Omregning fra kubikmeter til kubikfod
Fra : Jens Jessen

Dato : 25-04-02 13:11

Søger omregningstabel fra kubikmeter til kubikfod. Kan nogen hjælpe?

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Troels Sørensen

Dato : 25-04-02 13:19

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message
> Søger omregningstabel fra kubikmeter til kubikfod. Kan nogen hjælpe?

> [...]

hmm er det ikke kubiktommer det er angivet i på HD ?

Fra : boe

Dato : 25-04-02 13:31

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message
> Søger omregningstabel fra kubikmeter til kubikfod. Kan nogen hjælpe?

Her er alt hvad hjertet kan begære (altså af dén slags:
http://www.saack.dk/omregning.shtml

Bo, VF1000F

Fra : Richard

Dato : 25-04-02 13:30

Jens Jessen wrote:

> Søger omregningstabel fra kubikmeter til kubikfod. Kan nogen hjælpe?

Der går 3,28084 feet på en meter - sæt det i tredie potens, så er du
hjemme.

Der findes web-steder med omregning, men den jeg mest bruger har lige
netop ikke kubikfødder - http://www.worldwidemetric.com/metcal.htm

Hilsen
Richard

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 25-04-02 14:31

Hep...

Det er da nogle ret store motorcykler hvis man er nødt til at arbejde i
kubikmeter eller kubikfod ?

/Kristoffer

Fra : Torben Ballegaard

Dato : 27-04-02 08:45

Omregning til kubikfod ?
Jeg har en Kawasaki VN 15 - den blev i sin tid fremstillet som et japansk
svar på en Harley og den blev lavet med en motor som var 10 % større end
Harleyens 80 kubikfod - altså en 88 kubikfod - jeg ved ikke hvor præcis det
er, men den er på 1470 kubikcm, så efter det er en kubikfod = 16,7 kubikcm.

Vh
Torben

Fra : 2mas Jensen

Dato : 27-04-02 09:12

Sat, 27 Apr 2002 09:45:01 +0200, skrev "Torben Ballegaard"
<tballegaard@privat.tdcadsl.dk> noget i retning af:

Du mente kubiktommer, ikke ?
--
2mas Jensen

- Ansigtet betyder intet, men jeg glemmer aldrig et par flotte bryster -

Fra : 2mas Jensen

Dato : 27-04-02 09:21

Sat, 27 Apr 2002 10:12:09 +0200, skrev 2mas Jensen <t2j@hotmail.com>
noget i retning af:
Men hvorom alting er, så er en fod = 0,3048 m.
Dvs. at en kubikfod (0,3048 m * 0,3048 m * 0,3048 m) er ca. 0,0283168
kubikmeter.
Eller sagt på en anden måde, der går ca. 35,3146667 kubikfod på en
kubikmeter.

Fra : Steven

Dato : 29-04-02 12:05

On Thu, 25 Apr 2002 14:11:29 +0200, "Jens Jessen"
<jens.jessen@get2net.dk> wrote:

>Søger omregningstabel fra kubikmeter til kubikfod. Kan nogen hjælpe?

Et glimrende freeware program hedder Convert.exe og kan downloades
fra http://www.joshmadison.com/software/convert/

Der er andre steder på nettet man kan få svar på omregning, men hvis
man ikke har fast internet opkobling, er det praktisk med et program
som ovenstående.

Steven
FZS600