CSS og vertical-align
Fra : Flemming Pedersen

Dato : 24-04-02 23:06

Jeg vil gerne lave to bokse ved siden af hinanden i CSS, sådan at de
flugter med hinanden forneden. Jeg har i style defineret to klasser,
som begge har en "vertical-align: bottom" og de er tilmed lagt inden
i en kasse, der også har "vertical-align: bottom". Alligevel flagrer
en højre kasse højt oppe i forhold til den venstre.
Se eksempel på http://hjem.get2net.dk/flp/test.html
Jeg kan fint løse opgaven med en tabel, men vil meget gerne undgå brug
af tabeller. Nogen ideer?

Mvh.
Flemming

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-04-02 09:22

On Thu, 25 Apr 2002 00:05:35 +0200, Flemming Pedersen
<fp@software.nowhere.dk> wrote:

> [...]
>i en kasse, der også har "vertical-align: bottom". Alligevel flagrer
>en højre kasse højt oppe i forhold til den venstre.

Jeg tror dit problem er, at vertical-align slet ikke er beregnet til
den slags.
Hvis man kigger på:
fremgår det bl.a., at
"This property affects the vertical positioning inside a line box of
the boxes generated by an inline-level element."

Den er banalt sagt beregnet på at positionere bogstaver hen ad en
linie.
Det du har er derimod ikke inline elementer, men blok-elementer.

Jeg har ikke nogen løsning på dit problem. Bund-justering er (af gode
grunde) ikke lige det, man har tænkt allermest på, da man skrev CSS2.

Håber en anden kommer med en god løsning.
En mulighed kunne være at positionere med DHTML ...

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,