Powerbook 3400
Fra : Per Madsen

Dato : 04-02-01 12:15

Hej ng
Jeg er blevet tilbudt en Powerbook 3400 (eller er det 3440) til 3000 kr.,
skal jeg slå til?
Er det en rimelig pris? Den har de ram den er født med.
Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-01 16:41

Per Madsen <permand@private.dk> wrote:

> Jeg er blevet tilbudt en Powerbook 3400 (eller er det 3440) til 3000 kr.,
> skal jeg slå til?
> Er det en rimelig pris? Den har de ram den er født med.

Det er vist en rimelig pris for en bærbar mac. Den har dog ikke en G3
(kan ikke opgraderes) og kommer sikkert aldrig til at køre Mac OS X -
tilgængæld har den en +200MHz CPU, 12" TFT indbygget med accelereret
grafik, VGA port, CD-ROM, 2 PMCIA pladser der understøtter Zoomed video,
SCSI med 4.3 understøttelse osv.
- Den _skal_ dog have mere RAM, hvilket kan blive en dyr affære, da den
ikke bruger SDRAM SO-DIMM klodser.

Sammenlignet med en PB1400 er det en _langt_ mere moderne computer og
prismæssigt er der et stort spring op til en brugt Wallstreet med 12"
som nok har en G3, men ingen TFT Og springet til en Wallstreet med
14" TFT eller en iBook er endnu større.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 05-02-01 10:09

permand@private.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>skal jeg slå til?
>Er det en rimelig pris? Den har de ram den er født med.

Det lyder rimeligt nok, osse selv om det er ved at være en ældre sag. Det
afhænger selvfølgelig af hvad du skal bruge maskinen til - er det til
almindelig tekstbehandling, lidt småspil og lidt internet (hvis du har
lidt tålmodighed) så går det fint. Større og mere powerbetonede opgaver,
det er den for gammel til.
Jeg bruger selv en 3400c, er glad for den og kunne ikke drømme omat
udskifte den. Hos mig bruges den først og fremmeste til tekstbehandling -
de tungere ting er reserveret til mine stationære maskiner - men det er en
helt anden historie.

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11
Mobil 40 33 23 64
E-mail fl@net.dialog.dk
E-mail -gaard@post.tele.dk

'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemmingway: The Sun Also Rises