Int. Campingpas ?
Fra : j@n

Dato : 24-04-02 18:43

Hej

Hvor køber man et intenationalt campingpas uden at skulle melde sig ind i
diverse danske campingclubber og unioner,
jeg skal ikke campere her i landet, med sydpå og senere i Sverige og Norge.

Hilsen Jan

Fra : Christa Andersen

Dato : 24-04-02 20:37

Hej Jan!
Du kan købe det på et turistkontor.
Go´ tur!

Hilsen Christa

Fra : j@n

Dato : 25-04-02 14:21

Tak for svaret.

Hilsen Jan

Christa Andersen <christa.a@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc708ac$0$97326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Høgh

Dato : 25-04-02 09:19

Hvad koster egentligt et "nøgent" pas ??

Henrik

Fra : Christa Andersen

Dato : 25-04-02 10:01

Det koster 75,- kr.

I kan læse mere om det på een af nettets Campingsider.
F. eks. her:
http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/s/campingpas.asp

Hilsen Christa

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-04-02 10:44

"Christa Andersen" <christa.a@mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> I kan læse mere om det på een af nettets Campingsider.

Og her: <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> kan der
læses lidt om hvordan man på den mest hensigtsmæssige gør når man
besvarer indlæg, så det bliver til gavn og glæde for flest mulige
læsere.

På forhånd tak for at du vil gøre dig den smule ulejlighed til gavn og
glæde for de fleste der læser med i grupperne på usenet.

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Palle Christensen

Dato : 25-04-02 17:24

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak for at du vil gøre dig den smule ulejlighed til gavn og
> glæde for de fleste der læser med i grupperne på usenet.

Det er da interessant at se hvor ivrig Andreas er i at "kontrollere" andre,
brug istedet kræfterne på noget konstruktivt.

Hilsen Palle

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-04-02 18:19

"Palle Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det er da interessant at se hvor ivrig Andreas er i at "kontrollere"
> andre, brug istedet kræfterne på noget konstruktivt.

Findes der mon noget mere konstruktivt end at lære bl.a. dig at klippe
alt unødvendigt væk fra et indlæg inden man svarer derpå

FUT: dk.admin.netikette, hvortil svar på denne vil havne.

Fra : Henning Keseler

Dato : 26-04-02 19:29

> [...]
> diverse danske campingclubber og unioner,
> jeg skal ikke campere her i landet, med sydpå og senere i Sverige og Norge.

Jeg mener helt bestemt at du skal være medl. af en eller anden organisation
der udsteder internationalt campingpas.

Det skandinaviske/danske kan du købe på et turistkontor.

Henning Keseler
keseler@mail.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-02 21:43

"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jeg mener helt bestemt at du skal være medl. af en eller anden organisation
der udsteder internationalt campingpas.

Det skandinaviske/danske kan du købe på et turistkontor.

Du mener forkert
Det man køber på et turistkontor er det internationale pas. Der findes da
vist heller ikke noget skandinavisk pas?

Kurt

Fra : Henning Keseler

Dato : 28-04-02 12:43

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse news:3cc9bd3e$0$225$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
> der udsteder internationalt campingpas.
>
> Det skandinaviske/danske kan du købe på et turistkontor.

KILDE: www.friluftsraadet.dk/mere_om/internationalt_camping_carnet.htm

INTERNATIONALT CAMPING CARNET

Kortet koster 90 kr. og er gyldigt i et kalenderår. Det kan bruges i hele verden .
Kortet gælder også for ægtefælle/samlever og hjemmeboende børn under 18 år.
For at få et internationalt campingkort skal man:
- kunne vise, at man er medlem af en organisation, der udsteder CCI (se listen nedenfor).
- være over 15 år
- være dansk statsborger eller udlænding med fast bopæl i Danmark.

Bag CCI, Carnét-Camping International, står de tre organisationer F.I.C.C., AIT og FIA,
der tilsammen har klubber, foreninger og kontorer over hele verden.

