TImage
Fra : Harald

Dato : 25-04-02 16:42

Hej

Jeg bruger Delphi 6.

Jeg har en TImage på en form hvor jeg har sat:
Center=true;
Proportional:=true;
Stretch:=true;
Align:=alClient;

Det jeg får ud af det er et billede som hele tiden holder sig i midten af
formen og som holder den samme aspect ratio selv om brugeren ændre på
størrelsen af formen.
Men hvordan finder man så x,y hvor billedet befinder sig i TImage, dvs. hvor
lange fra venstre og top i TImage?

Nu har jeg rodet rundt med det problem i flere timer så jeg håber nogen kan
hjælpe.

Mvh
HK

Fra : Peter Vrist

Dato : 26-04-02 10:33

Prøv at checke egenskaberne for:

Image.Picture (Height/Width),
Image.Graphic "
Image.Picture.Bitmap "

Det er muligt at én af dem indeholder de mål du har brug for.

Hilsen

Peter Vrist
peter.vrist@mail.dk

Fra : Harald

Dato : 26-04-02 19:01

"Peter Vrist" <peter.vrist@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at checke egenskaberne for:
>
> Image.Picture (Height/Width),
> Image.Graphic "
> Image.Picture.Bitmap "

Nej det gør de ikke, det var jo sådan set det første jeg prøvede :)

Mvh
HK

Fra : Harald

Dato : 27-04-02 13:22

Hej

Jeg har regnet det ud manuelt så problemet er løst. Jeg syntes dog stadig at
der burde være en mulighed for umiddelbart at trække tallene ud at TImage,
men det har Borland måske ikke lige tænkt på.

Mvh
HK

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 30-04-02 07:45

> [...]

> der burde være en mulighed for umiddelbart at trække tallene ud at TImage,
> men det har Borland måske ikke lige tænkt på.

Prøv at checke hhvs. Height og Width på Picture i dit TImage.

M.v.h.
Olav

Fra : Harald

Dato : 30-04-02 10:36

"Olav M.J. Christiansen" <omjc@nospampleasee-kontor.dk> skrev i en
meddelelse news:3cce3e04$0$11954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> at
TImage,

> Prøv at checke hhvs. Height og Width på Picture i dit TImage.

Har jeg gjort og de kan ikke bruges.

Mvh
HK

Fra : Hans Milling

Dato : 08-05-02 19:20

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message news:<3cce6572$0$6432$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Olav M.J. Christiansen" <omjc@nospampleasee-kontor.dk> skrev i en
> [...]

Hvad hvis du sætter billedet i en frame/panel og så resizer den i
forhold til formen, og billedet i forhold til den frame eller panel,
kan du så ikke bare spørge på hvad størelse dit panel/frame har? og på
den måde få billedets størelse?

Fra : Harald

Dato : 08-05-02 22:24

"Hans Milling" <nivs1978@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhold til formen, og billedet i forhold til den frame eller panel,
> kan du så ikke bare spørge på hvad størelse dit panel/frame har? og på

Nope, men som jeg har skrevet tidligere så har jeg fået det regnet ud
manuel, så det er ikke et problem længere.

Mvh
HK