Program med Interbase DB på netværk
Fra : MadMan

Dato : 24-04-02 14:36

Jeg har lavet et lille program med nogle data i en interbase database.

Programmet ligger på delt drev på serveren. Programmet skal så eksekveres
fra en arbejdsstation, men gør jeg det kommer der en fejl om at den ikke kan
få åbnet DB'en.

Men kører jeg fra min udviklingsmaskine kan jeg godt køre den fra delt
netværks drev.

Så er der en klog mand der har sagt til mig noget med en hosts fil, og noget
med nogle porte. Men hvad er det lige jeg skal gøre for at få det til at
virke?
Nogen kloge hoveder?

Info: Jeg har interbase server til at køre på den arbejds-station jeg prøver
at køre den fra.

Mads P

Fra : Kurt Bilde

Dato : 24-04-02 14:55

Hej "MadMan"

MadMan wrote:

> Så er der en klog mand der har sagt til mig noget med en hosts fil, og noget
> med nogle porte. Men hvad er det lige jeg skal gøre for at få det til at
> virke?

Man skal huske lige at check om der er blevet generet en entry i
services-filen (du ved den der holder information om porte). Check om du
har følgende entry:

gds_db 3050/tcp

i filen: C:\windows\system32\drivers\ect\services (C:\windows\services
på Win95)

-Kurt

Fra : MadMan

Dato : 25-04-02 10:30

> [...]
> har følgende entry:
>
> gds_db 3050/tcp
>
> i filen: C:\windows\system32\drivers\ect\services (C:\windows\services

Men det ser ud til at man skal have administrator rettigheder på serveren,
for det skal kunne lade sig gøre.

Kan det passe?

Mvh
Mads P

Fra : Kurt Bilde

Dato : 25-04-02 10:45

Hej Mads !

> Men det ser ud til at man skal have administrator rettigheder på serveren,
> for det skal kunne lade sig gøre.

Dette er den port der skal være tilgængelig for at Interbaseclienten (og
dermed din klient applikationen) kan kommunikere med Interbase-serveren.
Hvis din klient er en NT - hmmmmmmmmmm ja så kan det muligvis godt passe
at man skal have administratorrettigheder på klientmaskinen for at
kunne tilgå filen - men på Win9x/ME er det lige til.

-Kurt