Ang. Jawa
Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 25-04-02 17:27

Hej Alle Glade Mc'ister!

Mein Vater har et problem med hans Jawa 350 '95, vi skal have kædehjulet der
sidder på krumtappen af... Det vil den ikke sadån lige af sig selv. Hvordan
gør man det? Vi TROR nok den sidder med en konus og en not, har prøvet med
en aftrækker... virkede ikke! Nogen forslag?

Vh. Rasmus Sørensen (Der selv kører Suzuki GS500E '099)

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-04-02 17:43

On Thu, 25 Apr 2002 18:27:05 +0200, "Rasmus Sørensen"
<(nospam)min@direkte.dk> wrote:

Hej Rasmus.

> [...]
>gør man det? Vi TROR nok den sidder med en konus og en not, har prøvet med
>en aftrækker... virkede ikke! Nogen forslag?

På med aftrækkeren igen.
Spænd den så hårdt som i tør, og giv den et dask med en hammer på
spindlen.
Det er lidt farligt idet slaget også forplanter sig til lejerne, så
alting med måde

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-02 20:31

> [...]
> spindlen.
> Det er lidt farligt idet slaget også forplanter sig til lejerne, så

Eller skaf den originale aftrækker...
Et komplet værktøjsæt koster ca. 900 - importeret fra Tjekkiet...
Det rigtige værktøj er det halve arbejde...

Mvh
Allan Rasmussen
Jawa 350 (hovedrenoveret 2 gange) 70.000 km.

Fra : Moller

Dato : 25-04-02 20:55

> Mvh
> Allan Rasmussen
> Jawa 350 (hovedrenoveret 2 gange) 70.000 km.

hmmm.... trode dele var billige til en Jawa :) Gider ikke at renovere
MZ'ens motor, smider bare en anden i :) det er så biligt, at man ikke gider
bruge tiden på at renovere :)

VH
Moller
MZ ETZ 251 (Skiftet motor 1 gang) 69.000km

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-02 19:06

> hmmm.... trode dele var billige til en Jawa :) Gider ikke at renovere
> MZ'ens motor, smider bare en anden i :) det er så biligt, at man ikke
gider
> bruge tiden på at renovere :)

Det er da hyggeligt at gå og bruge en weekend på at hovedrenovere sådan
en...
En kasse øl - og et par kammerater...
Fin fin...

Mvh
Allan

Og ja - DE ER BILLIGE... (Stumperne - ikke kammerater)

Fra : Rasmus Sørensen

Dato : 27-04-02 10:08

Hvor kan man skaffe nedenstående?

> Et komplet værktøjsæt koster ca. 900 - importeret fra Tjekkiet...
> Det rigtige værktøj er det halve arbejde...

Det er rigtig!

> Mvh
> Allan Rasmussen
> Jawa 350 (hovedrenoveret 2 gange) 70.000 km.

Hilsen fra Rasmus

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 29-04-02 08:12

>Jawa 350 (hovedrenoveret 2 gange) 70.000 km.
2 gange på 70.000, skulle de nu også være nødvendigt? Jeg venter stadig på
den første...
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn (125.000km, snart tilkørt)

Fra : Armand

Dato : 26-04-02 23:21

Rasmus Sørensen <(nospam)min@direkte.dk> skrev i en

> [...]
> Vi TROR nok den sidder med en konus og en not, har prøvet med
> en aftrækker... virkede ikke! Nogen forslag?

Kun lige en generel betragtning omkring sammenspændte noter og
aftrækkere:

Aftrækkere skal bruges til forspænding, imens at selve arbejdet skal
være at give aftrækkeren et gok i enden med en hammer!
Skiller forbindelsen umiddelbart ikke derved, så tæl til tyve og
efterspænd så atter aftrækkeren (at den kan efterspændes er et tegn på
at gokket har givet noget!), inden et fornyet gok - Og vice versa!

--
Armand.