AGP port 2x el. 4x - forskel?
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 24-04-02 12:15

Hej!

Jeg kan se på mit bundkort (MSI K7T266 Pro2), at AGP porten er sat til
"Auto". I et medfølgende program kan jeg se, at den kører med 2x. Når nu
både bundkort og grafikkort (ASUS GF3 V8200 Deluxe) understøtter 4x - vil
jeg så ikke med fordel kunne definere AGP-porten i BIOS til 4x i stedet for
"Auto"?
Eller har det ingen betydning?

Mvh.

Mads

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-04-02 13:15

Mads Jakobsen <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> nu både bundkort og grafikkort (ASUS GF3 V8200 Deluxe) understøtter
> 4x - vil jeg så ikke med fordel kunne definere AGP-porten i BIOS til

Jo, det burde kunne køre med 4x. Forskellen i ydelsen fra 2x til 4x er
dog ikke noget særligt. Især ikke i lidt ældre spil. Der er vist enkelte
nye spil hvor der skal flyttes voldsomt meget data, der kan være en
mærkbare forskel... men stadig ikke meget.

Prøv at teste dit system med 2x AGP og stil derefter AGP porten til 4x
bagefter. Hvis det ikke giver nogle problemer, så bliv på 4x.

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix