GeForce 4 Ti 4400
Fra : Martin M.

Dato : 25-04-02 10:42

Jeg skal have nyt Grafikkort og har bestemt mig for subjekt.

Jeg er i tvivl hvilken fabrikant af kortet, jeg bør vælge. Penge er ikke det
overordnende problem - bare kortet fungerer optimalt.

Jeg hælder af en eller anden grund mest til Creative Labs' 3d Blaster kort.
Mest fordi jeg tidligere har haft gode erfaringer med dem.

Men har I nogle forslag til hvad jeg bør vælge? Asus? Leadtek? Andre?

Mvh Martin

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-04-02 11:25

"Martin M." <nospam@nymore.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mest fordi jeg tidligere har haft gode erfaringer med dem.
>
> Men har I nogle forslag til hvad jeg bør vælge? Asus? Leadtek? Andre?

hej
Leadtek eller Suma

Kurt

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-04-02 09:08

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> skrev:
[Hvilket mærke?]
> Leadtek eller Suma

Jeps, se evt. denne artikel:
<http://www.tweakup.dk/guider/grafikkort/SumaGF4Ti4400/sumati4400.htm>

/Mikael

Fra : Herold

Dato : 25-04-02 12:13

> Jeg er i tvivl hvilken fabrikant af kortet, jeg bør vælge. Penge er ikke
det
> overordnende problem - bare kortet fungerer optimalt.

Mit Asus Ti4400 fungerer upåklageligt. 8700 3DMarks på en 1.7 Ghz P4 i XP
(512 RDRAM)

Fra : BentBent

Dato : 25-04-02 12:24

"Martin M." <nospam@nymore.com> wrote in message
> [...]
kort.
> Mest fordi jeg tidligere har haft gode erfaringer med dem.

Creative er et MSI kort med nogle andre klistermærker. Desuden skulle
blæseren på Creative/MSI larme som en hårtørrer.

Bemræk det dejlige russiske engelsk.
'The only drawback is a plastic cover of the heatsink. Although it doesn't
impede and even shows internal passages of the silvery cooler, it makes
quite much noise. By the way, it is reported that there are a lot of
returned cards exactly because of the noisy cooler.'
http://www.digit-life.com/articles/creatgf4/index.html

> Men har I nogle forslag til hvad jeg bør vælge? Asus? Leadtek? Andre?

Altid det billigste, men da penge ikke har nogen betydning vil jeg lede
efter en med den mindst støjende blæser. Jeg kan desværre ikke pege på et
kort med en støjsvag blæser.

Fra : Martin M.

Dato : 25-04-02 13:26

BentBent wrote:

[SNIP]

> Altid det billigste, men da penge ikke har nogen betydning vil jeg lede
> efter en med den mindst støjende blæser. Jeg kan desværre ikke pege på et
> kort med en støjsvag blæser.

Jeg går udfra de dage, hvor grafikkort kunne køre uden blæser er ovre...
eller hvad?

Mvh Martin

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 25-04-02 15:48

"Martin M." <nospam@nymore.com> lagde en arm i

> Jeg går udfra de dage, hvor grafikkort kunne køre uden blæser er
> ovre... eller hvad?

Nej da, ikke hvis du køber et mx kort. Ellers kan du jo købe et gf4 ti4600,
og underclocke det med en stor køleprofil.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Óðin

Dato : 25-04-02 13:25

"BentBent" <BentBent@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> quite much noise. By the way, it is reported that there are a lot of
> returned cards exactly because of the noisy cooler.'

Jeg har et ægte MSI (Microstar) :)) GF4Ti4400, og det giver ca. 9800 3DMarks
i 1024x768 16 bit NoAA Vsync Off 60 Hz. CPU er XP1800+. No overclocking på
nogle af delene.

