Erfaring med Honda VF 750 C???
Fra : Niels Porsbøl Jacobs~

Dato : 24-04-02 20:59

Efter meget filosoferen over saldoen, SU, skattegæld osv. har jeg besluttet
at skifte MC....

Derfor vil jeg høre om der er nogen her i NG der har erfaringer med Honda´s
VF 750 C af den type der blev solgt i DK i 1990'erne....

Hvad går den literen??

Er der nogle typiske problemer med den??

Hvordan er den at køre langt på??

M.v.h.

Niels
CB 450 DX - der iøvrigt er billigt til salg... :o]

Fra : Richard

Dato : 25-04-02 11:05

"Niels Porsbøl Jacobsen" wrote:

> Derfor vil jeg høre om der er nogen her i NG der har erfaringer med Honda´s
> VF 750 C af den type der blev solgt i DK i 1990'erne....

Det er en af de motorkraftigste choppere, og Honda's V4 er en herlig sag med
både moment ved lave omdrejninger og godt ryk fra 6-7.000 rpm og op. Men vil du
ikke hellere af kardan-udgaven - dvs. den originale model fra 80'erne? Bare du
undgår '82-83-erne er motoren ok.

> Hvad går den literen??

Regn med 13-14 - med mindre de har udrettet mirakler på udgaverne efter '85.
Min VF 750 S kommer kun over 14 på meget lange (= kedelige) landevejsstræk, og
på C-modellen fanger du mere vind, og det må nødvendigvis koste lidt benzin.

God jagt

Richard
'85 VF 750 S Veffer Dancer