Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ønsker anbefaling på godt APS kamera til c~
Fra : Michael

Dato : 24-04-02 09:50

Hej Gruppe,

Jeg ville være glad for anbefalinger af et godt APS kamera til ca 2500 kr.

Størrelse og design er ret vigtig, og så skal det naturligvis tage nogle
fornuftige billeder og have min. 2 x Zoom.

Nogle forslag ?

Fra : Morten Bagger

Dato : 24-04-02 10:58

Jeg tror Canons Ixus II kunne være et godt bud (hvis du altså er sikker på
at du vil have APS). I følge mange reviews er det et godt APS-kamera; det er
kompakt, pænt at se på, det har x2 zoom (28-55 mm jvnf. 35mm systemet) og
det koster under 2500 kroner (f.eks. 1795 kroner i
http://www.kamerahuset.dk).
Du kan læse forskellige brugeres meninger om kameraet her:
http://www.photographyreview.com/APS/Canon,ELPH2,-,IXUS,II/PRD_84567_3104crx
..aspx

/Morten

Fra : Michael

Dato : 24-04-02 11:49

Jeg ville selv kikke på det, men min lokale shop siger det er 'udgået'.
Derfor tænke jeg, om der mon fandtes et nyere alternativ - der kommer jo
lidt fremskridt rent teknologisk hele tiden. Men ... muligvis er dette
bedste bud .. "fotodamen" fortalte at stort set alt nyere APS fra Canon var
noget plastik-bras - dog med fin optik og sådan.

APS : ja - størrelsen af kameraet er det vigtigst - og så kommer man vist
ikke uden om APS.

Tak for links - jeg checker

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 25-04-02 07:29

Hej Michael

Canon er lige kommet med afløser til Canon Ixus med APS filmsystem, men det
er også den sidste, da alle producenter har instillet produktion af APS
kameraer. Så ud fra det, ville jeg nok overveje, om det skal være APS eller
et traditionel 35 mm kamera.

Når produktionen er instillet, vil der nok heller ikke ske meget udvikling
på filmområdet fremover og udvalget vil nok også falde hen af vejen.

VH
Per

Fra : Michael

Dato : 25-04-02 14:41

Det var dog ærgeligt. Jeg har i hvert fald været glad for det. Det vigtigst
for mig ved et kamera, er at det er så lille at jeg gider have det med ....

Måske skulle man kikke på et alm kamera - men jeg ved ikke hvor jeg skal
starte. Nogle forslag til et lille men godt alm kamera ?

Michael.

Fra : thl

Dato : 27-04-02 10:40

"Michael" <michaelnorlin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske skulle man kikke på et alm kamera - men jeg ved ikke hvor jeg skal
> starte. Nogle forslag til et lille men godt alm kamera ?

Denne lidt opsigtsvækkende nyhed er tilsyneladende ikke nået frem
til fotobranchen endnu , så kig du blot på det kamera du synes om,
prøv f.eks. at se på et Canon Ixus III, - find et sted hvor de har det,
og prøv selv om det er "plasticagtigt". ( Det er lavet i aluminium)

Mvh
Thorbjørn

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 28-04-02 10:20

On Sat, 27 Apr 2002 11:40:01 +0200, "thl" <amagerfoto@pc.dk> wrote:

> [...]
>prøv f.eks. at se på et Canon Ixus III, - find et sted hvor de har det,
>og prøv selv om det er "plasticagtigt". ( Det er lavet i aluminium)

Faktisk er det næsten udelukkende APS spejlreflekskameraer, de har
indstillet produktionen af. Der var ikke nok salg i dem. Minolta har
indstillet udvikling af alle APS ud fra en idé om, at det er det
digitale marked, de skal satse deres sparsomme resourcer på (de har
haft underskud i lang tid). Kodak, Fuji, Canon og andre fortsætter med
at udvikle og producere deres APS kompaktkameraer. Så vidt jeg ved
fortsætter Canon også med at producere en eller to modeller af deres
deres EOS Ix serie, så der er et spejlrefleks APS kamera på banen
endnu.

/Kristoffer

Fra : Michael

Dato : 29-04-02 10:33

Det forstår jeg så bedre - APS til spejrefleks lyder egentligt også som en
lidt dum ide. Her ønsker man vel netop bedste kvalitet.