værste du har set?" Og manden på stedet havde problemer, for
samtidig med at han måtte erkende, at det trods alt ikke var noget af det
værste, han havde set, så brændte det åbenlyst i ham for at kunne fodre
"manden i studiet" med de store ord, som han ihærdigt søgte.

I TV2 Nyhederne idag kl. 19.00 skete noget af det samme. Steffen Brandt var
"manden på stedet", og mens man filmede ruindynger i Jenin, talte han om en
stor menneskeskabt katastrofe, og om massakren på mennesker i lejren. En
palistinænsisk kvinde blev filmet, og det blev sagt at hendes søn var et af
ofrene, som lå begravet. Kommentatoren fortsatte med at fortælle om, hvordan
der her tilsyneladende havde foregået en stor krigsforbrydelse (altså ikke
en regulær krigshandling, hvilket er noget andet) og at denne kvindes søn
blev dræbt i denne forbrydelse.

Herefter fik kvinden lov at tale, og det viste sig, at hendes søn ikke var
et civilt offer, selvom det blev fremstillet sådan. Han var martyr, og havde
kæmpet til det sidste med våben i hånd. Men hvad gør sådan en lille
bisætning, når indtrykket af den grædende kvinde, der havde mistet sin søn,
og talen om massakre og Israelsk skabt katastrofe allerede havde gjort sin
virkning.

Udsendelsen indledtes med et klip fra før invasionen og et klip, der viste
resultatet af invasionen. Murbrokker og ruiner overalt, og selvfølgelig
kommentarer fra Steffen Brandt om det unødvendige i denne store massive
ødelæggelse. Overrasket blev man, da man sluttede udsendelsen af med et
billede fra luften, der viste (også kommenteret) ødelæggelserne, der dog
alligevel begrænsede sig til dele af lejren. Men hvad gør sådan et lille
biklip, når nu de første billeder og kommentarer allerede havde bundfældet
sig i seernes indre?

TV journalister og palistinænsiske talsmænd har udtalt at hundredvis - ja,
nogle siger tusinder - af civile har ladet livet i Jenin. Indtil videre har
man kun dokumentation for omkring 50 dræbte, hvoraf de fleste havde våben i
hånd. Israel benægter ikke, at der i kampene fra hus til hus er sket det
tragiske at civile er også er døde. Som Steffen Brandt sagde, har man ikke
kunnet finde massegrave eller andre tegn på en stor krigsforbrydelse, men
det er der "heldigvis" råd for, for delegationen, som skal undersøge stedet,
kan først komme lørdag, og med det redningsarbejde, som nu foregår (bl.a. af
internationale hjælpere) kan det jo hænde, at arbejdet kan skæmme sporene
efter den "store menneskeskabte katastrofe", "massakren", og
"krigsforbrydelsen" (citattegn) som jo må være et eller andet sted, såfremt
den gode historie stadig skal stå ved magt, og det negative billede af
jøderne bibeholdes

Mr. D

Fra : Arcana

Dato : 26-04-02 01:44

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
søn,
> og talen om massakre og Israelsk skabt katastrofe allerede havde gjort sin

Du sammenligner f. eks. med filmklip af grædende israelere, hvis børn er
blevet lavet til fars af muhamedanske selvmordsbombere, medens de kørte i
bus eller stod i kø i et supermarked før sabbaten, eller foran et diskotek.

Muhamedanerne opdrager deres børn til had og terror mod alle
ikke-muhamedanere (se billeder med småbørn i DANMARK klædt ud som
selvmordsbombere, stolt fremvist af forældrene) og går desuden DIREKTE efter
civile, israelerne holder sig trods alt til militære mål.

--
Religious Error: (A)tone, (R)epent, (C)all for a jihad
Mvh

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 27-04-02 08:59

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message news:3cc8a2bb$0
> [...]
efter
> civile, israelerne holder sig trods alt til militære mål.

Det er en generalisering, der vil noget, du her præsenterer.

Ikke alle muhamedanere opdrager deres børn til had og terror.
Det er kun den militante del, der gør det!

Og Israel holder sig bestemt ikke til militære mål,
det har bl.a. Jenin vist os!

FØJ!

Bodil.

Fra : Arcana

Dato : 27-04-02 15:44

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3cca59a9$0$11930$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ikke alle muhamedanere opdrager deres børn til had og terror.
> Det er kun den militante del, der gør det!

Nu vil jeg ikke starte en diskussion om islam her, men læs dog Koranen (kan
hentes fra http://www.islamasoft.com, eller ses i tre sammenlignende
fortolkninger på http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/), hadith, sunna og
sharia. Så lad os snakke igen.

> Og Israel holder sig bestemt ikke til militære mål,
> det har bl.a. Jenin vist os!

