Længde på 7 jern?
Fra : Morten Larsen

Dato : 24-04-02 20:13

Hejsa.

Hvad er normal længden på et herre 7 jern?

Mvh. Morten.

Fra : Jakob M

Dato : 25-04-02 00:55

Morten Larsen wrote:
> Hvad er normal længden på et herre 7 jern?

Mener du længden på skaftet eller længden på slaget ?. Sidstnævnte
varierer kraftigt fra spiller til spiller, men fra ca 120-160m vil være
et bud.

Mvh
Jakob

--
"I have a plan so cunning, you can put a tail on it, and call it a
weasel", Lord Blackadder.

Fra : Morten Larsen

Dato : 25-04-02 09:20

Jeg mener længden på skaftet.

Fra : Henrik H. A.

Dato : 25-04-02 12:50

Mit 7 jern er 96 cm - jeg har så også fået forlænget mine skafter med
ca. 1,5 tomme........................

Fra : Morten Larsen

Dato : 25-04-02 13:07

Er det fra jorden og op eller hvad? Eller fra det "blade" og så til top?

Fra : Henrik H. A.

Dato : 25-04-02 13:29

"Morten Larsen" <mortennl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Er det fra jorden og op eller hvad? Eller fra det "blade" og så til
top?

Jeg har målt det fra hælen til toppen af
grippet........................(svarer vel til at måle fra jorden og
op.........)

Fra : Jakob M

Dato : 25-04-02 22:54

Henrik H. A. wrote:
> Mit 7 jern er 96 cm - jeg har så også fået forlænget mine skafter med
> ca. 1,5 tomme........................

1,5 tomme !!. Er du 2,5m høj eller hvad ?. Har du ikke problemer med
præcisionen med sådan nogle lange stænger ?. Mine er ½ tomme længere end
standard og 2° upright (jeg er 190cm høj), og det synes jeg er rigeligt.
Svingvægten må da også være kanonhøj ?. Det kan godt være du slår langt,
men det må sgu være dyrt i bolde .

Mvh
Jakob

Fra : Henrik H. A.

Dato : 28-04-02 12:03

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
rigeligt.
> Svingvægten må da også være kanonhøj ?. Det kan godt være du slår

Haha.............Næh, jeg er såmænd bare 1 cm længere end
du..............Jeg må jo ha' meget korte arme - hehe.............Min
driver er 2,5 " længere end standard.............tal lige om at skulle
hive en høj svingvægt rundt på den !!!

Fra : Jakob M

Dato : 28-04-02 15:57

Henrik H. A. wrote:
> [...]
> du..............Jeg må jo ha' meget korte arme - hehe.............Min
> driver er 2,5 " længere end standard.............tal lige om at skulle

Det tror jeg på . En af mine golfvenner forlængede for sjov en gammel
driver med 5". Når han ramte den, blev den også lang, men det skete så
sjældent at han fik baghjul 9 ud af 10 gange. Jeg skulle selvfølgelig
også prøve den, og det føltes ligesom at svinge et strygejern for enden
af en haveslange, og det var ca. lige svært at ramme bolden, som hvis
det havde været et strygejern for enden af en haveslange.

Mvh
Jakob

--

Netikette ? http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Jakob M

Dato : 25-04-02 22:46

Morten Larsen wrote:
> Jeg mener længden på skaftet.

OK, mit er 92,5 cm fra der hvor hovedet begynder til gripenden. Det er
0,5" længere end standard.

Mvh
Jakob