3 års venten er nu slut Yamaha TDM 850 er ~
Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-04-02 20:29

YES YES YES, dejlig fornemmelse at have sin egen MC, for mit vedkommende
faldt juleaften den 24/4 i år ! Et stks. Yamaha TDM850 årgang 91 med
16.000km in da house..

Det startede for 3 år siden, da jeg snakkede med en pige fra mit arbejde som
kører MC, hun fik mig så hooked på det a jeg endelig tog mig sammen med en
anden pige fra mit arbejde og hendes mand. Vi ville starte på at tage MC
kortet, som sagt så gjort. Vi fik en fast pris på 8500,- Min kører-lærer
hedder Carsten (totalt iorden) og kortet blev tager i Sorø, hvor jeg kørte
på Yamaha XJ 600N.

3 år senere, en masse afbetalinger på eksisterende lån og en dejlig
overraskelse fra skattefar, og jeg var ved at varme op til at finde min egen
2-hjulet. Hvad skulle det være ? Hmm XJ'eren var for småt et førersæde til
mine 201cm. Fik prøvesiddet en Fazer, hmm stadig var jeg ikke tilfreds. Jeg
måtte vist indstille mig på at finde noget højbenet alá en Transalp, Pegasus
eller noget i den stil.
Meldte mig ind i Touring klubben, og da jeg fik blad og MC-guiden ind af
brevspækken. Kiggede jeg de forskellige modeller efter for sædehøjde. Hmm
den der Yamaha TDM så da okay lækker ud...

Ind på den blå avis vupti der var sku hele 2 stykker til salg, en 91 og en
93 som hvor der rent mc mæssig ingen forskel er. den fra 91 havde sku kun
gået 16.000 km ikke meget tænkte jeg, kunne der mon være fusk med ? Jeg gik
på nettet og bare lige for at forhøre mig omkring modellen. Strange var så
rar at fortælle mig om sin oplevelse med sin TDM som han har haft en del år,
det sku være en solid fætter med den typiske yamaha gearkasse.

Jeg kontaktede sælger og han havde modellen endnu, jeg kunne da bare komme
og kigge lidt på den sagde han. Mig ind i Suzuki swiffen, Strange's mobil nr
i lommen og afsted mod fyn. Strange det venlige menneske havde tid til at
slå en smut forbi fyn, for at hjælpe mig med at kigge den efter i sømmende,
og samtidig ville jeg have en model magen til at vurdere op imod. Nuppede en
lille tur i byen, og fik den kigget efter. Den var flot, stor og en ordenlig
krabat, som jeg passer godt på med min 201 cm.

Henning bankmand blev kontaktet, ingen problemer. Sælger fik den synet og
indregistreret. Og idag, landede den så på mit arbejde i Stenløse, ud af
varevognen et stks check på 68.000,- skifter ejer og jeg er nu blevet MC
ejer. Hvilken fornemmelse at køre ud af parkerings pladsen. Kører mod min
dejlige Moar, som er jo blevet noget nervøs for sin "rocker" søn. Hvad
stiller man op med en bekymret mor ?

Så forvent en masse newbie spørgsmål fra min side de nærmeste dage, bær over
med en glad mand

MVH Rune Rohleder nybagt MC'ist

Fra : Jørgen Winther

Dato : 24-04-02 20:47

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> wrote in message
> YES YES YES, dejlig fornemmelse at have sin egen MC, for mit vedkommende
> faldt juleaften den 24/4 i år ! Et stks. Yamaha TDM850 årgang 91 med
> 16.000km in da house..

Tillykke!

> [...] Kører mod min dejlige Moar, som er jo blevet noget nervøs for sin
"rocker" søn. Hvad
> stiller man op med en bekymret mor ?

Kør pænt og lad være med at bande mere end normalt, så vænner hun sig nok
til det

> Så forvent en masse newbie spørgsmål fra min side de nærmeste dage, bær
over
> med en glad mand

Husk nu, at der også skal være tid til at køre...

--
Jørgen
CB 750 F

Fra : Allan Bojesen

Dato : 24-04-02 20:48

"RuneR (TDM850)" <ruro@get3net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

<snip en solstrålehistorie>

STORT tillykke herfra. Pas på - du bliver bidt af det ))

> Så forvent en masse newbie spørgsmål fra min side de nærmeste dage, bær
over
> med en glad mand

Så er du kommet til det rette forum. Her er masser af andre glade mennesker
der elsker at svare på spørgsmål.

Allan Bojesen

Fra : Morten Juel

Dato : 24-04-02 20:55

Først et stort tillykke !!?!? )

> Hvad stiller man op med en bekymret mor ?
Hmm det ville jeg oxo gerne vide, min mor har været narkosesygeplejerske, så
hun har set dem der kommer ind efter et mc uheld, og hun starter nu i
modtagelsen (skadestuen) så vil hun se endnu flere ;o((
Så hun er heller ikke vil med at hendes søn køre 2hjuler, når hun nu ved at
han er lidt fart glad..
Så hvis du finder et godt svar, ja så er jeg frisk på at høre det

Btw tog du kort i sorøø.. hvor bor du da ?? jeg savner nogle fra Næstved at
køre med ;o(
Alle bor i kbh eller gylland ;o((

Morten
2 x Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750

Fjern OSTEPOP fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 25-04-02 10:39

"Morten Juel" <mpOSTEPOP@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Først et stort tillykke !!?!? )

Takker

> [...]

at
> han er lidt fart glad..
> Så hvis du finder et godt svar, ja så er jeg frisk på at høre det

Som set andre steder i strengen, hvor de forskellige får deres mutti bagpå,
heh det tror jeg sku aldrig bliver aktuelt for mit vedkommende. Som jeg ser
det så må hun bare vænne sig til tanken. Så kunne hun da bare have givet mig
lov til at på den Puch !!

