Indregistrering af veteran trial-MC, ingen~
Fra : Jens Lyck

Dato : 24-04-02 20:28

Hvad hulen gør jeg for at få plader på min Greeves når den fylder 35 om et
par år ?
(35 år = veteran afgift)

Den er importeret som ny til DK i 1969, men der har aldrig været dk-papirer
på den da den jo er en banecykel. Den daværende importør har absolut ingen
importpapirer eller anden dokumentation liggende mere.

Jeg er medlem af Greeves klubben i England, og der kan denne model fint
indregistreres, men hvad pokker gør jeg over for de danske myndigheder når
jeg ikke har danske papirer eller en udenlandsk registreringsattest ?

Der er "nogen" der har haft held til at indregistrere crossmaskiner med
lygter og ekstra lyddæmpning - hvordan har i gjort ?

Alle input er velkomne......

@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)

MVH
Jens Lyck Hansen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 24-04-02 21:02

"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> skrev i en meddelelse > Alle input er
velkomne......

Jæ ve det ikke, men jeg ved at der er en stor forsamling classickørere i
Aalborg Motor Klub. Se kontakt info på www.dmusport.dk måske der er nogen
der kan hjælpe der...

Søren
Triumph Thunderbird ´53

Fra : Jørgen Winther

Dato : 24-04-02 21:45

"Jens Lyck" <jenslh@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> på den da den jo er en banecykel. Den daværende importør har absolut ingen
> importpapirer eller anden dokumentation liggende mere.

Så vidt jeg ved, er det muligt, hvis man kan dokumentere køretøjets
historie, f.eks. i form af købskvitteringer, billeder el.lign. - men nogle
af folkene hos Dansk Vintage Motor Club (http://www.dvmc.dk/) har givetvis
prøvet det adskillige gange, og kender reglerne. Måske var et medlemsskab
også interessant for dig, når du nu har interesse i gamle køretøjer?

--
Jørgen
CB 750 F ´85 (ikke et vintage-køretøj, selv om det nærmer sig)

Fra : Jens Lyck

Dato : 26-04-02 00:44

> [...]
>
> --
> Jørgen
> CB 750 F ´85 (ikke et vintage-køretøj, selv om det nærmer sig)

Tak for det, det er nok bedste mulighed indtil nu.

I øvrigt:

CB 750 F ´85 (ikke et vintage-køretøj, selv om det nærmer sig) - jeg bruger
selv min Guzzi LeMans '81 som daglig transport, ca 10.000 km/år og den var
allerede gammeldags da den var ny, så ikke klage - bare kør......(og
vedligehold)

@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)

MVH
Jens Lyck Hansen

Fra : Poul B-H

Dato : 25-04-02 00:51

> [...]
>
> Der er "nogen" der har haft held til at indregistrere crossmaskiner med
> lygter og ekstra lyddæmpning - hvordan har i gjort ?

det letteste er at købe en der har været registreret mindst tre mdr. i
UK(måske et vrag) og bruge din egen til dele eller bane.
Den engelske maskine kan køres direkte til syn og så til told og skat, når
bare du har UK papirerne.

Poul B-H

Poul B-H

Fra : Jens Lyck

Dato : 26-04-02 00:46

> det letteste er at købe en der har været registreret mindst tre mdr. i
> UK(måske et vrag) og bruge din egen til dele eller bane.
> Den engelske maskine kan køres direkte til syn og så til told og skat, når

Fin ide, der er bare det problem at der kun blev fremstillet ca. 120 stk af
modellen i 1969 før Villiers (motorleverandøren) lukkede, og ca 2/3 af dem
var i amerikansk udgave til salg i US - der er altså ikke særlig mange
tilbage af dem.

Jeg har billeder af to styk på engelske nummerplader:

En fra 1969 i en bog om Greeves.
En fra en salgsannonce i Classic Bike for nylig.

Jeg har også kontakt til en mand i USA der har en af dem i køreklar stand,
men alt i alt er vi en temmelig ensom lille flok, og jeg har indtil videre
ikke noget der kan imponere de danske myndigheder

@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)

MVH
Jens Lyck Hansen

Fra : Armand

Dato : 26-04-02 23:41

> [...]
flok, og jeg
> har indtil videre ikke noget der kan imponere de danske myndigheder

Anden omvej:
Få den indreg. i GB af en stråmand (et så kuriøst hjemmemarkedskøretøj
er utænkeligt ikke at kunne indregistreres!), og genimporter derefter
til DK hvor du bruger de nye papirer til at indregistrere efter!

--
Armand.

Fra : Charlie

Dato : 25-04-02 13:18

Hvad med at køre trial på den ? Jeg har lige haft et løb her i weekenden og
der var 4 gamle cykler med. I trial hygger vi os sammen ung som gammel. Du
kan komme ud at prøve det før du stiller op.

Mvh

Charlie

Jens Lyck <jenslh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:EIDx8.95$wn1.4941@news.get2net.dk...

Fra : Jens Lyck

Dato : 26-04-02 00:47

Lyder fint, hvor bor du og hvad kører i på ?

@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)

MVH
Jens Lyck Hansen

Fra : Charlie

Dato : 26-04-02 05:41

Jeg er fra Fyn, men vi kommer fra hele landet. Jeg kører selv Gasgas fra 97,
men de rigtige mænd kører Bultago, Fantic, Honda, Triumph og Bsa.
Betingelsen for at deltage er 2 støddæmpere bag på og luftkøling + en
chauffør på den rigtige side af 40 år. Hvis du er interesseret kan du
kontakte mig.

Charlie
Jens Lyck <jenslh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:VB0y8.144$td2.9587@news.get2net.dk...

Fra : Jens Lyck

Dato : 26-04-02 15:02

> en chauffør på den rigtige side af 40 år

Jeg kommer til at vente lidt, jeg er bare en knægt på 37.........
Men tak for det.
--

@
_[]-=\*

MVH
Jens Lyck Hansen

Fra : Charlie

Dato : 30-04-02 18:06

Du kan stille op i c klassen. Det er samme spor, men præmeringen er sammen
med c kørerne (Pt mig 42 år, john 49 år og malthe 16år). Endnu kan vi banke
Malthe, men han har også kun kørt 2 løb og hans motorcykel er fra 83. Efter
sommerferien tror jeg vi skal hilse pænt på ham.

Charlie

Jens Lyck <jenslh@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7Zgy8.99$933.7224@news.get2net.dk...