Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedprogram
Fra : Bjarne Vinther

Dato : 24-04-02 10:43

Hej
Jeg har er digital kamera, og dermed billeder på min hard disk, jeg har så
anvendt ACDSee 3.0, til billedredigering, men til min stoer forbavselse
kommer mine kommentarer ikke med billederne, når de flyttes over på en CD
Rom, eller anden computer, er det mig der gør en fejl eller er der et andet
simpelt program der kan anvendes til dette ??

mvh
Bjarne Vinther
bjarne_v@email.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-04-02 11:35

Wed, 24 Apr 2002 11:43:07 +0200, "Bjarne Vinther" <bjarne_v@email.dk>
wrote:

>anvendt ACDSee 3.0, til billedredigering, men til min stoer forbavselse
>kommer mine kommentarer ikke med billederne, når de flyttes over på en CD
>Rom, eller anden computer

Hvis du flytter billederne med ACDSee selv, så bør kommentarer følge
med af sig selv. Hvis du gør det med f.eks. Stifinder eller et
brænderprogram, så følger de ikke automatisk med. ACDSee gemmer dem i
samme mappe som billederne, i en lille tekstfil, der hedder
descript.ion. Den skal du have med i flytningen. Sært nok har den
status som skjult, så du skal have slået visning af skjulte filer til
for at kunne gøre det.

hilsen pl

Fra : Bjarne Vinther

Dato : 24-04-02 13:10

Hej igen
Ja det er rigtig nok med kommentaren, men det jeg mente var den evt. lille
historie der hører til billedet
under punktet notes
mvh
Bjarne

Fra : Henrik Schandorf

Dato : 24-04-02 20:20

Jamen kommentaren er den ikke gemt i en lille dum fil der gemmer sig blandt
billederne? Den hedder noget i stil med "descript.ion". Du kan kun se den
hvis du sætter stifinder op til at vise skjulte filer. Så skal du bare huske
at kopiere filen med over.

Henrik Schandorf

www.schandorf.dk

Fra : Bjarne Vinther

Dato : 25-04-02 07:45

Hej igen.
det er rigtigt med kommentaren, det jeg ikke kan finde ud af er hvordan man
får det
der er skrevet om det pågældende billede i feltet NOTES til at følge
billedet ocer på en CD Rom
eller anden PC.
??

Bjarne Vinther