RR dæk std. 125/250
Fra : Tomas Linnet

Dato : 24-04-02 17:28

Nyt fra SDB RR
I Sportsdivision RR er det besluttet, at ændre reglerne om dæklister i 125
cc std. og 250 cc std. ved danske løb til følgende regelsæt for at undgå
den situation vi i år står i med en meget sen udmelding om hvilke dæk, der
bliver markedsført/må anvendes m.v.
Dækregler for RR 125 cc std. og 250 cc std. ved danske løb. (NB. Reglerne
gælder ikke for Nordisk Mesterskab og Scandinavian Open)
I de nævnte klasser, må der kun anvendes dæk, der er godkendt til
landevejskørsel og er tilgængelige i fri handel (E eller DOT mærkede dæk).
Der må IKKE anvendes nogen form for slicks, cutslicks eller specielle
regnvejsdæk uanset mærkning. Teknisk Kontrol kan forlange et dæk udleveret
til undersøgelse hos sagkyndig, importør, forhandler og/eller producent.
Afmontering og udgiften til afmontering af dæk påhviler køreren.

klippet fra DMU hjemmeside

Hilsen Tomas
#89 RS250 på Super Corsa

Fra : Michael K. S.

Dato : 24-04-02 17:39

On Wed, 24 Apr 2002 18:27:48 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

> [...]
>den situation vi i år står i med en meget sen udmelding om hvilke dæk, der

Ja det er i det mindste en udmelding,nu har vi også kun rykket for den
dækliste en ½ mill. gange )

>Hilsen Tomas
>#89 RS250 på Super Corsa

Racing Street eller Racing Supersport ? Hvad har du tænkt dig at gøre
i regnvejr ?

-M
#88 RS250 på Rennsport RS1/RS2 (både E og DOT-mærkede)

Fra : Rune Soegaard Larsen

Dato : 24-04-02 22:33

Michael K. S. wrote:

> Racing Street eller Racing Supersport ? Hvad har du tænkt dig at gøre
> i regnvejr ?
>
> -M
> #88 RS250 på Rennsport RS1/RS2 (både E og DOT-mærkede)

Skifte til nogen fornuftige dæk som resten af os!

/Rune
#9 på Sportec M1

Fra : Tomas Linnet

Dato : 25-04-02 17:09

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

> [...]
> i regnvejr ?
>
> -M
> #88 RS250 på Rennsport RS1/RS2 (både E og DOT-mærkede)

Det er disse jeg bruger har købt.
http://www.pirellimoto.com/paddock/index.asp?id_padre_livello1=&id_padre_liv
ello2=138&id_padre_livello3=309&id_livello=3

Hilsen Tomas

Fra : Michael K. S.

Dato : 25-04-02 17:29

On Thu, 25 Apr 2002 18:08:54 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

>Det er disse jeg bruger har købt.
>http://www.pirellimoto.com/paddock/index.asp?id_padre_livello1=&id_padre_liv
>ello2=138&id_padre_livello3=309&id_livello=3

De er DOT og E -mærkede ?? Før Pirelli redesignede deres HP,stod
følgende at læse :

NOTE THAT SC1, SC2, SC3 TYRES can be used ONLY ON RACETRACKS.

Hvilket ikke lød specielt gadelegalt,det er dog nu ændret til :

NOTE THAT SC1, SC2, SC3 TYRES are developed specifically for a
RACETRACK ACTIVITY

Bør dog ikke give nogle (reglement) problemer uanset, idet de svarer
ret nøje til RS1/RS2/RS3'erne og dem har 125. std jo brugt i 2001.Mere
underholdende bliver mere regnvejrsløb og at få dem op i
arbejdstemp.,så du får nok brug for dine dækvarmere nu ).

-M
Uden dækvarmere,så det skal nok blive underholdende....

Fra : Tomas Linnet

Dato : 26-04-02 10:10

> [...]
>
> -M
> Uden dækvarmere,så det skal nok blive underholdende....

Ingen problemer, de var ret hurtigt op.

-Tomas

Fra : Tomas Linnet

Dato : 26-04-02 10:12

Tomas Linnet <tomasane@orangenet.dk> skrev i en

> Ingen problemer, de var ret hurtigt op.
>
> -Tomas

og forresten de er E-mærkede og jeg har ingen dækvarmere

-Tomas

Fra : Michael K. S.

Dato : 26-04-02 11:59

On Fri, 26 Apr 2002 11:12:23 +0200, "Tomas Linnet"
<tomasane@orangenet.dk> wrote:

>og forresten de er E-mærkede

No problem then.

> og jeg har ingen dækvarmere

Øhh nå - Det havde du da sidst eller ?? Anyways,jeg er lidt spændt på
at se hvor længe de er om at varme op,de skulle byde på anstændig grip
også inden,men arbejdstemp er immervæk stadig 50-80 grader ...

-M

Fra : Tomas Linnet

Dato : 26-04-02 17:13

> [...]
> at se hvor længe de er om at varme op,de skulle byde på anstændig grip
> også inden,men arbejdstemp er immervæk stadig 50-80 grader ...

Jep jeg havde lånt dem, indtil deres ejer, som bor i USA havde fundet en
generator, som kunne gi' 220v.
Men de koster, så jeg nøjes med at krudte den godt af på udkørsels- og
opvarmingomgangen

-Tomas