XJ600S årg. 97, ny udstødning ?
Fra : Kai

Dato : 24-04-02 20:46

Min Yamaha xj600s '97 er blevet utæt i mellemstykket på den ene potte
og lyder som en traktor.

Findes der en rustfri udstødning som passer til den, hvor kan man købe
den ? Værkstedet siger potte sikkert er vokset fast til mellemstykket
og derfor også skal skiftes og at der IKKE kan fås en rustfri uorginal
udstødning, men kan det nu passe ?

Mine potter er skiftet for 1 1/2 år siden og den har kørt 20 000
siden, men allerede efter et år rustede de begge 2 på kromen
(orginaldele er ligeså dårlige som de fabriksmonterede ! ) Jeg har
pudset, smurt med wd40 osv. men uden det har hjulpet særlig meget, de
er pænse nok at se på, men tæt på er den gal med kromen.

Altså skal jeg følge værkstedet og skifte det hele og betale en mindre
formue, eller findes der noget rustfrit ? og så bruge pengene på at få
den slags monteret, så bliver fremtidige problemer med rust vel mindre
?

Fra : Inger Drewes

Dato : 24-04-02 21:21

"Kai" <kai@jth.net> skrev i en meddelelse
> Min Yamaha xj600s '97 er blevet utæt i mellemstykket på den ene potte
> og lyder som en traktor.

Eller en Nimbus?

> [...]
> den ? Værkstedet siger potte sikkert er vokset fast til mellemstykket
> og derfor også skal skiftes og at der IKKE kan fås en rustfri uorginal

Sansynligvis, der er jo nogen der vil tjene penge på det her. Forrørene er
af rustfrit stål og potterne er forchromede, men mellemstykket er lavet er
gamle blikdåser

> [...]
> pudset, smurt med wd40 osv. men uden det har hjulpet særlig meget, de
> er pænse nok at se på, men tæt på er den gal med kromen.

Jeg fik kørt 46.000 km på min '97 Diversion uden en eneste rustplet, så
enten har meget uheldig eller så kører du meget i regnvejr.

> [...]
> formue, eller findes der noget rustfrit ? og så bruge pengene på at få
> den slags monteret, så bliver fremtidige problemer med rust vel mindre

Der findes uoriginale udstødninger til Diversionen eks. 4 i 1 Laser mm. jeg
tror internetvarehuse som eks. Lois og M&P har sådanne. Du kan nok finde
nogen links på www.dmcn.dk

vh

Niels
Fazer med potetielt rustene udstødning.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-04-02 11:37

> [...]

> (orginaldele er ligeså dårlige som de fabriksmonterede ! ) Jeg har
> pudset, smurt med wd40 osv. men uden det har hjulpet særlig meget, de

det lyder underligt.

Mine potter har gået 45000km, og er ikke rustne endnu.

Der har været lidt ved chromen pga salt, men ikke noget videre.

Jeg har kørt i al slags vejr, regn, sne osv, men de er ikke gået endnu !

Når du vasker din MC, sørger du så for at lige varme udstødningerne igennem
begefter, hvis skal stå i længere tid ?

Ellers ligger der jo noget vand nede i mellemstykket, og det gør nok at det
ruster ret hurtigt.

Min mc kører jeg så også på hverdag, så der når ikke at samle sig vand/syre
i udstødningerne.

mvh
Thomas Jensen
XJ600s div 1996 45000km på originale potter

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 25-04-02 12:21

Ellers kan du købe et Titanium system fra Akropovic, det ruster ikke.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail