siemens visnr prob
Fra : Karen

Dato : 23-04-02 22:17

Hej
Jeg har fået en ny Siemens Comfort 4015 og jeg har vis nummer -
hvilket også virker på min gl nrviser. Men funktionen virker ikke på
min tlf. Er der nogen der har været ude for det samme og ved hvad
løsningen er?

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : HKJ

Dato : 23-04-02 22:23

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message
> [...]
> hvilket også virker på min gl nrviser. Men funktionen virker ikke på
> min tlf. Er der nogen der har været ude for det samme og ved hvad

Er telefonen købt i Danmark? Andre lande har IKKE samme standard for "vis
nummer", dvs. hvis den er fra Tyskland vil "vis nummer" ikke virke!

Fra : Karen

Dato : 23-04-02 22:36

On Tue, 23 Apr 2002 23:22:41 +0200, "HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote:

>"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message
>

>Er telefonen købt i Danmark? Andre lande har IKKE samme standard for "vis
>nummer", dvs. hvis den er fra Tyskland vil "vis nummer" ikke virke!

Hey,
Ja tlf er købt dd i Danmark - Elgiganten..
Håber da det virker, det sagde salgsdimsen.

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Kosmo

Dato : 25-04-02 23:44

Min virker heller ikke Jeg var også hos El-giganten i dag og købe en, og
den står og "førstegangs-lader" nu.
Når jeg ringer fra min mobiltelefon viser den "Eksternt opkald". I manualen
står der, at det er fordi jeg ikke har bestilt "CLIP".
Ligesom hos dig virker det også på min gamle nummer-viser.

Hjælp!

Kosmo

Fra : Kosmo

Dato : 26-04-02 01:39

Hej Igen

Jeg har nu siddet et stykke tid og bakset med telefonen. Nogle gange viser
den beskeden "Eksternt opkald", andre gange viser den halvdelen af
telefonnumret, og atter andre gange viser den bare nogle tilfældige tal.
Jeg har for en sikkerheds skyld testet igen med den gamle nr. viser, og den
virker fint.

Jeg har sendt en forespørgsel til Siemens helpdesk.

Fra : Kosmo

Dato : 26-04-02 03:27

Hej igen

Nummer-viseren virker når jeg slukker min Pc, så måske skyldes problemet
støj fra skærm eller kabler, da kablerne til min pc ligger ved siden af
telefonledningen.

Jeg har ADSL fra TeleDanmark, med skillefilter. Kan det have betydning ?

Fra : Karen

Dato : 26-04-02 10:23

On Fri, 26 Apr 2002 04:26:44 +0200, "Kosmo" <nospam@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>telefonledningen.
>
>Jeg har ADSL fra TeleDanmark, med skillefilter. Kan det have betydning ?

Hej,
jeg har også samme ADSL løsning som dig, men tlf virker nu også med
nrviser, når den ligger ved computeren. Dog er mit tlfstik i den anden
ende af lokalet.

Jeg tog min over til en veninde, der også har nrviser, og der funkede
den uden prob. Så gik jeg hjem og ommøblerede tlfstikkene, så trådløs
stik nu sidder under den alm tlf. Og så virker det.. Det skal lige
siges at tfl på det tidspkt var ladet op mere end de der 5 timer (ved
ik om det også kunne være det).

Min har ik lavet prob med kun at vise halvdelen af nr. Jeg ringede til
Siemens og de sagde at den SKULLE vise nr, hvis man havde det og tlf
var købt i DK. Ellers var løsningen vist rep. hos Elgig.

--
Karen
http://www.altforsejt.dk

Fra : Kosmo

Dato : 27-04-02 02:32

Hej Karen

Min virker fint nu, også selvom pc'en er tændt, så jeg tror faktisk
problemet skyldes at batterierne ikke var ladet helt op.

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan/skal sætte håndsættet tilbage i laderen efter
hver samtale. Der står godt nok i manualen at det er OK, men jeg har
tidligere hørt, at hvis man "sjat-lader" batterierne så mister de hurtigt
sin kapacitet. Jeg mener, at man i det mindste en gang i mellem skal aflade
batterierne helt og lade dem helt op igen, for at bevare deres kapacitet.
Det er i hvert fald det jeg gør med min mobil-telefon.

Det er ellers en rimelig blæret telefon.

Venlig hilsen: Kosmo