Organisationer, der udsteder CCI:

Danmarks Lærerforening, tlf. 33 69 63 00
Danmarks Sportsfiskerforbund, tlf. 75 82 06 99
Danmarks Tursejler Forening, tlf. 75 85 34 42
Dansk Autocamper Forening, tlf. 66 17 11 26
Dansk Forening for Rosport, tlf. 44 44 06 33
Dansk Orienterings-Forbund, tlf. 43 26 26 26
Dansk Ornitologisk Forening, tlf. 33 31 44 04
Dansk Vandrelaug, tlf. 33 12 13 42
Danske Baptisters Spejderkorps, tlf. 98 16 62 50
Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger, tlf. 79 40 40 40
Det Danske Spejderkorps, tlf. 32 64 00 50
FDF, Frivilligt Drenge- og Pigeforbund, tlf. 33 13 68 88
KFUK-Spejderne i Danmark, de grønne pigespejdere, tlf. 33 12 95 38
KFUM-Spejderne i Danmark, tlf. 70 10 26 66
Landsforbundet DUI - Leg og Virke, tlf. 36 17 72 00
Samvirkende danske Turistforeninger, tlf. 98 24 47 33
Kortet kan købes i de lokale turistbureauer -
I Storkøbenhavn dog kun på Turistkontoret i Lyngby, Lyngby Torv 5, tlf. 45 88 66 16.
Sct. Georgs Gilderne i Danmark, tlf. 33 32 27 33
Sydslesvigs danske Ungdomsforeninger, tlf. 0049 46 15 03 50

> Det man køber på et turistkontor er det internationale pas.

Ja, men du skal være medlem af turistforeningen.

> Der findes da vist heller ikke noget skandinavisk pas?

Kilde:
http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/s/campingpas.asp

Når du overnatter på en godkendt campingplads i Danmark - i telt, campingvogn,
autocamper eller hytte - skal du have et skandinavisk eller et internationalt campingpas.

Nyhed: Brug dit campingpas i hele Skandinavien.

1. januar 2000 trådte den nye skandinaviske campingpasordning i kraft. Fra denne
dato er campingpas udstedt i Danmark, Sverige, Norge eller Finland gyldige i hele
Skandinavien, når campingpasset er forsynet med et gyldigt årsmærke.

1. januar 2001 indføres Camping Card Scandinavia, et fælles nordisk campingpas,
D.v.s. de køber et campingpas i Danmark, hvorefter det gælder i Norge, Sverige og
Finland.

mvh Henning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-04-02 20:03

"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> skrev i en meddelelse

Det ser jo overbevisende ud
Jeg har ikke selv haft brug for det, da jeg er medlem af dcu, men både min
datter og søn har købt passet på det lokale turistbureau, og der var intet
krav om medlemsskab af noget som helst. Jeg må lade det stå som en påstand,
da min søn igen i år skal købe et internationalt campingpas, og der er jo
ingen grund til at fortælle hvilket turistbureau der er tale om, hvis de så
ændrer vilkår og han skal melde sig ind i en eller anden fuldstændig
ligegyldig forening (for ham) for at få noget helt andet

Kurt

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 29-04-02 15:46

"Henning Keseler" <keseler@mail.dk> wrote:

>Organisationer, der udsteder CCI:
jeg kan tilføje:

Dansk Cyklist Forbund
MC Touring Club Danmark

--
..: Kåre Nejmann :.

Fra : Christa Andersen

Dato : 27-04-02 11:23

Hej Henning.
Følgende er direkte kopieret fra "Netcamping", Praktisk, Campingpas:

"- Camping Card International (FICC-AIT_FIA) er gyldig for enkelt personer,
ægtefæller, samboende par og enlige forældre med hjemmeboende børn under 18
år i samme husstand. Det er ikke gyldig i forbindelse med grupper.
Dette pas kan også købes hos campingpladser, turistbureauer og
campingorganisationer."

M. v. h. Christa

Fra : Henning Keseler

Dato : 28-04-02 12:48

"Christa Andersen" <christa.a@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cca7b2c$0$11939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> år i samme husstand. Det er ikke gyldig i forbindelse med grupper.

> Dette pas kan også købes hos campingpladser, turistbureauer og

Ja, men kræver medlemsskab af en org. der udsteder passet.
Se mit svar til Kurt B. Andersen

mvh Henning

Fra : j@n

Dato : 28-04-02 18:46

Hej det er Jan igen. Det var mug der spurgte!

Kan I blive enige om hvad man kan og hvad man skal?

J@n

Henning Keseler <keseler@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccbe153$0$23206$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...