Hvordan finder man ud af hvem der tømmer e~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-04-02 17:41

Jeg kan se den IP adresse, som vedkommede bruger, men hvordan finder jeg
ud af hvem den tilhører ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 25-04-02 19:10

> Jeg kan se den IP adresse, som vedkommede bruger, men hvordan finder jeg
> ud af hvem den tilhører ?

Traceroute. (evt. ipnetmonitor www.sustworks.com)

Ellers søg på google groups. Måske er du heldig.

anr

"Ah, 206 bones, 50 miles of small intestine, full, pouting lips.
Why, this fellow is less a snowman - than a god."
-Montgomery Burns

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-04-02 19:21

> Jeg kan se den IP adresse, som vedkommede bruger, men hvordan finder jeg
> ud af hvem den tilhører ?

Du kan jo prøve "Network Utility" i Mac os X og bruge lookup. Det er nu
ikke så ofte at det giver noget brugbart.
Jeg får f.eks "cpe.atm2-0-5187.0x50c5b50e.bynxx8.customer.tele.dk" på
dit ftp ip nr.

Det plejer ellers at være en høflighedskutyme at angive sin emailadresse
som password ved annonymous adgang.

Dit subject skal nok skabe mere trafik!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Holm

Dato : 25-04-02 19:26

> Jeg kan se den IP adresse, som vedkommede bruger, men hvordan finder jeg
> ud af hvem den tilhører ?
det kan være det var mig jeg var inde den anden dag og kigge
synes ikke der var så mange nøgne damer

--
Michael Holm
som kom på fastnet sidste torsdag

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 25-04-02 19:44

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> det kan være det var mig jeg var inde den anden dag og kigge
> synes ikke der var så mange nøgne damer

Ahhh, der er da nogle, men der må godt komme flere.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-04-02 00:06

In article <1fb7q0b.56o4fnk1z9cN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> synes ikke der var så mange nøgne damer

gris

Fra : Michael Holm

Dato : 26-04-02 00:24

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> gris

jeg syntes nina har påpeget at den sidder i badekaret :)

--
Michael Holm

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-04-02 00:54

In article <1fb83u3.69t1v9oa18gyN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,

> jeg syntes nina har påpeget at den sidder i badekaret :)

vds. at det at nina er jenten i badekaret? <julelys i øjnene>

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 00:56

In article <spam-100FF7.01533626042002@news.tele.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> vds. at det at nina er

Hvad betyder det (ROT13 hjalp ikke)?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-04-02 01:09

In article <newsspam4-A0249E.01555126042002@dtext.news.tele.dk>,

> Hvad betyder det (ROT13 hjalp ikke)?

pdisk, sprogspasser, FWB og andre bandeord.

"vds. at nina er jenten i badekaret? <julelys i øjnene>"

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 07:41

In article <spam-BF01F4.02092726042002@news.tele.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> FWB

Hør hov, den har skam reddet en disk for mig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-04-02 01:46

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> vds. at det at nina er jenten i badekaret? <julelys i øjnene>

Enten er der en der faker dig, eller ogsaa er flasken ude af skabet! Uha.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-04-02 07:40

In article <kkadrrgucd.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Enten er der en der faker dig

Se *det* ville være perverst.

Fra : Jesper

Dato : 25-04-02 20:09

> Jeg kan se den IP adresse, som vedkommede bruger, men hvordan finder jeg
> ud af hvem den tilhører ?

Ind i terminalen og så (for hostnawn)

nslookup ipnummer

Eller (for amerikanske IP numre)

whois -h whois.arin.net ipnummer

Eller (for europæiske IP numre)

whois -h whois.ripe.net ipnummer

Eller (for asiatiske numre)

whois -h whois.apnic.net ipnummer

For oplysninger om den enkelte udbyder(for com, net, org og edu):

whois -h whois.networksolutions.com

For andre TLD'er (for de flestes vedkommende)

whois -h whois.nic.topleveldomæne

--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-04-02 20:30

moby@dick.net (Jesper) writes:

> Ind i terminalen og så (for hostnawn)

[15 whois'er]

Eller, find en rekursiv whois der automatisk forespørger den relevante
server, eller - endnu nemmere og virker også for OS 9 brugere -
http://www.geektools.com

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-04-02 22:36

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Jeg kan se den IP adresse, som vedkommede bruger, men hvordan
> finder jeg ud af hvem den tilhører ?

Med et DNS/whois-opslag, men hvis adressen er tildelt dynamisk, så kan
du kun se hvilken ISP den pågældne bruger er koblet op igennem.

Og du har naturligvis tjek på, at det ikke er en søgerobot der
indexerer, dine direktories.

> ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Jeg kan kun se et par forkølede direktories skrivebordsbilleder, virker
serveren kun med en ægte FTP-klient...?

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-04-02 00:01

> Jeg kan se den IP adresse, som vedkommede bruger, men hvordan finder jeg
> ud af hvem den tilhører ?

Der er et program der hedder "WhatRoute", med både "whois", "query", og
flere andre søgefunktioner. Måske kan det hjælpe dig med et eller andet
Martin