Enkeltsmandsforretning => privatkøb?
Fra : Kim Noer

Dato : 24-04-02 12:20

Davsen der..

Det siges at under den nye købelov bliver enkeltmandsforretninger, når de
gør indkøb på f.eks. nettet, sidestillet med 'normale' privatkøb. Er det
korrekt?
Jeg tænker på rettigheder man får som forbruger, som fortrydelsesret, 2 års
reklamationsret mv.

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jakob Paikin

Dato : 24-04-02 12:21

On Wed, 24 Apr 2002 13:19:37 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Det siges at under den nye købelov bliver enkeltmandsforretninger, når de
>gør indkøb på f.eks. nettet, sidestillet med 'normale' privatkøb. Er det
>korrekt?

Hvis du med "privatkøb" mener "forbrugerkøb" er svaret nej. En
erhvervsdrivende - uanset virksomhedsform - er ikke en forbruger.

Det er dog korrekt, at nogle af de pligtmæssigt (i forhold til
EU-reglerne) forbedringer for forbrugere, herunder 2 års rekl.frist.,
også gælder uden for forbrugerkøb i den ændrede købelov.

--
Jakob Paikin

Fra : Kim Noer

Dato : 24-04-02 12:32

"Jakob Paikin" <news@paikin.dk> wrote in message

> Det er dog korrekt, at nogle af de pligtmæssigt (i forhold til
> EU-reglerne) forbedringer for forbrugere, herunder 2 års rekl.frist.,
> også gælder uden for forbrugerkøb i den ændrede købelov.

Hm, den lovtekst jeg har nu indeholder kun selve ændringerne. Hvis man gerne
vil se den fulde rettede lovtekst, hvor skal man da kigge?

PS. Den lovtekst jeg har pt. er fra folketinget.dk og hedder L9, og retsinfo
: <http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19800002829-REGL>

--
If 0 thinks it looks like O, then 0 got a problem right?

Fra : Jakob Paikin

Dato : 24-04-02 13:10

On Wed, 24 Apr 2002 13:32:25 +0200, "Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote:

>Hm, den lovtekst jeg har nu indeholder kun selve ændringerne. Hvis man gerne
>vil se den fulde rettede lovtekst, hvor skal man da kigge?

På retsinfo kan du finde den "gamle" købelov - så kan du sammeholde.

Der findes mig bekendt ingen sammenskrivning
(lovbekendtgørelse/datasammenskrivning) endnu.

--
Jakob Paikin