søg/erstat x 1500 HJÆLP
Fra : Bo Møller

Dato : 25-04-02 15:52

Hejsa Web-venner

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg skal rette 1500 sider med den samme
rettelse - når jeg benytter søg/erstat, finder jeg godt nok de 1500 sider,
men kan det virkelig passe, at jeg skal sidde og lukke dem alle op og sige
"erstat" og lukke igen ????

Findes der ikke en smart måde at erstatte denne rettelse på alle sider på
een gang ?

Håber på hjælp........

Mange venlige hilsner
Bo Møller
Trehøje

Fra : Jonas Astrup - HTML.~

Dato : 25-04-02 20:29

Bo Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Findes der ikke en smart måde at erstatte denne
> rettelse på alle sider på een gang ?

Flere teksteditorer (f.eks. editplus) kan lave search/replace i flere åbne
filer af gangen - og derefter gemme dem alle sammen på én gang.

.... og næste gang du skal lave en hjemmeside med 1500 sider kunne du nok med
fordel overveje at bruge en database

Bedste hilsener
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter

Dato : 27-04-02 17:29

> Findes der ikke en smart måde at erstatte denne rettelse på alle sider på
> een gang ?

Jeg bruger et program der hedder "Search and Replace"
fra http://www.funduc.com
--
Venlig hilsen / Best Regards
Peter Heinzl