Fra : Óðin

Dato : 25-04-02 14:32

"Óðin" <grynheim@online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
3DMarks
> i 1024x768 16 bit NoAA Vsync Off 60 Hz. CPU er XP1800+. No overclocking på

Ok, har overclocket mit Microstar GF4Ti4400 til Ti4600 niveau (301 MHz clock
og 647 MHz RAM) og fik 10076 3DMarks,
http://service.madonion.com/compare?2k1=3344509 , hvilket giver en placering
som nummer 11 på madonion.com med GF4Ti4400 og samme settings (se ovenover),
det er ret pænt :)). Dog har nummer et på listen rundet de 11000 points, men
dem der lligger over mig, har også større processorer; nummer 1 har en 1647
MHz AMD XP, og nummer 2 en 2400 MHz Intel, lol Intel sucks med hastigheder
kontra ydelse.

/Óðin

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-04-02 05:43

<------------->
>Desuden skulle blæseren på Creative/MSI larme som en hårtørrer.
<------------->
Det er helt rigtigt .....

Fra : Ulrik

Dato : 28-04-02 15:40

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> wrote in message
> <------------->
> <------------->
> Det er helt rigtigt .....

QUE? Kan I ikke fortælle mig, hvor I har købt sådan en hårtørrer, for jeg er
lidt træt af at blive vækket af min kones hårtørrer om morgenen. Jeg har en
Creative GF4 / 4400-kort, og det siger ikke ret meget!

Til gengæld ligner køleribben noget fra Fætter BRs overskudslager, men
larmer gør den altså ikke (mere end så meget andet, f.eks. de ekstra blæsere
i kabinettet).

Mvh, Ulrik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-04-02 17:06

<---------->
> Til gengæld ligner køleribben noget fra Fætter BRs overskudslager, men
> larmer gør den altså ikke (mere end så meget andet, f.eks. de ekstra
blæsere
> i kabinettet).
<---------->

LOL

Vi er jo nogen som har low noise blæsere & fluid harddiske i vores maskiner

Fra : Filthy few

Dato : 25-04-02 12:26

> [...]
> Mest fordi jeg tidligere har haft gode erfaringer med dem.
>
> Men har I nogle forslag til hvad jeg bør vælge? Asus? Leadtek? Andre?

Formelt set er der ikke den store forskel mellem de forskellige producenters
kort, så umiddelbart vil jeg anbefale dig at købe det billigste kort.
Leadtek og Gainward tilbyder en lidt bedre køleløsning end de øvrige, hvilke
under de rette omstændigheder betyder, at deres kort kan overclockes lidt
mere. Mht. 2D billedkvalitet, så må den ogå forventes at være ret ens, idet
samtlige producenter skal leve op til nVidias strengere specifikationskrav.
Jeg har selv et Creative's GF4 Ti4400, og det kan helt betemt anbefales. Jeg
opgraderede fra et Leadtek GeForce3, og det første der umiddelbart slog mig
var, at billedkvaliteten i både 2D og 3D er mærkbart bedre, ligesom kortet
selvfølgelig er væsentligt hurtigere. Det er også rimelig
overclockingvenligt, og jeg kører 300/630 uden problemer (mode default
275/550). Det kan gå op til 308/650 uden problemer, men jeg ønsker ikke at
presse det helt til grænsen. Jeg har ingen erfaring med andre producenters
GeForce4 Ti4400 kort, men de bør have samme høje kvalitet som Creative's.

---
Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Martin M.

Dato : 28-04-02 12:43

Filthy few wrote

> [...]
> GeForce4 Ti4400 kort, men de bør have samme høje kvalitet som Creative's.

Jeg skal lige have noget på det rene: Når man overclocker et grafikkort, er
det så med den medfølgende køler smækket på kortet eller køber folk ekstra
udstyr i form af større kølere eller pasta eller hvad ved jeg?

Mvh Martin Møller

Fra : Filthy few

Dato : 28-04-02 15:32

> [...]
> det så med den medfølgende køler smækket på kortet eller køber folk ekstra
> udstyr i form af større kølere eller pasta eller hvad ved jeg?

Det er uden ekstra køling. Men man kan selvfølgelig overclocke mere ved at
forbedre kølingen selv.

Anders