> Btw tog du kort i sorøø.. hvor bor du da ?? jeg savner nogle fra Næstved
at
> køre med ;o(
> Alle bor i kbh eller gylland ;o((

Jeps jeg tog kortet i Sorø, hos Carsten kørelære Jeg boede på det
tidspunkt i Dianalund, men er flyttet til kbh nærmere bestemt til NordVærst.
Heldigvis for mig bor min kærestes veninde lige i nærheden i en lejlighed
hvor der er en aflåst baggård. Så TDM'en kan stå lidt afsides.

MVH Rune med ømme skuldre

Fra : Kenneth T

Dato : 24-04-02 21:48

> YES YES YES, dejlig fornemmelse at have sin egen MC, for mit vedkommende
> faldt juleaften den 24/4 i år ! Et stks. Yamaha TDM850 årgang 91 med
> 16.000km in da house..

Stort Tillykke!

Vi ses på vejene....

--
Venligst
Kenneth T

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 24-04-02 22:11

Hejsa Rune

Tillykke med dyret

> Hvilken fornemmelse at køre ud af parkerings pladsen. Kører mod min
> dejlige Moar, som er jo blevet noget nervøs for sin "rocker" søn. Hvad
> stiller man op med en bekymret mor ?
ææh. Det problem troede jeg også jeg havde. Min far og en del andre i
familien havde fået en tur bagpå..
Jeg havde ikke DRØMT om at spørge min mor, indtil hun en sommerdag,
spurgte.. duuee, knægt. Hvornår må jeg få en tur bagpå ?

Om jeg lige fik store øjne Men se'fø'li skulle mor da have en tur. Så på
med noget tøj, og vi kørte en tur til Rødvig åd en is, og kørte tilbage
igen. = små 20 km

Ja, jeg fatter det altså ikke. Hun fik nærmest horn i panden da jeg nævnte
for hende at jeg villa have mc

Mvh

Tim

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-04-02 22:35

Tim Hoffmann wrote:

> Hejsa Rune
>
> Tillykke med dyret

> Jeg havde ikke DRØMT om at spørge min mor, indtil hun en sommerdag,
> spurgte.. duuee, knægt. Hvornår må jeg få en tur bagpå ?

*lol* Min mor har også været voldsom og indædt modstander af at jeg kører
mc, men her for nogle dage siden oplevede jeg nøjagtig det samme som dig!

> Om jeg lige fik store øjne Men se'fø'li skulle mor da have en tur. Så
> på med noget tøj, og vi kørte en tur til Rødvig åd en is, og kørte tilbage
> igen. = små 20 km

....og sikkert med en _meget_ forsigtig hånd på gassen

> Ja, jeg fatter det altså ikke. Hun fik nærmest horn i panden da jeg nævnte
> for hende at jeg villa have mc

Huha ja, min mor kunne ihvertfald true med en masse, for at få mig til at
droppe det, men så blev jeg sgu bare stædig istedet

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 26-04-02 19:33

> ...og sikkert med en _meget_ forsigtig hånd på gassen
Njaaee.. I hendes unge dage kørte hun tunet puch, i lækker læderjakke med
lange frynser.. For fanden da hvor jeg ville give meget for et billede
Så hun skulle altså lige mærke hvad forskellen på en puch og en suki var.

> Huha ja, min mor kunne ihvertfald true med en masse, for at få mig til at
> droppe det, men så blev jeg sgu bare stædig istedet
Jeg det gjorde jeg så ikke. Som hun sagde. Tjae, du er jo 18 knægt, så jeg
bestemmer ikke over dig mere. MEN,, det er jo ikke sikkert du har noget sted
at bo så
Så jeg brugte de 8kkr på et nyt stereoanlæg. Jeg ved sku ikke rigtigt om hun
fortrød det

Men det lykkedes da så da jeg flyttede hjemme fra.. Dog kom der er nyt
problem... Lene
menæææhh.. Det har jo så ændret sig lidt siden

Mvh
Tim - GSX600F
Lene - GS500E

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-04-02 23:52

Tim Hoffmann wrote:

> [...]
> lange frynser.. For fanden da hvor jeg ville give meget for et billede
> Så hun skulle altså lige mærke hvad forskellen på en puch og en suki var.

Er den så stor?

> Jeg det gjorde jeg så ikke. Som hun sagde. Tjae, du er jo 18 knægt, så jeg
> bestemmer ikke over dig mere. MEN,, det er jo ikke sikkert du har noget
> sted at bo så

Den trussel blev jeg også truet med, men den blev nu ikke til så meget
Mine forældre indså vist at de alligevel ikke kunne gøre noget for at redde
knægten

> Så jeg brugte de 8kkr på et nyt stereoanlæg. Jeg ved sku ikke rigtigt om
> hun fortrød det

*lol*

> Men det lykkedes da så da jeg flyttede hjemme fra.. Dog kom der er nyt
> problem... Lene
> menæææhh.. Det har jo så ændret sig lidt siden

Det er da heldigt nok