Knallert 45 reg. attest?
Fra : kh

Dato : 24-04-02 16:25

Hej

Jeg har en knallert 45, som jeg købte for ca. 5 år siden. Nu kan jeg ikke
finde registreringsattesten, men jeg er dog også kommet i tvivl om jeg
nogensinde har haft en. Er der nogen der kan svare mig på om man normalt
har en registrerings attest til en knallert 45? eller er der andre vigtige
papirer der hører til såden en knallert, og som skal følge med hvis jeg
sælger knallerten?.

Mvh
kh

Fra : Claus Rolsted

Dato : 24-04-02 16:38

"kh" <*kh@nospam.dk*> skrev i en meddelelse

> (..) Er der nogen der kan svare mig på om man normalt
> har en registrerings attest til en knallert 45?

Det har man. Er den bortkommet kan du få lavet en ny på Motorkontoret mod et
gebyr.

> (..) eller er der andre vigtige
> papirer der hører til såden en knallert, og som skal følge med hvis jeg
> sælger knallerten?.

Nøh ikke ved salg. Men når du kører rundt på den, har du pligt til at have
dit forsikringsbevis med.
--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : RpR

Dato : 25-04-02 17:43

> Nøh ikke ved salg. Men når du kører rundt på den, har du pligt til at have
> dit forsikringsbevis med.

Ikke på EU45 knallerten, der kan de hente al den information de vil ha' via
reg. nummeret på nummerpladen.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Claus Rolsted

Dato : 25-04-02 19:13

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Ikke på EU45 knallerten, der kan de hente al den information de vil ha'
via
> reg. nummeret på nummerpladen.

Det kan de sikkert nok, men uanset hvad så står der af en eller anden årsag
på mit forsikringsbevis (fra Alka), at jeg altid skal medtage det ved
kørsel.

Fra : RpR

Dato : 29-04-02 14:32

> Det kan de sikkert nok, men uanset hvad så står der af en eller anden
årsag
> på mit forsikringsbevis (fra Alka), at jeg altid skal medtage det ved
> kørsel.

Fordi de bruger samme papirer som til 30'er knallerter. Men det fylder jo
heller ikke mere end det kan være bag foret i hjelmen, så har man det jo
altid med.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Torben Helsinghof

Dato : 19-05-02 06:42

,

Fra : RpR

Dato : 24-04-02 16:36

> [...]
> papirer der hører til såden en knallert, og som skal følge med hvis jeg

Yep, der følger en registreringsattest med knallerten. Du fik den vel
omregistreret i dit navn efter du købte den? Ellers så er den lovmæssigt set
ikke dit ejestykke, men derimod ejes den af personen på den
registeringsattest du nu har gjort væk.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : kh

Dato : 24-04-02 17:59

Hej igen

Tak for alle jeres svar. Jeg har fundet registreringsattesten nu.

Mvh
kh