Ved du da, hvad der er sket i Jenin (udover at en masse er døde, hvilket
altid er sørgeligt)? Og vil du afvise, at der føres krig mod Israel, og at
Israel altså befinder sig i en krigstilstand? Og at Israel er omgivet af ca.
50 millioner islamister, som har som erklæret (!) mål at skubbe Israel ud i
Middelhavet?

XFUT dk.politik

arc@na

Fra : Arcana

Dato : 02-05-02 13:55

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> Ved du da, hvad der er sket i Jenin (udover at en masse er døde, hvilket

- nemlig ca. 50 døde, og ikke 500, som islamisterne påstod!

arc@na

Fra : Live4Him

Dato : 02-05-02 14:51

> "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> - nemlig ca. 50 døde, og ikke 500, som islamisterne påstod!

Hvorfra ved du at der er præcis 50 døde ?

Israels modvilje mod en FN undersøgelse tyder derimod på at de har noget at
skjule, hvorfor dødstallet sandsynligvis er noget højere. Om der virkelig er
foregået en massakre får vi aldrig helt opklaret.

jørgen.

Fra : E.Dalgas

Dato : 02-05-02 19:03

Live4Him <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aarg96$8ij$1@sunsite.dk...

> [...]
er
> foregået en massakre får vi aldrig helt opklaret.

1) Israel har intet at skjule, men de har en markant tro på at FNs
behandling af IDF kampagnen i Jenin, er forudindtaget, i for Israel, negativ
retning.2) Tabstallene som Arcana nævner, stemmer nogenlunde med PAs egne
tal. 3) Den såkaldte "massakre" i Jenin, et rent propaganda slogan som
vestlige journalister, fuldstændig ukritisk har vidrebragt på Israels
bekostning.

--

E.Dalgas

Fra : Bent Jensen

Dato : 27-04-02 20:19

"Bodil Grove Christensen" skrev

> [...]
> Det er kun den militante del, der gør det!
>
> Og Israel holder sig bestemt ikke til militære mål,

Formålet med den israelske aktion i Jenin var at pågribe bombemændene
og deres bagmænd samt at ødelægge bombeværkstederne. Derfor sendte man
soldater ind i byen. Man kunne også bare have bombet byen fra luften.
Så havde man undgået tabet af 23 soldater. Men det ville have kostet
uforholdsmæssigt mange civilpersoner livet.

Bent

Fra : Live4Him

Dato : 28-04-02 00:46

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message

> [...]
> Så havde man undgået tabet af 23 soldater. Men det ville have kostet
> uforholdsmæssigt mange civilpersoner livet.

Man kunne også have valgt helt at undgå en millitær konfrontation og derved
sparet mange menneskeliv. Man kunne fra Israels side have satset mere på
forhandling, men istedet går man ind med overdreven millitær magt som om det
vil gøre mulighederne for fred større at man slår en masse unge mænd ihjel.

jørgen.

Fra : Social Apathy

Dato : 28-04-02 10:17

> [...]
efter
> civile, israelerne holder sig trods alt til militære mål.

DESTROY ERASE IMPROVE

Var nok ideen bag bombningen af Jenin...

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-04-02 14:27

"Social Apathy" <murder@frenzy.cum> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> DESTROY ERASE IMPROVE
>
> Var nok ideen bag bombningen af Jenin...

Og hvad mon er idéen bag selvmordsbombeterroristerne der springer sig
selv i luften blandt uskyldige civile, kvinder og børn?

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk/
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/

Fra : Social Apathy

Dato : 28-04-02 15:01

> [ ... ]

> Og hvad mon er idéen bag selvmordsbombeterroristerne der springer sig
> selv i luften blandt uskyldige civile, kvinder og børn?

Den nok ikke meget anderledes.. måske sådan her.

DESTROY ERASE IMPROVE ERASE DESTROY

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 01-05-02 21:00

On Thu, 25 Apr 2002 19:30:39 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Brandt var "manden på stedet", og mens man filmede ruindynger i
>Jenin, talte han om en stor menneskeskabt katastrofe, og om

Det er ikke fristende at følge op på denne tråd - den er drivende
off-topic og umulig at gøre meningsfuld hvis man ikke kan enes om
hvilke værdisæt som skal lægges til grund.

Derfor kun et lille faktuelt indspark:

Steffen Brandt synger godt men kommer vist ikke så tit til Jerusalem.
TV2 (stationen, ikke popgruppen) har en mand på stedet, Steffen Jensen
som har boet der i 10 år og som er gift med en israeler. Jeg tror ikke
han er den mest rabiate antizionist i det danske mediebillede.

Der er et stemningsbillede fra hans personlige oplevelser på stedet på

http://www.ccmep.org/hotnews2/inthe042502.html

(og hvem de holder med aner jeg heller ikke)

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
1 maj AD 2002
Skt. Joseph arbejderen