fraflytning fra fælles hjem mht forældremy~
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-04-02 14:01

Hejsa

Hvis en kvinde ønsker at fraflytte et fælles hjem fra den mand hvormed hun
er gift, er der så nogen krav retslige hun skal opfylde for ikke bagefter at
kunne blive fradømt retten til forældremyndigheden.

Skal man fx skriftligt kunne bevise at hun gerne ville tage børnene med og
passe dem forsvarligt men at manden ikke ønsker/vil tillade dette. Eller er
det fuldstændigt ligemeget i det hele taget.

Håber i forstår dette ret vigtige spørgsmål.

Mvh

Flemming

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 25-04-02 15:56

"Flemming Lynggaard" <nospam@lynggaard.com> skrev i en meddelelse

[KLIP]

> [...]
er
> det fuldstændigt ligemeget i det hele taget.

Det er fuldstændigt lige meget. Det eneste der tæller er, hvad der
bedømmes som bedst for barnet, jf. forældremyndighedsloven § 9, stk. 2 (og
det ender pudsigt nok 3 ud af 4 gange med, at det er bedst for barnet at
moderen får forældremyndigheden... :-/)

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 25-04-02 18:26

"Rasmus Mandøe Jensen" wrote:

> [...]
> det ender pudsigt nok 3 ud af 4 gange med, at det er bedst for barnet at

Enig, men dog udfra en samlet vurdering af omstændighederne ved
fraflytning og mulighed for at forsøge børnene, herunder at kunne
argumentere for varetagelse af deres tarv.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-04-02 20:56

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message

> Enig, men dog udfra en samlet vurdering af omstændighederne ved
> fraflytning og mulighed for at forsøge børnene, herunder at kunne
> argumentere for varetagelse af deres tarv.

Hmm ok, lyder som noget jeg lige vender med en advokat på mandag, tak.

Flemming