Valg af telefon til større bolig installat~
Fra : KJ

Dato : 24-04-02 19:49

Hej,

Jeg arbejder med installationen af et større telefon anlæg (omkring 600
lejligheder) og har brug for et par gode råd ang. valg af telefon til
dette.

Kravet er, at det skal være en vægtelefon. Vi er egentlig mest glade for
B&O 1401, men da centralen understøtter vis nummer og vi muligvis
installerer voice mail, ville det være mere praktisk med en væg telefon,
som har indbygget nummerviser samt varsling af beskeder.

Vi har kigget på Kirk Plus A, som umiddelbart er en telefon i en god
kvalitet, men der er det stort problem med den. Batterierne er af typen
LR01 (ikke standard), de sidder bag et spinkelt skruedæksel, som man nok
ikke kan forvente, at flertallet af beboerne kan finde ud af at løsne
uden at ødelægge den (i hvert fald, når det er gjort 5-10 gange) og
batteritiden er angivet til 4 måneder i manualen.

Spørgsmålet er, om der er nogen, som har praktiske erfaringer med denne
telefon? Hvor lang tid holder batterierne i praksis ved normal brug?
Displayet kan tilsyneladende kun læses, hvis man har en bestemt vinkel
mellem øjne og telefon, er det et problem i praksis?

Skal vi skifte batterier blot hver 6. måned, har vi et årligt forbrug på
4800 stk. LR01 batterier, og det er jo helt vildt!

Vi kunne på grund af ovennævnte problemer godt tænke os et alternativ
til Kirk Plus A, dvs. ca. de samme funktioner men med en længere
batterilevetid, måske standard størrelse batterier og en lidt lettere
måde at skifte dem. Nogen gode ideer til dette?

Alle ideer og gode råd modtages med tak!

/KJ

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-04-02 19:54

"KJ" <kj@bifrostnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg arbejder med installationen af et større telefon anlæg (omkring
600
> lejligheder) og har brug for et par gode råd ang. valg af telefon til
> dette.

Hvorfor ikke lade det være op til den enkelte beboer?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : KJ

Dato : 24-04-02 20:22

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

> Hvorfor ikke lade det være op til den enkelte beboer?

Af to grunde.

1. Pga. port telefon anlæget skal samtlige lejligheder have en fast
installeret telefon, ellers kan man jo ikke lukke sine gæster ind.

2. Der er en høj ind- og udflytningsrate, og beboerne er alle unge -ofte
kommer de hjemme fra forældrene, så det at der er en fast telefon, der
virker den dag de flytter ind, gør det lidt lettere for tilflyttere.

Hvis beboerne hellere vil bruge deres egen telefon/fax/modem/whatever,
er der ikke noget problem i det, men det er en anden sag.

Så vi er tilbage til, om der er nogen, som har gode råd eller ideer til
en vægtelefon som beskrevet før.

/KJ

Fra : Lars

Dato : 24-04-02 21:16

"KJ" skrev:

> ideer til en vægtelefon som beskrevet før.

Hvis i er vilde med B&O'en (er nu også en dejlig telefon) så kunne i jo
vælge at hænge en nummerviser som Beotalk 400 Plus på væggen ved siden af.
Den har også de ekstra features som "vis nummer plus" (vis hvem der banker
på) samt understøttelse for beskedsystemer som BeskedService, Duetsvar og
BeskedSvar.

Det fordyrer selvfølgelig installationen lidt, men med 600 lejligheder burde
i jo kunne få en god pris på det hele.

Telefonsvareren kan ses her: http://makeashorterlink.com/?E626210C

- Lars

Fra : Per Emborg

Dato : 24-04-02 21:59

Jeg har selv monteret et tlf anlæg godt nok kun 42 enheder også som
portanlæg og der brugte vi alt fra bærebare til mobile
1 De unge var glade for ikke at skulle ud og købe en fast installation
2 De kunne gå på nettet og stadig åbne fordøren
3 De ældre kunne åbne døren fra deres seng
Men nu ved jeg ikke hvad anlæg der er tale om og om det kan lade sig gøre
men øhhhh det var jo ikke det du spurgte om
Og tlf er har jeg ikke forstand på !!!
Per Emborg
kvikkerten@mail.dk